ממובטל למנהל ארבע מכונות

סיפורו של איוון פישמן, 43, מנצרת עילית, הוא סיפור על דבקות במטרה, נחישות ובעיקר אמונה שאחרי החושך מבקיע האור. איוון, מובטל בשנה האחרונה הגיע ללשכת התעסוקה בנצרת עילית שם סיפרו לו על קורס עיבוד שבבי שנפתח במכללת נצרת עילית יזרעאל וכל השאר היסטוריה

לפני 25 שנים עלה איוון פישמן ממולדובה היישר לנצרת עילית. הוא עבר מסלול שגרתי של עולה חדש, ולפני כשנה סיים פרק בעבודתו והצטרף בעל כורחו למעגל האבטלה. איוון, נשוי ואב לילד נותר מחוסר עבודה. וכמו בשיר הידוע: "לפעמים חלומות מתגשמים", הגיע  ללשכת התעסוקה בנצרת עילית לחתום אבטלה, ומאז החל טוויסט בעלילה. "הפקידה שם שאלה אותי אם אני רוצה ללמוד מקצוע מצוין, טוב ומכניס, אמרתי "למה לא? בשמחה", היא שלחה אותי למכללת נצרת עילית יזרעאל ושם הרגשתי שהגעתי למקום הנכון בזמן הנכון", משתף איוון וחיוך גדול נסוך על פניו.

איוון מלא הערכה לצוות המרצים והמורים בקורס, צביקה לבא, אלישע זייברט ונחום מור. "נכנסתי לעולם חדש וגיליתי במכללה צוות חם, אכפתי, מסור, הרגשתי בטוח במקום הזה". ואכן איוון סיים את קורס עיבוד שבבי בהצלחה רבה וזכה לעבודה. אך זה עדיין לא הסוף. את לימודיו סיים איוון לפני שלושה חודשים. יומיים אחרי סיום הלימודים המורה אלישע זייברט דאג לו למקום עבודה בתחום בו למד במפעל במגן שאול.

"אלישע זייברט אדם נפלא, אכפת לו מכל אחד ואחד במכללה. יומיים לאחר שסיימתי לימודי התחלתי לעבוד במגן שאול ואני כבר מנהל ארבע מכונות קונבנציונאליות ועדיין לומד, כל הזמן. בימים אלה אני מעניין מכרים, חברים ובני משפחה להצטרף ללימודים במכללת נצרת עילית יזרעאל, בית אמיתי" אומר איוון.

רינת וייסבאום, מנהלת מערך לימודי החוץ והקורסים אמרה: "איוון הוא אחד ממאות הלומדים במערך הקורסים המיוחד של המכללה. קליטתו המהירה של איוון במפעל המכובד במגן שאול שבחבל התענך היא הוכחה שכל אחד יכול לצאת ממעגל האבטלה ולהצטרף למעגל העבודה אם רק ירצה וילמד, מנעד הקורסים העצום שלנו מאפשר למידה במגוון תחומים נדרשים במשק".