מכעיס: אלפי מטיילים חגגו בפסח בטבע, אך האשפה נשארה בשטח מאחור

ע"פ רשות ניקוז ונחלים קישון, בחג הזה נחל ציפורי הוא המטויל ביותר, על חגיגת התיור הגדולה העיבה התנהלות מטיילים, חלקם אספו את האשפה בשקיות אך השאירו אותם בשטח ולא בפחי האשפה, ובעיקר אכזבה מכך שגם חלוקת שקי אשפה למטיילים לא שכנעו להשאיר את האשפה בפח. באזור גן האקליפטוס אף הושארו בנחל כיסאות פלסטיק. צילום: רשות ניקוז נחלים קישון

אלפי ישראלים הצביעו בפסח הזה ברגליים והגיעו לבלות לאורך טיילת מפגש הנחלים וטיילת טחנת הנזירים בנחל ציפורי.
בעיצומו של חול המועד, אירגנו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישוןטיול משפחות מעגלי באזור ראס עלי ובטיילת שליד טחנת הנזירים. עשרות משפחות טיילו בהדרכת אנשי הרשות וסיימו את הטיול כשהם מצטלמים למזכרת על הגשרון שמעל לנחל,  למרגלות הגבעה שעליה יושב הכפר ראס עלי.
בצאת חג שני, החלו הפקחים של רשות ניקוז ונחלים קישון בראשותו של עוזי ג'וואמיס, לסרוק את אתרי הבילוי השונים – גן האקליפטוס, עין יבקע (מעיין הסוסים), טיילת כעביה ואת הטיילת המחברת בין ראס עלי לטחנת הנזירים – וגילו, למרבה הצער, כי המטיילים השאירו מאחוריהם לא מעט דברים ובעיקר לא נענו לקריאה – לקחת עמם את שקיות האשפה שלהם, ולהשליכן בפחים המיועדים לכך.

ערימות האשפה שנאספה באתרי הטבע בשטח
ערימות האשפה שנאספה באתרי הטבע בשטח

לאורך הנחל פיזרו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון שקי אשפה גדולים בשיתוף עם חברי יוזמת 'מהפח' כדי שלא יהיה צורך להשאיר את השקיות לצד הנחל. שקיות אלו נקרעות זמן קצר לאחר מכן על ידי בעלי חיים ותכולתן פוזרו לכל עבר.

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|