"מכבי גדלה במספר החברים בעפולה, ואנחנו מרחיבים את שירותי הבריאות בעיר בהתאם"

שלושה חודשים לאחר פתיחת המרכז רפואי בלב בהעיר, מכבי שירותי בריאות חנכה מרכז רפואי נוסף בעיר בשכונה החדשה ברובע יזרעאל

ד"ר אייל פורמן (48), המנהל הרפואי המחוזי של מכבי בצפון, לשעבר תושב עפולה, התמחה במרכז רפואי "העמק" , מסביר כי פריסת השירותים, פיתוח שירותי רפואה חדשים והכנסתן של טכנולוגיות רפואיות חדשות, נובעות מהרצון לבסס את איכות הרפואה בבירת העמק עפולה, ככל שמצטרפים עוד ועוד חברים למכבי.

לאחר שהקמתם מרכז רפואי בלב העיר, בימים אלו נפתח מרכז לבריאות הילד והמשפחה ברובע יזרעאל, מכבי מתבססת בעפולה?

"התושבים הבינו שניתן לקבל שירותי רפואה איכותיים יותר ומצביעים ברגליים. בשנים האחרונות העיר מתפתחת באופן משמעותי, קמות שכונות חדשות וכשחלק נכבד מתושבי העיר בוחרים במכבי, נוצר הצורך להגדיל את מגוון השירותים, להרחיב ולהקים מבנים חדשים למען חברי הקופה"

מה התכנית לגבי רובע יזרעאל?

"הרעיון ברובע יזרעאל הוא להנגיש רפואה בסיסית למשפחות הצעירות המאפיינות את האזור. אנחנו מתכננים באזור זה לפתוח את המרפאה בשעות לא שגרתיות, מתוך הבנה לאתגרים שחווה משפחה צעירה בהתאמה לשעות הפעילות השגרתיות, המרפאות תפעלנה בחלק מהימים מוקדם יותר ותסגרנה בשעות הערב המאוחרות. חשוב להדגיש כי שירותי הרפואה במכבי מיועדים לכל הגילאים מטיפת חלב ועד לגיל השלישי"
עוד מוסיף ד"ר פורמן ומפרט: "הקמנו מרכז רפואי נוסף לבריאות הילד והמשפחה המורכב מרופאים מומחים לרפואת ילדים, משפחה, נשים וליווי הריון, קרדיולוגיה, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאית תקשורת ושירותים נוספים. בקרוב ייפתח מכון להתפתחות הילד, מרפאת היריון בסיכון, בית מרקחת מרשת מכבי פארם וייפתחו שירותים נוספים לפי צרכי הקהילה. בתפיסה שלנו המטופל הוא במרכז, ברגע שמסתכלים עליו בצורה הוליסטית מתאפשרת רפואה מותאמת אישית ויותר יעילה. בשטח אנחנו נפעל למען אורח חיים בריא ונעניק מגוון סדנאות בריאות לקידום הקהילה.

כשמדברים על איכות רפואה, אילו חידושים מכבי מביאה לעפולה?

"אנחנו משקיעים משאבים רבים לחידושים וטכנולוגיות רפואיות בצפון על ידי מספר פרויקטים. הכנסנו לעפולה שירותי טלה-רפואה במסגרתם מקצועות רפואה מבוקשים כמו עור, ראומטולוגיה, כאב, תזונה, אנדוקרינולוגיה ופסיכיאטריה. המטופלים מגיעים למרפאה הקרובה לביתם, יושבים מול מצלמה באיכות גבוהה ומהעבר השני יושב רופא מומחה בתחומו ומעניק שירות וירטואלי וחדשני. מדובר לעיתים בקיצור משמעותי של תורים לרופאים אלו. אשפוז בית הוא נושא "חם" כיום. בחלק מהמחלות שבגינן נהוג לאשפז בבית החולים, מצאנו דרך לאשפז בבית. המטופל נשאר בביתו, הרופא, אחות ושאר מטפלים מגיעים אליו הביתה יחד עם ציוד המעבדה ועם התרופות. כמו כן, השקנו את ניידת טיפת חלב שהיא פיתוח יוצא דופן שמביא את מעטפת הטיפולים על גלגלים ישירות למטופלים ומנגישה את השירות זמין קרוב לבית, זו מהפכה בחשיבה ובתפיסת השירות. כמובן גם שירותי "מכבי אונליין", הפקת מרשמים, הפניות, בדיקות, ומכתבים, כל נעשה ישירות לסלולרי ובשיח ישיר מול רופאי המשפחה והילדים"

מה תאמר לחברי מכבי שזקוקים בעיר להפניה לבית החולים?

"מכבי מאפשרת כיום הפניות לבתי חולים יותר מכל קופה אחרת. כפי שראינו בפרסומים האחרונים, משרד הבריאות פרסם כי בין כל הקופות מכבי מאפשרת לחבריה את המבחר הגדול ביותר והזמינות הטובה ביותר של בתי החולים עם ציון 98% . עבור המטופלים הדבר מאפשר חופש בחירה לצרוך את שירותי הבריאות שלהם איפה שהם בוחרים. יש אפשרות לקבל את הטיפולים בבית החולים בקרבת מקום מגוריהם או בכל בית חולים בארץ. לחברי מכבי בעפולה, יש גישה למרכז רפואי העמק ולבתי חולים נוספים ורבים בארץ".

מה המסר לתושבי העיר?

"מכבי כאן להעניק רפואה חדשנית, מתקדמת וזמינה לצד מתן שירות אמפתי ומלא חמלה ונשמח לראות את כולכם איתנו".