מפעל הפיס למען הקהילה: נחנך מועדון "פיס לנוער" ביקנעם-עילית

המועדון החדש יופעל על ידי תנועת "הצופים" בעיר. צילום: איקי מימון

מבנה מועדון "פיס לנוער" נחנך ביום שני בשבוע שעבר ביקנעם-עילית במעמד ראש העיר סימון אלפסי, בכירים בעירייה, עירית בן מנחם מנהלת מחלקת מבני פיס ומחשוב באגף ההקצאות במפעל הפיס ובהשתתפות כ – 500  חניכי ובוגרי תנועת הצופים. מועדון פיס לנוער, הוקם בהשקעה של כ- 3.1 מיליון שקלים.
הבנייה התאפשרה הודות לסיוע המשמעותי בעלויות ההקמה, שניתן על ידי מפעל הפיס. תנועת "הצופים" בעיר היא זו שתפעיל  את המועדון החדש לאחר פעילות של 29 שנים במועדון ישן. 
המועדון "פיס לנוער", הוקם בשטח של כ-382 מ"ר הכולל ארבעה חדרי פעילות ושני אולמות רב תכליתיים, מבואה, מטבחון, חדר מדריכים ומרחב מוגן. מעבר לפעילות החינוכית והערכית, פועלים מדריכי התנועה ולמעלה מ-400 החניכים, בני נוער מהעיר, למען הקהילה בפעילות עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וקשישים. למעשה, המועדון העירוני מונגש לבעלי מוגבלויות ופתוח ברוב שעות היום לרווחת התושבים וישמש מקום לפעילויות קהילתיות. עירית בן מנחם מנהלת מחלקת מבני פיס ומחשוב באגף הקצאות במפעל הפיס מסרה כי מפעל הפיס מסייע ליוקנעם בכל תחומי העשייה בחינוך, בפעילות עם הנוער, גיל הזהב, ספורט ורווחה "מפעל הפיס סייע בהיקף של כ-40 מיליון שקלים למגוון פרויקטים בעיר החל משנת 2000, מרבית הכספים נותבו לטובת החינוך והתרבות בעיר". ראש העיר סימון אלפסי הודה למפעל הפיס על הסיוע בתחומי החינוך והתרבות. לדבריו, "מפעל הפיס הוא מפעל של נתינה החשובה לכל הרשויות המקומיות בישראל".