"מחמם את הלב שבעלי חנויות בעפולה באים לקראת הנכים"

חביבה אדרעי, בת 63, נכה על כסא גלגלים מעבירה מסר לבעלי חנויות ובתי מסחר בעפולה: "אנחנו הנכים כוח קנייה גדול, אבל חשוב לנו שתהיה נגישות מלאה לחנויות, דוגמת זו שבמגדן ודרדלוקס"

חביבה אדרעי, אם לחמישה ילדים ו-17 נכדים, תושבת עפולה היא אישה נמרצת ואנרגטית ולא נותנת לעובדה שהיא ישובה על כסא גלגלים להשפיע על חייה. בגיל שנה וחצי היא אובחנה כחולת פוליו. לאורך עשורים רבים היא צעדה בצליעה, עבדה כאחד האדם ולא נתנה למוגבלותה לשנות את מסלול חייה.
לאחר שאימצה את רגל ימין במשך שנים רבות, החל משנות החמישים לחייה היא נאלצה להסתייע יותר ויותר בכסא גלגלים וכיום היא צמודה אליו בכל פעם שהיא רוצה להתנייד.
למרות הקשיים ממשיכה אדרעי גם היום להמשיך בפעילות שגרתית ובין היתר היא אוהבת להסתובב במרכז העיר עפולה, אך לדבריה, הנגישות בעיר מורכבת ומאתגרת הן בירידה ובעלייה במדרכות והן בכניסה לחנויות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אני גדלתי יותר טוב מכל אדם בריא, והשתדלתי לעשות הכול, אבל בשנים האחרונות לצערי אני צמודה לכסא הגלגלים", סיפרה אדרעי, "לצערי הרב יש המון חנויות בעפולה שאני לא יכולה להיכנס אליהן מכיוון שאין רמפה מותאמת לנכים על כסא גלגלים.
אחת החנויות שבהן באים לקראת הנכים בעיר ברמת הנגישות היא חנות הפיצוחים של מגדן, ולשמחתי השבוע שגם בחנות האופנה והבגדים "דרדלוקס" בשדרות ארלוזרוב בעיר יש מודעות לקשיים עמם אנו מתמודדים. עברתי במקרה ליד החנות והתברר לי שיש שם רמפה ומוכוונות אמיתית עבור הנכים. זה שימח אותי וחימם את ליבי.

• תקווה שחנויות נוספות ירימו את הכפפה ויהפכו נגישות יותר לנכים

כולי תקווה שחנויות נוספות בעפולה ירימו את הכפפה וינהגו כמו שתי החנויות האלה. בעלי החנויות והעסקים צריכים לדעת שאנו הנכים כוח קנייה גדול, אבל חשוב לנו שתהיה נגישות כמו שצריך לחנויות. הייתי שמחה שגם בעירייה יפעלו יותר בהקשר של נגישות לנכים, בעיקר במרכז העיר ובאזור התעשייה. לא פעם אני נדרשת לחזור מהמקום שעליתי במדרכה, מרחק רב, ולעיתים אף להתנייד בכביש ולהסתכן בכדי להגיע למקום חפצי. חשוב לי להבהיר, אני נלחמת ולא אוהבת שיעזרו לי, אבל מצד שני הייתי רוצה שתהיה לנו הנכים אופציה להתנייד כמו שצריך. אני לא רוצה שבעלי חנויות יוציאו לי פריט עזה או אחר או בגד מחוץ לחנות, אני רוצה להיכנס כמו כולם ולקנות כמו כולם", סיכמה אדרעי.