מובילות- יום האישה הבין לאומי בכללית עפולה

מקצועיות. ממוקדות מטרה. נחושות וגם מלאות אמפתיה ויכולת הכלה. לרגל יום האישה הבינ"ל שמצוין היום בכל רחבי העולם, "חדש בעמק" עושה לכם הכרה עם ד"ר נדיה לומלסקי, רינת לוי, רנא חאג' ומיטל בניהו, ה"כוח הנשי" שמנהל ומוביל בהצלחה מרשימה את מרכז הבריאות לילד של שרותי בריאות כללית בעפולה. צילום: שיר רותם

נדיה לומלסקי, מנהלת מרכז בריאות הילד עפולה

קצת עליי: נשואה לרופא ואם לשני ילדים. מתגוררת ביישוב הקהילתי גבעת אבני שבגליל התחתון. "סיימתי תואר בהתמחות ברפואת ילדים במחלקת ילדים ב' במרכז רפואי העמק,  לאחר עבודה כרופאת ילדים וכמנהלת במחלקת זיהומים לילדים בבית חולים אזורי גדול בברית המועצות. שם ריכזתי מתן שירות לחולים עם HIV”.

למה דווקא רופאת ילדים?

"תמיד רציתי להיות רופאת ילדים. עד כמה שאני זוכרת את עצמי, אולי מגיל 12. לאחר התמחות ברפואת הילדים עבדתי בקהילה במרפאת עומר, אבל כל הזמן היה לי חלום לבנות מרכז לרפואת הילדים בעפולה מרכז חדש, יפה ומקצועי".

רפואה וניהול?

"אני מנסה להפריד בין רפואה וניהול. ברפואה: לתת יחס אמפתי ומקצועי. בטיפול, להיות בקשר במקרים המיוחדים אם יש צורך מעבר לשעות העבודה, לעזור, לעודד, לתמוך, להדריך, להרגיע. לעתים אני דואגת יותר מההורים. הטיפול הכי ראוי מתקבל אם יש שיתוף פעולה, רצון ואמונה מהורים. בתחום הניהול אני פועלת להיות פרואקטיבית  בדברים חדשים שקשורים למדיה רפואית בפרו-אקטים שונים. אני לא מפחדת מהמלצות ושילוב אלמנטים חדשים לטובת המטופל. לדוגמא: הכנסת מרשם מידע דיגיטלי להורים. מתן מרשם דיגיטלי בברזל בטיפול אנמיה בתינוקות היה רעיון שלי שהתקבל בהמשך בכול רחבי הארץ. בתור מנהלת אני משתדלת לפתור בעיות מנהליות ורפואיות, ולתת מענה להורים בפגישות אישיות".

המקום של הצוות?

הצוות שלי הוא היד הימנית שלי: רינת, רנא ומיטל הן שלוש נשים מוכשרות ומקצועיות ואמהות לילדים בעצמן. הן עם רצון רב להצליח בעבודה. כולן צעירות ואיכפתיות- צוות נשים מדהים למופת . הן גם מובילות את אנשי המקצוע שלהן בהתאם בהצלחה רבה. במקביל יש לנו במרכז  רופאים ותיקים ומקצועיים: ד"ר חנציס טניה, ד"ר שלומי בן נון, וד"ר קוזיאל אוה – כולם בעלי נסיון רב במקצוע".

שיתוף פעולה?

שיתוף הפעולה הוא בין כול הסקטורים.  התקשורת הראויה מובילה להצלחה שלנו ברפואה. אנחנו דואגים לעבוד לפי נוהלי משרד הבריאות ולעדכן את הצוותים. כמו כן אנו נותנים שירות למטופלים מהסביבה שבאים ושנים רבות סומכים אלינו בכול רגע אמת. למרות שאנחנו משפחה גדולה – ההרגשה שלנו בעבודה ביתית עם יחס אישי. שנים רבות אנחנו שומרים על שביעות רצון הלקוחות למרות העומסים שקשורים בחורף תמיד ברפואת הילדים . מצד שני תמיד יש רצון לשפר.  לכן יש עבודות מחקר ופרואקטים לשיפור שירות”.

ולפני סיום:

"אני זורמת ומשתדלת לעזור למטופלים ששייכים לרפואת המשפחה, לתת יעוץ בתאום אישי, לעזור לתינוק פג  – לבוא לבדוק בביקור בית וללוות אותו עד גיל שמתאים לביקור במרכז. המרכז גדל והכפיל את עצמו במשך 7 שנים וזה רק אומר שאנחנו מיוחדים ומצויינים במתן שירות רפואי למטופלים. אני מאחלת לנשים וצוות היקר שלנו בריאות, הצלחה ביום האישה הבינ"ל. ישר כוח".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רינת לוי, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרכז בריאות הילד

קצת עליי: בת 36 נשואה ואם לארבעה ילדים, תושבת עפולה. אני מנהלת אדמיניסטרטיבית במרכז בריאות הילד מזה חמש וחצי שנים, במהלכן רכשתי ידע ניהולי בקורסים והכשרות במרכז הדרכה בלינסון".

למה בחרתי במקצוע הזה?

"משום שאני אוהבת להניע אנשים ותהליכים. ניהול אדמיניסטרטיבי הוא תפקיד מאתגר ואינטנסיבי עם אחריות רבה. התפקיד המעניק לי סיפוק גדול בעבודה ובמישור האישי".

מה למדת בתפקיד הזה על עצמך כמנהלת?

"לדעתי מנהל מצליח הוא מנהל שמרגיש את השטח ולי חשוב לתת שירות פרונטלי לקהל המטופלים על מנת להכיר אותם ואת אופי המרפאה. תוך כדי עבודה אני נחשפת להתנהלות המרפאתית ומקבלת משובים ופידבקים התורמים לי לתהליך של שיפור, למידה והתייעלות".

במה את גאה במיוחד?

"אני גאה בדרך שעשיתי והובלתי את המרכז עד כה. המרפאה גדלה בקצב מהיר והמטופלים מצביעים ברגליהם ומשתייכים אלינו למרכז. הם נהנים משירות אדיב ואישי, וכן מיחס חם ומקצועי"

מה מניע אותך?

כשאני קמה בבוקר לעבודה בכללית אני מרגישה כשליחה בעזרה ונתינה לאנשים חולים. המילים החמות, המחמאות וההערכות שאני מקבלת מעלים בי חיוך, מוכיחים לי שכל העבודה הקשה משתלמת ובעיקר מזכירים לי שהבריאות חשובה מהכל".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

רנא חאג' – מנהלת בית מרקחת

קצת עליי: בת 43, תושבת נצרת, נשואה ואם לראזי וסארי. בוגרת תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית בי"ם ותואר שני בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת חיפה. התמחות ברוקחות במכון התקנים לביקורת חומרי רפואה בגבעת שאול בי"ם. עובדת כשני עשורים בבית המרקחת. בשבע השנים האחרונות מנהלת את בית המרחקת של בריאות הילד בכללית.

למה בחרתי במקצוע?

"מתוך אהבה לעולם הפרמצבטיקה (תחום העוסק בחקר ופיתוח של תרופות המיועדות לטיפול במחלות). התחום הזה דינאמי ומוביל לפיתוח תרופות חדשות לריפוי מחלות שנחשבו בעבר למחלות חשוכות מרפא. אנשים רבים רואים ברוקח מקור בר סמכא ומומחה שניתן להתיייעץ איתו בכל הנוגע לבריאותנו”.

מה למדת בתפקיד הזה על עצמך כמנהלת?

"התפקיד תרם לאישיות שלי בצורה אדירה ומכרעת. בעצמאות, פתרון בעיות שעולות כל הזמן בשטח, גמישות רבה וחשיבות ניהול זמן".

במה את גאה במיוחד?

"אני גאה במיוחד ביחס החם ובכבוד ההדדי ביני לבין מטופליי. עם השנים רכשתי אמון עצום מקהל המטופלים שפוקדים את בית המרקחת, וזה נותן לי הרבה כוחות בעבודה. אני גם גאה בשיתוף הפעולה בין הסקטורים השונים במרכז: רופאים, אחיות, אדמיניסטרציה ורוקחים. אנחנו עובדים בהרמוניה וכיחידה אחת מגובשת ובלתי נפרדת. שיתוף הפעולה הזה שכולל המון אכפתיות – מוביל להענקת טיפול אידיאלי למטופלים שלנו".

ציון דרך שהשפיעו עליך?

"בתום ההתמחות שלי במכון התקנים בירושלים, ביקשו ממני להישאר ולעבוד כרוקחת מן המניין וכך היה. נשארתי לעבוד שם עד שהחלטתי לשוב לצפון".

דמויות שהשפיעו עליי?

"ברמה האישית זו אימי. קיבלתי ממנה ערכים של יושרה ואחריות. ברמה המקצועית הושפעתי מד"ר רחל קרפל, מנהלת מכון התקנים. לד"ר קרפל כושר ניהול מרשים ולצד זה היא תמיד מצאה מקום מרכזי לעובדים. עוד השפיע עליי: המפקח אריה מרידור שיצא לגמלאות. איש ערכי, מלח הארץ שתמיד ראה את כל התמונה המלאה. דמות מרכזית נוספת היא מנהלת המרפאה שלנו ד"ר לומלסקי, רופאה שהיא ראשית כל בן אדם מיוחד. תמיד חושבת כמה צעדים קדימה. עבודתה פרואקטיבית ושרותי בריאות כללית זכו בה- הן בתור מנהלת והן בתור רופאה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

מיטל בניהו, אחות אחראית

קצת עליי: בת 40, נשואה ואם לארבעה ילדים. עובדת כאחות 14 שנים, ומנהלת סיעוד ב- 6 השנים האחרונות.

מה למדת בתפקיד הזה על עצמך כמנהלת?

"אני מאמינה ששיתוף פעולה ועבודת צוות, כיבוד הזולת, הרצון באמת לעזור היא המנוע להצלחה, לכוחות ולהישגים".

במה את גאה במיוחד?

"אני גאה בכך שאני חלק ממרכז מצליח, שמתרחב ונותן שירות לאלפי ילדי עפולה והסביבה בסטנדרט גבוה, תוך למידת הצרכים ודינמיקה יומיומית. אני גאה בכך שלכל עובד במרכז חשוב להיות מקצועי בתחומו. העבודה היא משותפת, כולם עוזרים ותומכים ולומדים אחד מהשני. זה עוזר לנו להתגבר ולהתקדם. אנחנו באמת משפחה אחת גדולה והדבר מוקרן החוצה כלפי המבקרים".

מי השפיע עלייך?

"היו המון כאלו: רופאים, אחיות מרשימות, שלמדתי מהן המון. מטפלים ונותני שירות שלמדתי מהם. מטופלים בעלי מוגבלות או מחלות קשות שדרכם הייתי צריכה להתמודד עם הפחדים או הקשיים שלי. לאורך כל השנים, מתחילת עבודתי בכללית ליוותה אותי בדרכי רותי עזר, שהיום היא מנהלת סיעוד במנהלת עפולה והעמקים. היא זיהתה אצלי מתחילת הדרך את הרצון להתקדם, ללמוד ולהוביל. רותי משמשת בעייני מודל לניהול במקצוע הסיעוד".