בעפולה "מסירים את הכפפות": דו"חות לבעלי כלבים

58 דוחות ניתנו לבעלי כלבים שלא אספו את צואת כלביהם. בעתיד בוחנים בעירייה שימוש בשיטה חדשנית המאפשרת לדגום בדיקת DNA שתילקח מצואת כלבים הרשומים במאגר העירוני במטרה שתאפשר לאתר את בעליו של הכלב

בעיריית עפולה מסירים את הכפפות בכל הנוגע להותרת צואת כלבים על ידי בעליהם ברחבי העיר. התופעה הפכה למטרד עבור תושבים רבים ובשל כך הוחלט בעירייה לצאת במסע הסברה נרחב לציבור ומיד לאחריו לאכיפת חוק העזר העירוני למניעת השארת צואת כלבים על ידי בעליהם ברחבי העיר. במסגרת זו כלבים שייתפסו בשעת מעשה ושבעליהם לא יפנו את הצואה יקבלו קנס של מאות שקלים. בעתיד בוחנים בעירייה שימוש בשיטה חדשנית המאפשרת לדגום בדיקת DNA שתלקח מצואת כלבים הרשומים במאגר העירוני במטרה שתאפשר לאתר את בעליו של הכלב.

לאחרונה יצאו במחלקת הפיקוח של העירייה למבצע למיגור התופעה. צוותי הפיקוח התפרס בשכונות ובגנים ציבוריים ברחבי העיר ודגש מיוחד הושם בשכונה הצפון מערבית. בעלי כלבים אשר כלביהם נמצאו משוטטים או שלא דאגו לאסוף את צואת כלבם במהלך הטיול היומי קיבלו דו"חות וקנסות מהפקחים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בסך הכל נרשמו במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה 58 דו"חות ונתפסו 65 כלבים משוטטים.

צוותי הסיור סיכמו את ששת החודשים הראשונים למבצע בהצלחה יתרה הן בהיבט ההרתעתי והן מבחינת היקף האכיפה נגד התופעה.

קנסות לבעלי כלבים יכולים להגיע לסכום של מאות שקלים במקרה של כלבים משוטטים או במקרה שבו בעל הכלב לא דאג לאסוף את הצואה אחריו ופגע בניקיון של מקומות ציבוריים כמו גנים ציבוריים, גינות שכונתיות, כבישים ומדרכות ציבוריות.

מהעירחיה נמסר: "עיריית עפולה תמשיך באכיפה במטרה לשמור על סביבה נקייה. צואת כלבים במקומות ציבוריים עשויה להביא לבעיות זיהומיות ובעיות סביבתיות קשות ולשם כך ימשך המבצע בהיקף נרחב גם בחודשים הקרובים".

 

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|