מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער בביקור ראשון ב״כדורי"

אילנה נולמן נכנסה לתפקידה לפני מספר חודשים וזהו ביקורה הראשון בכדורי. בתום הביקור אמרה: ״מדובר במקום מעורר השראה. על רקע הקיטוב בחברה הישראלית "כדורי" מהווה אי של שיתוף והכלה, מקום בו קבלת האחר ורב תרבותיות אינם סיסמה אלא דרך חיים"

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך וחברי ההנהלה ביקרו אמש ביום שלישי בכפר הנוער "כדורי" בגליל התחתון.
זהו ביקורה הראשון של נולמן בכדורי מאז שנכנסה לפני מספר חודשים לתפקידה כמנהלת המינהל, אשר מפקח וממונה על בתי הספר האזוריים, כפרי הנוער והחינוך הפנימייתי בכל הארץ. בביקור, שהובילו מנהל כפר הנוער, רועי בר אילן, ומנהלת בית הספר, דלית אביגד, השתתפו גם זכריה נאבסו, ראש המועצה המקומית כפר קמא, יצחק אשחר, מנהלת מחלקת החינוך במועצה אזורית גליל תחתון, גידי פלג, מנהל מחלקת החינוך במועצה המקומית כפר תבור, המפקחת על בית הספר, מירה יובל והמפקח על הפנימיה, יוסי זגורי וכן מנהלי כפרי נוער מכל הארץ. הביקור נפתח בפנימיה, בניהולו של אלעד וינשטיין, שבמסגרתה התלמידים מקבלים מערך תמיכה לימודי, פעילות העשרה בלתי פורמאלית ומערך ליווי רגשי. בפנימיה מתגוררים 200 תלמידים מכל הארץ, כמחצתם הינם תלמידים שהגיעו ארצה לבדם במסגרת תכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) של משרד החינוך וכדורי מהווה עבורם בית חם ראשון בארץ. כמו כן, הנהלת כדורי העניקה סקירה על הכפר והציגו, בין היתר, נתונים על שיעור גיוס לצה"ל, התנדבות ואחוזי בגרות, נתונים מרשימים במיוחד לאור העובדה שכדורי הינו בית ספר מכיל הנותן מענה חינוכי לכלל אוכלוסיית התלמידים המבקשים ללמוד בו.
בהמשך נערך שיח עם תלמידים ומורים המייצגים את המגוון הרב-תרבותי בבית הספר: תלמידים יהודים, נוצרים, צ'רקסים, עולים מרוסיה לצד תלמידים צברים מהעיר ומהכפר הלומדים יחד, חלקם, אף מתגוררים יחד בפנימיה שבכפר. לאחר מכן המשלחת סיירה בחצר בית הספר, כאשר לאורך הדרך תלמידי מגמת תאטרון המחיזו תמונות מההיסטוריה של הכפר בו התחנכו יגאל אלון ויצחק רבין ז"ל. בנוסף, התלמידים הציגו מיזמים שפיתחו במסגרת תכניות לימוד ייחודיות שבית הספר מוביל ונערכה קבלת פנים חגיגית לתלמידי נעל"ה, משם המשיכו המשתתפים לסיור על טרקטור במשק החקלאי בניהולו של אלי שוסטר. המשק כולל שמונה ענפים ובהם רפת, דיר, ואורווה והוא מהווה מרחב העשרה ולמידה בו התלמידים  עובדים ולומדים בטבע את מקצועות המדעים וכן עורכים ניסויים ועבודות חקר.
את היום חתם כנס של מנהלי כפרי נוער מכל הארץ שהגיעו לכדורי ליום למידה. המנהלים שמעו מהתלמידה נוי לוי (י"ב) את סיפור התמודדותה והחלמתה מחלת הסרטן, שלא הותיר אף עין יבשה. כמו כן, הם ביקרו בבית הספר לתלמידים אוטיסטים, בניהולה של בשמת מעוז ובפיקוחה של אורנה פרידמן. בית הספר מהווה חלק בלתי נפרד מקהילת הכפר ותלמידיו משולבים עם כלל התלמידים במקום, בין היתר אוכלים יחד בחדר האוכל ויוצאים לטיולים ופעילויות משותפות.
אילנה נולמן מנהלת המינהל הודתה להנהלת הכפר ולצוות החינוכי על ביקור מעניין ומעורר השראה ואמרה: "על רקע הקיטוב בחברה הישראלית כדורי מהווה אי של שיתוף והכלה, רב תרבותיות וקבלת האחר אינה סיסמה אלא דרך חיים. זהו כפר נוער עם היסטוריה מפוארת שמשכיל לשמור על רוח וערכי המקום לצד התחדשות ופיתוח בכל התחומים, ובכלל זה דרכי הוראה ותכניות לימוד ייחודיות המותאמות למאה ה-21  ומובילות את התלמידים למצויינות אישית"
המינהל לחינוך התיישבותי, מפקח על בתי הספר האזוריים (על יסודי) ועל כפרי הנוער בכל הארץ, ובכלל זה על כפר הנוער כדורי המהווה בית ספר אזורי של ארבע רשויות: גליל התחתון, כפר קמא, כפר תבור ויבנאל.