מעצמה תרבותית: עפוליז' זה כאן

פסטיבל האמנות המקורית Afuliz יצא אתמול לדרך בהשתתפות של 3000 מבלים מכל רחבי עפולה, העמק והצפון. היום יימשך הפסטיבל עם מגוון רחב של הופעות ואירועים. לא תבואו?

זר לו היה נקלע היום לשוק העירוני החדש בעפולה, הוא היה בטוח כי הוא הגיע לעוד אחד מהפסטיבלים התוססים והמסקרנים הנערכים בתל אביב. לא פחות מ-3000 אנשים, מבוגרים, נשים, הורים, ילדים ומשפחות החלו לנהור החל מעשר בבוקר לשוק שעוצב ביצירתיות ובשיק מוקפד ומעודכן. אם בעבר נהגו תושבי עפולה והעמקים לרכוש פירות וירקות בבאסטות מאובקות ומיושנות, אמש המתינו להם הירקנים ויתר בעלי הדוכנים מאחורי דוכני עץ מעוצבים ומרשימים, כשמרכולתם מוצעת בצורה אסתטית ונעימה לעין.
לצד דוכני הפירות והירקות פעלו אמנים יצירתיים בתחומי הקרמיקה, ציור, תכשיטים ועוד. גג המבנה קושט אף הוא בעשרות ארגזי ירקות ופירות אותנטיים שהשתלשלו לעבר המתחם. בחלק הפנימי של המתחם הוצגו תערוכות של אמנים רבים, במגוון רחב של תכנים וכן דוכני אוכל ושתייה רבים.
המשתתפים גם נהנו מהצגות ילדים, הופעות של אמני רחוב וג׳אגלינג, ומנוכחות משעשעת של מפיקי האירוע שהתחפשו ולבשו מגוון רחב של תחפושות צבעוניות וססגוניות.
על הפקת האירוע המרשים חתומה תנועת תרבות שיצרה לסוף שבוע אחד אווירה אלטרנטיבית, על טהרת התרבות והאמנות המקומית, הצעירה והבועטת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"תנועת תרבות" אשר מפיקה את האירוע היא תנועה ארצית של אמנים אשר בין מטרותיה להנגיש את התרבות והאמנות האיכותית בפריפריה וליצור במות לאמנים ולכוחות היוצרים המקומיים.
היוזמה לקיים את הפסטיבל בעפולה נולדה מתוך המחשבה שהדור הצעיר שמתגורר בעיר ובסביבה תנא, בדיוק כמו הצעירים במרכז, לחיים תוססים, עשירים ולסצנה חיה ובועטת ואיכותית.
היום במתחם הפסטיבל
על הבמה המרכזית מופעי מוזיקה ‪live‬ מתחלפים , גלריה, מופעי רחוב וכל המתחם פתוח לקהל הרחב.

תמונות נוספות מפסטיבל עפוליז:

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|