מוא"ז הגלבוע מובילה למבצע לעיקור כלבים בבעלות

לצורך המבצע נבחרו 6 ווטרינרים מהאזור, אשר עומדים באמות מידה נדרשות

מוא"ז הגלבוע אוכפת החזקת בעלי חיים ע"פ החוק, ורואה חשיבות רבה בפעילויות למניעת התרבות כלבים חסרי בית, ומניעת הסבל הנגרם להם. כחלק ממדיניות זו, יוצאים בגלבוע למבצע לעיקור כלבים בבעלות. במועצה מודעים למחיר הגבוה שנדרשים בעלי כלבים לשלם עבור ניתוחים להפסקת המלטות, ומכאן כבר הייתה קצרה הדרך להירתמות המועצה להובלת פתרון אפקטיבי שישרת את כולם. בימים אלו החל השירות הווטרינרי במוא"ז הגלבוע, בעידוד משרד החקלאות, במבצע לעיקור כלבים בבעלות. כלבים של תושבי הגלבוע שהוחזקו כחוק בשנת 2018, זכאים לניתוח עיקור או סירוס אצל רופא ווטרינר פרטי. לצורך המבצע נבחרו 6 ווטרינרים מהאזור, אשר עומדים באמות מידה נדרשות. כך, יוכלו תושבי הגלבוע לתאם מולם את הליך העיקור או סירוס, כאשר עלות הניתוח היא במימון משרד החקלאות.

"כל גור כלבים שנולד, חייב בית חם ואוהב". אומר ד"ר שי רודריג, הווטרינר הרשותי בגלבוע. "אנו שבעי רצון מהמבצע הנוכחי ומודים למשרד החקלאות על התמיכה. יש בו בכדאי להפחית את העומס הלא הגיוני, בפניו ניצבות היום הכלביות והעמותות השונות. עיקור וסירוס, הם הליכים רפואיים הנחוצים לבריאות הכלבים ומומלצים על ידי רופאים ווטרינרים, ויסיעו לנו לעמוד בסטנדרט הקיים במדינות המתוקנות, בהם אחוז הכלבים חסרי בית, נמוך ביותר".
על פי הידוע לשירות הווטרינרי בגלבוע, ישנם למעלה מ-650 כלבים בגלבוע, אשר רלוונטיים למבצע הנוכחי, והכוונה היא להפחית משמעותית את כמות הכלבים, שטרם עברו את הליך הסירוס או העיקור, עד סוף המבצע הנוכחי, בחצי שנה הקרובה (עד סוף 2019). תושבי גלבוע יכולים כבר למצוא באתר המועצה את פרטי הרופאים המשתתפים במבצע.

בהמשך לדברי ד"ר רודריג, ועל פי משרד החקלאות, עיקור וסירוס הכלבים, היא הדרך ההומאנית ביותר להשתלט על פיצוץ האוכלוסין ולמנוע את המלטתם של כלבים שחייהם יהיו קצרים ומלאי סבל. לכך מצטרפת המלצת הווטרינרים המכירים בפן הבריאותי עבור חיי הכלבים, כמו הפחתת הסיכוי לסרטן האשכים והערמונית אצל כלבים. ומכאן שמעבר לרצון לצמצם את תופעת הכלבים חסרי הבית, חייהם של הכלבים שעברו עיקור/סירוס ארוכים יותר, בריאים ואיכותיים יותר.
במוא"ז הגלבוע מפנים כאמור לאתר המועצה לפרטים מלאים, ומדגישים כי לשאלות ומידע נוסף ניתן לפנות ישירות למחלקה הווטרינרית-
בטלפון: ‪04-6081547‬, או במייל: ‪shayrod@hagilboa.org.il