מסעדת "מטעמי המזרח" בעפולה: מהו סוד ההצלחה?

לרגל עשר שנות פעילות מוצלחות בתחום המסעדנות בעפולה, החליט סמיר מחאג'נה, בעליה של המסעדה המצליחה "מטעמי המזרח", להפעיל מערך קייטרינג לכל אירוע שתחגגו או תציינו – בו תקבלו היישר לביתכם או לאולם את מגוון הבשרים, הסלטים והמנות המנצחות של המסעדה

במסעדת "מטעמי המזרח" באזור התעשייה בעפולה מציינים בימים אלה עשר שנות פעילות מוצלחות, עשור בו צברה המסעדה קהל עצום של לקוחות מכל המגזרים: יהודים, ערבים, נוצרים, מושבניקים, קיבוצניקים ועפולאים שורשיים שהתאהבו במטעמים האותנטיים של המסעדה.
על הצד הקולינארי והניהולי מנצח ביד רמה הבעלים סמיר מחאג'נה שמשכים מדי יום ביומו בחמש בבוקר, בכדי להתייצב במסעדה בבירת העמק כבר בשש בבוקר יחד עם צוות העובדים המסור שלנו שמונה ארבעה גברים – שעובדים במקום החל מיום פתיחתה.
בזמן שתושבי העיר מקיצים משנתם, החמישה כבר דואגים להכין ולבשל בעבור הלקוחות את המנות המשובחות, החומוס הטרי והמפתה שהפך לשם דבר בכל רחבי הצפון, הבשרים העסיסיים והסלטים הטריים שאותם מכינים מירקות שנקטפו ונאספו רק כמה שעות קודם לכן.

• "הלקוחות יוכלו לדרוש לקייטרינג כל מנה, תבשיל או סלט מהמגוון העצום שלנו"

בשנים האחרונות החלו במסעדה להעניק מדי פעם שירותי קייטרינג ללקוחות המועדפים של המסעדה, ועתה החליט מחאג'נה לפתוח את שירותי הקייטרינג לכל דורש, "חשבתי איך נוכל לציין את עשר שנות הפעילות שלנו בעפולה, שהפכה לבית אמיתי עבורי ועבור הצוות והחלטנו להיכנס לתחום הקייטרינג.


אז מה גורם למאות הלקוחות של מטעמי המזרח לשוב ולחזור למסעדה שוב ושוב? האם זה החומוס הטעים עם הטעםם הממכר שנטחן מדי כמה שעות בכדי לשמור על טריות?


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאורך השנים היו לנו המון המון פניות לתת שירותי קייטרינג- אבל לא היינו ממש פנויים לזה. לאחרונה ערכנו מספר ארועים ללקוחות, חלק בבית וחלק בפאב הפינה בחמדיה, עמם אנו משתפים פעולה ובעקבות ההצלחה הרבה החלטנו להרחיב את הפעילות. יש לנו את כל הציוד הנדרש להפקת האירועים מבחינה קולינארית וכמובן שהלקוחות יוכלו לדרוש כל מנה, תבשיל או סלט מהמגוון העצום שלנו.
זה יכול להיות כבש בתנור, בשרים על האש, שווארמה ומגוון של עשרות סלטים. הכל בסגנון גורמה ותוך כדי שימוש בחומרים הטובים והיקרים ביותר. אין לנו ספק שהאורחים שכבר מכירים אותנו וגם אלה שלא ייהנו מהמנות האותנטיות והמשובחות שלנו. מבחינתנו לא משנה כמה אורחים יהיו באירוע, זה יכול להיות בודדים, עשרות וגם מאות, הכול על פי דרישה כמובן", אומר מחאג'נה ומוסיף מי שאוהב את האוכל שמוגש במטעמי המזרח- יוכל לקבל אותו עתה עד הבית.

• "אנחנו מרגישים בבית"

עם השנים הפך מחאג'נה לדמות אהודה ומוערכת בעיר, ולא רק בגלל החיוך הכל כל מוכר שלו והצחוק המתגלגל, אלא בשל השירותיות שמקבלים הבאים בשערי המסעדה, המנות הנדיבות, הטעימות והאותנטיות והמחירים הנוחים, "אנחנו מרגישים בבית", מסביר מחאג'נה, "תמיד כיף לי לראות את המגוון הרחב של הסועדים שמגיעים אלינו ונהנים מהמפגש ולא רק מהאוכל והקפה בתום הארוחה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תמיד יהיו לי ולסועדים שיחות נעימות, פתוחות, שבהן כולם מקבלים את כולם בלי הבדלים של גזע והשתייכות למגזר כזה או אחר. אני חושב שעם השנים מטעמי המזרח הפכה להרבה מעבר למסעדה, אלא למקום מפגש לאנשים. לא פעם הלקוחות היהודים שלנו מכנים אותי סמי ולא סמיר וזה תמיד מעלה חיוך על פניי".
אז מה גורם למאות הלקוחות של מטעמי המזרח לשוב ולחזור למסעדה שוב ושוב? האם זה החומוס הטעים עם הטעם הממכר שנטחן מדי כמה שעות בכדי לשמור על טריות? האם זו שווארמת העגל והפרגית העסיסית, מנות הבשר המגוונות, המבחר העצום של 32 סלטים שנחתכים דק דק מדי יום? או שמא זה השירות והאווירה הנעימה?

רוב הסיכויים שהתשובה היא לא חד משמעית – כשהשילוב בין כולם מיצב ומיתג את המסעדה כמוסד קולינארי מוביל בעפולה.

• "התברכתי בכישרון להכין אוכל טעים ולשמח אנשים"

אז מה הסוד אנחנו שואלים את סמיר? "הסוד הוא לתבל נכון, להשתמש בחומרים איכותיים, להקפיד לשמור על הרמה ולתת דגשים גם על אסתטיקה, ניקיון וכמובן שירותיות. אלו נושאים שבהם אני לא מתפשר. לפעמים אני גם צוחק עם הלקוחות ומגלה להם על תהליכי ההכנה של המנות והחומוס.


אנחנו מראיינים את סמיר בשעת בוקר מוקדמת, אבל העובדה הזו לא מונעת מהלקוחות הקבועים להתייצב בשולחן הקבועע שלהם. רובם כבר מגיעים בשמונה או תשע בבוקר


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחרי שאני חושף בפניהם את התהליך אני מסביר להם שהם עדיין ישובו אליי כי זה לא ייצא להם אותו דבר, והם אכן חוזרים ומסכימים איתי. לכל אחד יש את המקצועיות שלו והכישרונות שבהם הוא התברך משמיים. אני לשמחתי התברכתי בכישרון להכין אוכל טעים ולשמח אנשים. לא כל אדם זוכה לכך ולא כל אדם קם בבוקר לעבודה עם חיוך כמוני ועל זה אני מודה".
אנחנו מראיינים את סמיר בשעת בוקר מוקדמת, אבל העובדה הזו לא מונעת מהלקוחות הקבועים להתייצב בשולחן הקבוע שלהם. רובם כבר מגיעים בשמונה או תשע בבוקר, מיד כשהמסעדה נפתחת, לארוחה בריאה ומזינה שתכלול שלל ירקות ירוקים ומזינים עם חביתה עסיסית.
בהמשך כבר יגיעו הלקוחות הקבועים ולקוחות מזדמנים לאכול את המנות הפופולאריות של המסעדה לארוחת צהריים, ועד הערב ימשיכו לפקוד את המסעדה עוד ועוד סועדים רעבים, "ברגע שלקוח יוצא מהמסעדה עם חיוך וכמה מילות תודה חמות אני יודע שעשיתי משהו טוב", אומר סמיר לסיום, "לי חשוב שכל הלקוחות ייצאו תמיד שבעים ומחויכים. מכאן אני רוצה לברך את תושבי עפולה והעמקים בחג פורים שמח".