הסצינה הקולינרית בעפולה: אוכל גיאורגי כבר טעמתם?

אל שוק האוכל בבירת העמק הצטרפו לאחרונה כמה מסעדות אותנטיות ביתיות מעניינות עם אוכל טעים שמזכיר את האוכל עם הטעמים והריחות במטבח של אמא, אחת מהן היא מסעדת חצ'פורי זיוה, שהוקמה לאחרונה במרכז העיר. תכירו את השפית והבעלים נטלי רוסין, אישה מיוחדת עם אוכל טעים.

העיר שנודעה עד לפני כמה עשורים בשל הפלאפל, השאורמות והחומוס, הסצינה הקולינרית בעיר משנה את פניה, והיצע המסעדות לגרגרנים המקומיים הפך מגוון ורב, לא רק מסעדות מזרחיות יומיות ומזנונים ופיצוציות, אלא גם סניפים של רשתות נחשבות, מסעדות שף איכותיות, קונדיטוריות ובתי קפה אליטיסטים  שעומדים בכבוד רב בסטנדרטים של העירוניים מחיפה או ממדינת תל אביב.
אל שוק האוכל בבירת העמק הצטרפו לאחרונה כמה מסעדות אותנטיות ביתיות, שנזכיר רק כמה מהן מבלי להעליב אחרות כמובן, הסביח בשוק הישן, סבתה פתיליה מאחורי הקניון העמקים, ומסעדת חצ'פורי זיווה ליד הדואר ועוד.
את הקובות של סבתה פתילייה טעמנו והיה אחלה, את הסביח בשוק אנחנו דוגמים לעיתים קרובות כי יש להם טעם באמת מיוחד.

מאפה חצ'פורי מגרולי סגור
מאפה חצ'פורי מגרולי סגור

אבל מסעדה גרוזינית ביתית בלב עפולה, ובעצם למה לא? הסקרנות הקולינרית הוליכה אותנו כמובן לטעימה ולעוד טעימה, וגילינו שמי שמבשלת את המאפים והמרקים הטעימים היא נטלי רוסין, השפית והבעלים של המקום.
נטלי היא אישה מיוחדת במינה, חמה ומאירת פנים ולבבית, שלא מהססת להסביר בסבלנות אין קץ לכל מי ששואל, מה מקור השם חצ'פורי בגרוזינית: חאצ' זו גבינה, ופורי זה לחם, מסבירה לנו.
וכך בין טעימת מאפה אצ'רולי או או חצ'פורי מגרולי שהולך ביחד באופן מושלם עם מרק גיאורגי בצד, סיפרה לנו נטלי, שהדרך למימוש העצמי שלה בתחום הבישול עברה במאסטר שף, ואת שם המסעדה חצ'פורי זיווה החליטה לקרוא על שם אמה זיוה ז"ל שהלכה לעולמה, ממנה שאבה השראה ופתחה מסעדה ללא פחד, משום שזה חלומה עוד מקטנות.

נטלי רוסין מסבירה ללקוח סקרן על המאפים הגיאורגים
נטלי מסבירה ללקוח סקרן על המאפים הגיאורגים של חצ'פורי

נטלי ספרה עוד, כי החליטה לפתוח את המסעדה דווקא בעפולה ולא בעיר מגוריה מגדל העמק, בשל הרצון לחשוף את המטבח הגיאורגי בפני מגוון רב של אנשים מכול העדות ולאו דווקא לבני עדתה הגרוזינית, ובשל היות העיר צומת מרכזית שמושכת אליה אנשים רבים מהסביבה.
כשסיימנו לאכול, רשמנו לעצמנו אהבנו, נהנינו ולכן לחצ'פורי זיוה אנחנו עוד נחזור ובקרוב מאוד
רגע לפני שבאנו ללכת, ציינה נטלי בפנינו שלרגל הפתיחה מתקיימים במסעדה מבצעים שונים, למשל קנייה של  חצ'פורי מגרולי סגור במבחר טעמים ב- 20 ש"ח מקבלים פחית שתיה, או לחם גרוזיני במתנה בימי שישי על קנייה של מעל 100 ש"ח , ובקבוק שתייה של ליטר וחצי מתנה על קניית מאפים למשפחה ב- 75 ש"ח.