מירון בסיור בעפולה עלית: "אי אפשר להשאיר בניינים אלו במצבם"

בשבוע שעבר התקיים מפגש דיירים ברחוב יצחק שדה בשכונת עפולה עלית, במעמד מ"מ ראש העיר עפולה שלמה מליחי, נציגי משרד הבינוי והשיכון , נציגי חברת עמידר, מהנדס בנייה, ונציגי הקהילה, לפתיחת עבודות השיפוץ של שישה בניינים ברחוב

בעפולה קיימים לא מעט בניינים משותפים ישנים הזקוקים לשיפוץ. יצוין כי משרד השיכון ביטל את פרויקט שיקום שכונות בו הייתה השתתפות משמעותית במימון השיפוץ. מדובר בנכסים פרטיים שעל בעליהם מוטלת האחריות לשפצם. הבעיה היא שדיירי בניינים אילו לא מצליחים להגיע להסכמות ביניהם גם ברמה הארגונית וגם במימון השיפוץ.


העירייה באמצעות האגודה לתרבות הדיור מקיימת אספות דיירים בניסיון להגיע להסכמות בהצלחה מועטה מאוד. עוד יצוין שמרבית הבניינים ברחוב ביצחק שדה, שנכללו בשיפוץ, הינם בבעלות חברת עמידר.


נציגי הקהילה מציינים שבבניינים הללו המתגוררים הם רובם עולים חדשים, שהיו במרכזי קליטה לשעבר שהפכו לדיור קבע. כיום נוכח גילם והתיישנותם זקוקים הבניינים לשיפוץ. בסיור בוקר שערך לאחרונה ראש העיר יצחק מירון בשכונה וברחוב יצחק שדה הוא אמר כי: "אי אפשר להשאיר בניינים אלו במצבם" במקביל הנחה מירון את מינהל ההנדסה להכין תכנית לשיפוץ הבניינים. החלטה זו קבלה גיבוי תקציבי של שר הבינוי והשיכון שביקר במקום יחד עם נציגי עמידר.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|