מחאת הלהט”ב בעפולה: "אנחנו באים בטוב. כולנו אותו דבר"

כיכר העצמאות בעפולה איכלסה אמש כ-250 משתתפים שהגיעו למפגן מחאה נגד חוק הפונדקאות. וידאו: שיר רותם

כ-250 משתתפים מעפולה והעמק לקחו אמש חלק במפגן המחאה כנגד חוק הפונדקאות בכיכר העצמאות בעפולה. המפגינים נשאו שלטים "משפחה זו משפחה", "אני אבא גאה" וקראו לשיוויון זכויות, לקול תמיכת הקהל.
את האירוע הובילו חברי “מקום בעמק", יוזמה לקידום ופיתוח הקהילה הלהט"בית בצפון. האירוע נערך כאמור בעקבות חוק הפונדקאות שלטענת חברי הקהילה מפלה באופן גורף בין זוגות הטרוסקסואליים לבין זוגות חד מיניים.
שני כברה, אחת ממובילות האירוע סיפרה: “ההחלטה לקיים את האירוע עלתה ביום חמישי האחרון, בעקבות מפגש של חברי הקהילה בעפולה והעמק. החלטנו לקיים את אירוע ההסברה ברוח האירועים וחוק הפונדקאות. שאלנו את עצמנו מה אנו צריכים לעשות כקהילה וכאמור החלטנו לקיים את האירוע פה, בעיר שלנו ולא להצטרף לאירועי מחאה אחרים ברחבי ישראל. הכי חשוב מבחינתנו זה לעורר את המודעות לחוק הזה ולהעביר מסר של אהבת חינם. קיימנו אירוע מכבד, שלא במטרה להתריס. דווקא אמש, בתשעה באב, היה חשוב לנו שאנשים יעשו חשבון נפש. חשוב לנו גם שהציבור יידע שיש קהילה עצומה בישראל שלא זוכה לזכויות שוות. היינו בטוחים שתהיה קבוצת משתתפים קטנה אבל בפועל זכינו לכמות גדולה של משתתפים ואהבה".
מיכל גפן, רכזת קהילה גאה בעפולה הוסיפה: "מה שאנחנו רוצים בעצם לעשות זה להביא את האוכלוסייה לצידנו במאבק הבסיסי וההזוי הזה לשיוויון זכויות. באנו לבקש את האהבה הבסיסית שמגיעה לנו. אנחנו רוצים לחיות בשלום ובאנו בטוב. הדרך שלנו היא לא בהפגנות בועטות, אלא בקידום של הביחד. כולנו אותו דבר".