מטה המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יוצא בקריאה: "עזרו לנו להציל את הבית"

במסגרת המאבק פנו במטה המאבק לאתר גיוס ההמונים. לדברי המטה, לאור המורכבות האדירה של ניהול המאבק והתנעת התהליכים השונים הקשורים בו הם החליטו לפנות לקמפיין מימון המונים

מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל פנו לאתר לגיוס מימון המונים (MIMOONA).
בהודעה של המטה נכתב כי הוחלט לעשות שימוש בפלטפורמת גיוסי ההמונים: "לאור ההחלטה השנויה במחלוקת אשר התקבלה לאחרונה ע"י ממשלת ישראל ובה הוחלט להקים שדה תעופה בינלאומי חדש בעמק”.
עוד נכתב בהודעה: "מאבק זה משותף לתושבי העמק, וכן ל- 22 רשויות בנגב (בשיתוף עיריית באר שבע). מדובר במלחמה של ממש אשר לה שותפים חלקים רבים מן מהציבור אשר מעוניינים להציל את אזור העמק מהחלטה קטסטרופלית אשר תשפיע ללא הכר ותגרום לנזק סביבתי ובריאותי לאחד האזורים היפים ביותר במדינת ישראל. על כן, הוקם מטה אשר מטרתו היא אחת ויחידה: לצאת למאבק להצלת הבית – ניצחון הירוק על השחור הגדול במידה ואכן יוקם שדה תעופה אשר יהיה אסון לכל התושבים והאזור.
מאחר וברור לתושבים כי צריכה להיות אלטרנטיבה, מוצע מתווה בו יוקם השדה הבינלאומי בנבטים, החלטה טבעית ונכונה לאור העובדה שהשדה בנבטים כבר סלול ומאושר בתמ"א 15 כשדה תעופה בינלאומי אזרחי. כמו כן כי הקמת שדה תעופה בנבטים מממשת הלכה למעשה את חזון בן גוריון, ותואמת את צורכי המדינה ליישוב ופיזור אוכלוסייתה הגדלה, לפיתוח התשתיות ברחבי הארץ, להתאמת התעסוקה לתושבים, לחלוקה נכונה של העומס התעבורתי, לשמירה על עתודות הקרקע החקלאיות ולשימור ערכי טבע ונוף שאין להם תחליף”.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי המטה, לאור המורכבות האדירה של ניהול המאבק והתנעת התהליכים השונים הקשורים בו אשר איננו פשוט כלל וכלל ומערב זירות רבות כמו הזירה הציבורית משפטית, והפוליטית הם החליטו לפנות לקמפיין מימון המונים.
"ראשי המאבק קוראים לציבור הרחב להתגייס ולתרום כסף כדי להציל את הבית ולמנוע את הרס הירוק. לטובת כך, יש צורך דחוף בתרומות לטובת המשך הפעילות הכוללת בין היתר מימון ייצוג משפטי ועתירות לבג"צ, חוות דעת בלתי תלויות, פרסום, אירועים ומחאות”, סיכמו במטה המאבק.
נכון לראשית השבוע קרוב ל-80 אחוזים מהסכום הכולל בפרוייקט (120.000) שקלים הושג כשנותר עוד חודש לקמפיין באוויר.