מירון: "הגירעון של קבוצת הכדורגל? כ-2 מיליון ש"ח, אבל לא נפקיר אותם"

ראש עיריית עפולה איציק מירון בראיון מיוחד:  "אמרו שאם מירון יבחר הוא יחסל את הספורט בעפולה. 5 שנים אחרי דברים לא השתנו לרעה. עיר בסדר גודל של עפולה לא יכולה להרשות לעצמה להחזיק קבוצות ייצוגיות בליגות הגבוהות ביותר אלא אם יבוא ספונסר משמעותי. עם זאת, אנחנו נשמור על הקיים, וניתן גם גיבוי לקבוצות הייצוגיות באתגרים הכלכלים שלהם". ומה עם הכדורסל? "הם מתנהלים באחריות תקציבית מאוד גבוהה". צילום: שיר רותם

רגע לפני הבחירות המוניציפאליות, ראש עיריית עפולה איציק מירון, התפנה לראיון מקיף לעיתון "חדש בעמק" והתייחס בין היתר גם לקבוצות הספורט הייצוגיות.
"בוא נזכור ממה התחלנו", מירון מזכיר לכולם בפתיחת הראיון ושולח עקיצה, "התחלנו מזה שבמערכת הבחירות הקודמת אמרו שאם מירון יבחר לראשות העיר-הוא יחסל את הספורט בעפולה. 5 שנים אחרי ואפשר לומר שדברים לא השתנו לרעה. ויש שיגידו שהשתנו אפילו לטובה. קבוצת הכדורגל שלנו זכתה בגביע הטוטו וגם הגיעה לחצי גמר גביע המדינה בשנים האחרונות". מירון נשאל לגבי 'הירושה' שקיבלו בקבוצת הכדורגל העירונית, וענה בדיפלומטיות: "אני לא רוצה לעסוק בזה. אני לא אוהב להתבכיין על מה שהשאירו לי קודמיי. אני כן יכול לומר איך אני רואה את הדברים. אני עדיין חושב שערים בסדר גודל של עפולה, נצרת עילית ומגדל עמק, לא יכולות להרשות לעצמן, אם הן נוהגות באחריות, להחזיק קבוצות כדורגל וכדורסל ייצוגיות בליגות הגבוהות ביותר. מפני שמדובר בסכומי כסף גדולים שאם אשקיע אותם שם אז אני לא אשקיע אותם בחינוך, לא אשקיע אותם בתרבות ובעוד הרבה תחומים אחרים. אלא אם כן יגיע ספונסר משמעותי, כמו שקרה בקרית שמונה, וישקיע בקבוצה ואז העירייה תשקיע אותו דבר ואז התקציב הכולל של הקבוצה יהיה הרבה יותר משמעותי".

"חשוב לשים לב כמה עפולאים מעורבים בקבוצות הייצוגיות"

"החלופה לדבר הזה היא חיבורים", אומר מירון, "ואני יודע ששותפים לדעתי גם עוד ראשי רשויות, היו שותפים לדעה זו במהלך הקדנציה,  בתחילת הקדנציה וגם היום. ואני מאמין שאחד מהשניים יקרה. אני יכול להבטיח דבר אחד: שמה שישנו היום-יישמר. לא יהיה פחות מזה. ברור שכולנו היינו רוצים יותר מזה, אבל בשביל יותר מזה-צריך לבחון את האלטרנטיבות שעליהן דיברתי". "לא פחות חשוב מזה", מדגיש מירון, "זה כמה עפולאים מעורבים בקבוצות הייצוגיות שלנו. ודבר שני שהוא מאוד חשוב-והוא לא קשור בצורה ישירה לקבוצות הייצוגיות-זה כמה אנחנו משקיעים בבני הנוער והילדים שלנו שמתאמנים בתחומים האלה. ואני לא חושב שאנחנו משקיעים בצורה פרופורציונאלית, ולכן אנחנו צריכים למצוא את שביל הזהב בסיפור הזה. לסיכומו של עניין, עם כל מה שאמרתי, אני מאוד גאה על כך שלא זו בלבד שלא קרו נבואות הזעם של אותם אנשים, אנחנו שימרנו את הקיים ואנחנו גם נדע להתמודד ולתת גיבוי לקבוצות באתגרים הכלכלים שלהם. אף אחד לא יישאר מאחור".

הפיתרון לכיסוי הגירעון

ידוע לך מהו גובה הגירעון של הפועל עפולה בכדורגל?

"הם סוחבים גירעון שאני חושב שהוא משהו באזור ה-2 מיליון שקלים. אנחנו עומדים מאחוריהם וחושבים שאת הגירעון הזה צריך לכסות אם באמצעות הגדלת התקציב השנתי שלהם, אם באמצעות התייעלות שלהם, ואם באמצעות הגדלה של התרומות שהם מצליחים לגייס. באמצעות שלושת המקורות האלה אני מאמין ואפילו בטוח שיהיה ניתן לכסות את הגירעון".

גם בכדורסל נקלעו בעונה האחרונה לגירעון קטן?

"זה היה משהו זניח. בכדורסל, לזכותם ייאמר, שהם מתנהלים באחריות תקציבית מאוד גבוהה. עם זאת, יש לציין כי בכדורסל התקציבים יותר נמוכים וזה יותר קל לשמור על איזון כלכלי".

 

 

 

 

 

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

נוף הגליל על הפודיום

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|