מחשב מסלול: עודד עקיבא מעפולה בכיוון חדש ומפתיע

בגיל 46 החליט עודד עקיבא מעפולה, דמות שמזוהה בעיקר עם כדורסל ותקשורת, להוסיף לעצמו טייטל מכובד נוסף: סופר ילדים. בימים אלה הוא מקדם בגיוס המונים את הוצאתו לאור של ספר הביכורים הראשון שלו "החציל והאפרסק". בתוכנית העתידית: הוצאה לאור של ספר נוסף ומספר שירים שכתב והלחין. בראיון ל"חדש בעמק" הוא מספר על הדרך החדשה בה בחר ("מהרגע שהחלטתי לצאת לדרך ידעתי שאני לא מתכוון לעצור"), על התגובות המעודדות ("קיבלתי מאות הודעות מדהימות") והדד ליין להשגת הסכום: ("רק אם אנשים יכנסו לקישור וירכשו את הספר הוא יוכל לצאת לאור")

"עַכְשָׁו כֻּלָּם לְהִתְכַּנֵּס," צָעַק הַמְּלָפְפוֹן,

הֵעִיר אֶת כָּל תּוֹשָׁבֵי הַמְּקָרֵר, אוֹחֵז בַּמִּיקְרוֹפוֹן.

"הַלַּיְלָה נִפְגְּשׁוּ יַחְדָּו חָצִיל וַאֲפַרְסֵק!

"הַבָּלָגָן בַּמְּקָרֵר חַיָּב לְהִפָּסֵק!"

קֶשֶׁר מַפְתִּיעַ נִרְקָם בֵּין הַפֵּרוֹת לַיְרָקוֹת בַּמְּקָרֵר שֶׁל אִמָּא. מָה עוֹשִׂים? מָשָׁל בַּחֲרוּזִים עַל קַבָּלַת הַשּׁוֹנֶה וְהָאַחֵר מֵאֵת עוֹדֵד עֲקִיבָא.
את ההודעה הזו קיבלו בשבועות האחרונים בני המשפחה, החברים והמכרים של עודד עקיבא, שפועל בימים אלה במשנה מרץ להוציא לאור את ספר הביכורים הראשון לו שמיועד לילדים. הספר נושא את השם "החציל והאפרסק".

עודד עקיבא- איש התקשורת והכדורסל מעתה גם סופר ילדים
עודד עקיבא- איש תקשורת וכדורסל מעתה גם סופר ילדים

עקיבא, 46, נשוי לורד, אשת חינוך, ואב לגילי, רוני ושירה, מוכר לתושבי העיר עפולה מעיסוקיו רבי השנים בשני תחומים עיקריים: הראשון, קבוצת הכדורסל העירונית שעקיבא משמש כמנהלה למעלה משני עשורים על כל גלגוליה השונים. השני הוא תחום התקשורת כשברזומה שלו סיקור, כתיבה ועריכה במגוון תפקידים בכירים בעיתון "חדש בעמק". במקביל עסק בעבר בעבודה עם בני נוער הן כרכז נוער והן כמורה מספר שנים, ובשנים האחרונות הוא מתמקד בעיקר בתחום הכדורסל והיח"צ.

• יוצא לאור

השינוי הקיצוני מהשגרה היומיומית לכתיבת סיפורי ילדים לא התרחש ביום בהיר אחד. "מגיל צעיר נושא הכתיבה היה קרוב מאד לליבי", מסביר עקיבא, "אני זוכר את עצמי בתנועת הנוער 'צופים' כותב המנונים לקבוצות, כותב שירים בפסטיבלים בית ספריים וכן קטעי קישור בתקופת הצבא. במסיבות כיכבתי בתחום הכתיבה. היו שנים בהם כתבתי דרשות לבר מצוות ואירועים משפחתיים לפי דרישה בתשלום ולמרות שהתגובות היו חיוביות לא התפתחתי בתחום הזה יותר מידי. הכתיבה והחריזה נשמרו בעיקר לאירועים חברתיים ומשפחתיים. בשנה האחרונה, בעידודה ובדחיפתה של אשתי המדהימה ורד, החלטתי לקפוץ למים העמוקים וכתבתי שלושה סיפורי ילדים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התגובות היו מדהימות. תחילה של המשפחה הקרובה, אחיינים וקרובים נוספים ומאוחר יותר חברים לעבודה שפרגנו ועודדו אותי לצאת לדרך ולהוציא ספר ילדים פרי עטי. מהרגע שהחלטתי לצאת לדרך ידעתי שאני לא מתכוון לעצור עד שהספרים שכתבתי ייראו אור למרות הדרך המורכבת הצפויה עד להדפסתם והצבתם על מדפי חנויות הספרים".

• לא קלה דרכנו

כשהחליט עקיבא לצאת לדרך החדשה הוא לא שיער וחשב כמה ארוכה וקשה הולכת להיות הדרך הזו. ההוצאות לאור אמנם התלהבו מהכישרון של הסופר העפולאי אבל בתום ברכת שלום מנומסת דרשו כבר צ'ק על סך 25 אלף שקל למימון כל שלבי ההוצאה לאור- וזאת כתנאי לפתיחת שיחה ראשונית. התשלום מיועד עבור האיורים שהם לב ליבו של הספר, לעריכה לשונית, עריכה גרפית, הדפסה של המהדורה הראשונה בת 1000 עותקים והפצה. כך הגיע עודד להוצאת ספרי "צמרת" באזור, שבין כותביה המוכרים נמצא יורם טהרלב. בפגישה עם אנשי ספרי צמרת התברר לעקיבא כי ההוצאה לאור כרוכה אמנם בסכום כסף לא מבוטל, אך כזה שניתן לגייס אותו באמצעות גיוס המונים בעזרת חברת 'מימונה'. בשנים האחרונות הפך גיוס האומנים לאופציה עבור לא מעט יוצרים אנונימיים בכל התחומים וגם בעבור יוצרים ואמנים מובילים ופופולאריים – שמתקשים להתמודד עם עלויות גבוהות- בטרם ייצא לאור המוצר המוגמר.


בשיחות שיש לי עם חלק מהאנשים המתעניינים אני מסביר את הרעיון והם נכנסים מייד לאתר ומבצעים את הרכישה. אני מרגיש שככל שנתקרב לדד ליין אני אצטרך לפנות לכל אותם מפרגנים ולהסביר להם מה צריך לעשות כדי שנעמוד ביעד ונוציא את הספר לאור".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הרעיון הוא לפנות לציבור הרחב, מכרים, בני משפחה ותושבי העיר ולהציע להם להיות שותפים להוצאת הספר הראשון לדרך- במסגרת הליך של "הכל או לא כלום". הרף שהציב לעצמו עקיבא הוא 25 אלף שקלים, מתוכם גויסו עד כה כ 40% כשהקמפיין נמצא בשליש הראשון שלו.

• התגובות: הצלחה גדולה. השיטה: כנראה לא ברורה

בחודש האחרון, החל מהרגע שהחל בהפצת הספר, הגיוס ברשתות השונות, תחילה בוואטס-אפ ולאחר מכן בפייסבוק, התגובות לספר "החציל והאפרסק", היו נלהבות ותומכות מאד אך בפועל הן לא תורגמו לכניסה לאתר ולרכישת המוצר: "אני לא אגזים אם אומר שקיבלתי מאות הודעות בכל הרשתות החברתיות שעודדו אותי ואמרו כי ישמחו לרכוש את הספר. חשוב להבין את השיטה- רק במידה ואנשים יכנסו לקישור וירכשו חלק מהחבילות המוצעות, הספר יוכל לצאת לאור. גם אלה שכבר רכשו, בעצם ביצעו רכישה על תנאי מכיוון שרק אם נגיע לסכום המבוקש החיוב יתממש והספר יצא לאור. בשיחות שיש לי עם חלק מהאנשים המתעניינים אני מסביר את הרעיון והם נכנסים מייד לאתר ומבצעים את הרכישה. אני מרגיש שככל שנתקרב לדד ליין אני אצטרך לפנות לכל אותם מפרגנים ולהסביר להם מה צריך לעשות כדי שנעמוד ביעד ונוציא את הספר לאור".

רוצים להיות חלק מהוצאת הספר?
כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר מימונה ולמצוא את הספר "חציל ואפרסק" מאת עודד עקיבא, להיכנס לעמוד ולבצע רכישה. הרכישות הן החל ברכישת ספר במחיר מוזל של 40 ₪, רכישת ספר עם הקדשה ב – 60 ₪, רכישת ספר עם ברכה אישית בחרוזים ב – 100 ₪, מבצע לסבא ולסבתא 3 ספרים ב – 100 ₪ וכל סכום אחר שתרצו לתרום כדי שהחלום יהפוך למציאות. ניתן גם לתרום כל סכום שהוא להצלחת הפרויקט. הקישור לאתר: www.mimoona.co.il/Projects/4330