מיזם "מדליק”: לוחמי אש מתקינים בבתי קשישים גלאיי עשן שנרכשו ע"י עיריית עפולה

"אין ספק ששיתוף הפעולה הזה יציל חיים בעפולה, ואשמח על עוד עיריות שיאמצו את הרעיון הנפלא הזה וייממשו אותו". אמר סגן טפסר מיקי כהן

הקיץ עומד להסתיים ובשירותי הכבאות וההצלה תחנת עפולה משלבים כוחות עם כלל הגורמים כדי למנוע את השריפה הבאה. הסטטיסטיקה אינה משקרת וגם השנה נהיה עדים לקורבנות של שריפה לאוכלוסיות קשות.
מת"ח עפולה, סגן טפסר מיקי כהן שילב כוחות כדי לנסות ולעזור לבטחונם של האוכלוסייה הוותיקה בעיר שחלקם לא יכולים לממן רכישת גלאיי עשן – שיכולים להציל חיים. לאחר סקר סיכונים ועם בוא החורף החל כהן בפגישות עם גורמים בעיריית עפולה ועמותות השונות הפועלות בעיר בכדי לנסות ולגייס משאבים ועזרה לרעיון.
מיקי כהן: "אנו בכבאות והצלה ובתחנת עפולה בפרט מנסים למצוא פתרונות יצירתיים בכדי להציל חיי אדם מבעוד מועד עם מחלקת בטיחות אש שעושה את תפקידה על הצד הטוב ביותר – וזאת בכדי לספק מענה מתאים לשריפות שפורצות במפעלים, בניינים, מוסדות ציבור וכו'. בבתים פרטיים של אזרחים וותיקים שידם אינה משגת התמונה היא שונה ואין זה תפקידנו למצוא פתרון הולם וראוי בזמן שריפה. דיירים שיכולים להרשות לעצמם רוכשים גלאי עשן ובזמן שריפה הגלאי מצפצף ובכך מזהיר הגלאי מפני שריפה וכולם יכולים לצאת במהרה מהבית ולהציל את עצמם ואת משפחתם. גיבשתי רעיון ובהמשך ישבתי במספר פגישות עם ראש עיריית עפולה יצחק מירון. הצענו שעיריית עפולה תרכוש גלאיי עשן ומחלקת הרווחה תעביר שמות של דיירים וותיקים, ואוכלוסייה קשת יום. הרעיון התקדם ובשלב הבא לוחמי האש כבר עוברים מבית לבית עם הרשימה, התקינו את הגלאים והעניקו לתושבים הסבר על חשיבותם של הגלאים ותפעולם. אין ספק ששיתוף הפעולה הזה יציל חיים בעפולה, ואשמח על עוד עיריות שיאמצו את הרעיון הנפלא הזה וייממשו אותו. אני שמח על ההירתמות של עיריית עפולה, ולוחמי האש מתחנה מרחבית עפולה”, סיכם כהן.