מפגן עוצמה מוסיקלי בעמק יזרעאל

300 תלמידים השתתפו בכנס המקהלות השנתי של בתי הספר ברחבי המועצה. צילום: ענת חרמוני

כנס מקהלות המסורתי התקיים השבוע, במופע חגיגי בו הופיעו כ- 250 תלמידים ממקהלות בתי הספר ברחבי העמק, במסגרת סל תרבות המועצתי, מול שכבות כיתה ג' מכל בתי הספר בעמק. התלמידים באו ליהנות משירה נפלאה ולפרגן לחבריהם בבתי הספר.
מקהלת בית ספר היא כלי חינוכי חשוב שלא תמיד זוכה להישמע מחוץ לכותלי בית הספר וזו הזדמנות נהדרת לחשוף את העשייה החשובה הזו בפני כל התלמידים. השירה במקהלה נותנת ביטוי לכשרון, הרחבת הדעת, וחוויה לנשמה. המוזיקה הקולית היא מנוף לפיתוח הקשבה, רגישות, הבנה וסובלנות, משפרת קשרים בין אנשים ויוצרת גשר בין תרבויות ועמים. הקונצרט עמד השנה בסימן שיריו של סשה ארגוב, אחד מגדולי המלחינים בזמר העברי וכל מקהלה בחרה אחד משיריו. נוצרו שיתופי פעולה מרגשים בין בתי הספר והמורות למוסיקה כשכולם רתומים לעשייה מוסיקלית משותפת. יחדיו הם ביצעו את השיר "הצרצר והנמלה" מתוך מחזה מוסיקלי שהלחין ארגוב.
את המקהלות ליוו הרכב נגנים ממסלול חטיבת הביניים של בית האמנויות.

המקהלות שנטלו חלק במופעים:
"דמוקרטי בעמק" – בניצוחה של יעל תלם, "יחד" גבעת אלה – בניצוחה של אלינה גסינה, "מרחבים" כפר יהושע – בניצוחה של טניה קפוטיאנסקי, "נהלל"- בניצוחה של אוריה ויזל, "נתיב" הושעיה – בניצוחה של יעל פלדהיים, "גניגר" – בניצוחה של רחל בורדינוב, "רעים" שמשית – בניצוחה של אסף פיטרוקובסקי, וולדורף הרדוף – בניצוחה של נירית סטרול.

לאה זית, מנהלת בית האומנויות אמרה השבוע: "מרגש ומרחיב את הלב לשמוע שירה נפלאה של ילדים שמשקיעים מדי שבוע בתחום, התוצאות כל שנה מחדש, נפלאות ומעידות על רצינות ועבודה מסורה של המנצחות והתלמידים גם יחד, זו גאווה גדולה. תודה לכל מנצחי המקהלות על העבודה החשובה, למנהלי בתי הספר על התמיכה במקהלות המתקיימות בבית ספריכם, לכם ההורים, ובעיקר לילדים על ההתמדה והנכונות להיות חלק מקבוצת מצוינות חשובה, שתורמת ומשפיעה על כל הקהילה."