מלחיץ: “בולען" גדול נפער במרכז העיר עפולה

בעקבות הגשמים העזים נפער הבור הסמוך לשטח בו היה אמור להיבנות בניין הדיור בר השגה בעיר. בעיריית עפולה הביעו חשש כי המדרכה תקרוס לגמרי וחסמו מייד כניסת עוברים ושבים. עיריית עפולה: "עם תום הגשמים הבור הגדול יטופל"

בור ענק ומסוכן נפער היום באופן פתאומי במדרכה בשדרות ארלוזורוב בעפולה, במקביל לשטח בו היה אמור להיבנות בניין הדיור בר השגה לצעירים בעיר.
כזכור הפרוייקט נעצר כבר לפני מספר חודשים וכמות אדירה של מים נקוותה בו בעת האחרונה, בעקבות הגשמים והממטרים העזים שירדו בשבועות האחרונים בכל רחבי ישראל.
גורמי הנדסה בעירייה העריכו כי הבור הענק שנוצר – שבו היה אמור לקום בניין לזוגות צעירים אך בנייתו נעצרה לפני כשלוש שנים – הוא זה שגרם לקריסת המדרכה וליצירת מעין "בולען" ענק שסיכן את העוברים והשבים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעירייה הביעו חשש כי המדרכה תקרוס לגמרי וחסמו מייד כניסת עוברים ושבים. "מי שיצר את הבור הענק הזה ולא טיפל בו צריך לתת דין וחשבון על המחדל", אמר גורם בעירייה. תושב שחלף בשדרה וצפה בבור שנפער הוסיף: "לדעתי זאת שערורייה שבמשך מספר שנים אף גורם רשותי לא נקט פעולות מנע בפרויקט הזה. הקריסה הזו יכולה הייתה להיגמר אחרת, עם נזק בלתי הפיך. הרי אדם כזה או אחר או ילד היו יכולים בקלות ליפול לבור שנפער והתוצאות היו קשות".
תושב עפולה נוסף הוסיף: “הפעם זה נגמר ללא פגיעה בנפש, אבל הבור הזה עדיין מהווה סכנת חיים אחת גדולה. חובה לטפל בבור הזה ויפה שעה אחת קודם. במקרה הזה הכתובת על הקיר ואני לא אתפלא עם נראה קריסה של מדרכות נוספות באזור השטח וכל האזור".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "לצערנו, הבור הענק שהתמלא במים גרם ליצירת הבולען. עובדי העירייה חסמו את המדרכה ואת הבור ועם תום הגשמים הבור הגדול יטופל".

זירת הבולען המסוכן שהתגלה במרכז עפולה

האגמון שצמח בלב עפולה, בעקבותיו נוצר הבולען המסוכן