מסכמים את 2018: מגדל העמק התחדשה ב-162 עולים

באגף הקליטה ציינו כי מדובר במספרים חיוביים כמדי שנה והסיבה לכך היא המאמצים שמשקיע האגף בהתאם להנחייתו של אלי ברדה לשכנע עולים לקבוע את ביתם במגדל העמק

מגדל העמק ממשיכה לקלוט עולים חדשים: במהלך שנת 2018 הגיעו למגדל העמק 162 עולים חדשים שהם 48 משפחות ו-22 עולים בודדים. כרבע מהעולים (37) הם צעירים בגילאי 0-18. על פי נתוני אגף הקליטה של עיריית מגדל העמק רוב העולים הגיעו לעיר השנה מאוקראינה והיתר מרוסיה, אוזבקיסטן ומולדובה. חשוב להדגיש כי קליטת עלייה הינה יעד רשותי במסגרתו הטיל ראש העיר אלי ברדה על סגנו סרגיי אוקלנדר וצוותי אגף הקליטה את נושא הבאת העולים וקליטתם בעיר באמצעות יציאה למשלחות ולירידי עולים בארץ ובעולם כדי להביא לעיר משפחות צעירות איכותיות. באגף הקליטה ציינו כי מדובר במספרים חיוביים כמדי שנה והסיבה לכך היא המאמצים שמשקיע האגף בהתאם להנחייתו של ברדה לשכנע עולים לקבוע את ביתם במגדל העמק.

עוד ציינו כי לאחר הגעתם של העולים לעיר שם צוות האגף דגש על מספר פרמטרים ובראשם – עמידה בכל התחייבויות שהובטחו במהלך המפגשים המוקדמים עם המשפחות הכוללים קבלת סל הקליטה שהובטח, סיוע בתעסוקה, סיוע בשילוב בחברה ישראלית, חיזוק הזהות היהודית והישראלית ולימוד עברית לילדים ובוגרים.

במקביל, המשיכה הרשות לטפח חיי תרבות ופנאי עשירים למשפחות העולים גם השנה באמצעות טיולים להכרת הארץ, קיום מופעי מוזיקה של אמנים מחבר העמים, ימי הפניניג בחגי ישראל, הטקס השנתי לציון הניצחון על גרמניה הנאצית, הפקת ענק לציון "יום העולה" וכן אירועים לגילאים השונים החל במסיבות לציון חגי ישראל ו"אוניברסיטה לקטנטנים" לגיל הרך, תיאטרון מוזיקלי "רטרו" ומועדון ספרות "מקור" למבוגרים, מקהלת "קולות מזמרים" וחוגי ספורט לגיל הזהב, תוכניות ייעודיות לקהילות השונות מהקהילה האתיופית, בני המנשה והקווקזית והשנה אף הושק פרויקט חדש לצעירים בגילאים 20-35 תחת השם "מנהיגות עולה למעורבות חברתית" הכולל סדנאות מנהיגות, מודעות עצמית, פיננסית, התפתחות אישית. חשוב לציין כי חלק מהתכניות והפרויקטים מסובסדים ע"י משרד העלייה והקליטה.