מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית מגיעה למגדל העמק

משרד התחבורה הוציא לדרך את הרפורמה בתחבורה הציבורית שאמורה להוזיל את המחיר ולשלב לראשונה בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל. מגדל העמק תיכלל באזור של "מטרופולין חיפה והצפון".

החל מהיום ייהנו תושבי מגדל העמק כמו שאר האזרחים במדינת ישראל ממבנה תעריפים חדש של התחבורה הציבורית כחלק מהרפורמה של משרד התחבורה. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ולדבריי משרד התחבורה תחסוך כסף רב לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים.
כל נוסע יוכל לבחור את המנוי המתאים לו, בהתאם להרגלי הנסיעה שלו (חודשי, שבועי או יומי) כאשר כל מנוי יאפשר מעבר בלתי מוגבל בין כל אמצעי התחבורה הציבורית באותם אזורים. אם עד היום משתמשי התחבורה הציבורית שילמו על נסיעה באוטובוס או ברכבת ישראל בנפרד, החל מהיום, אפשר יהיה לרכוש מנוי חכם "רב-קו" הכולל את כל אמצעי התחבורה הציבורית בתחומי המטרופולין.

 

מפת מטרופולין חיפה
מפת מטרופולין חיפה

התכנית החדשה כוללת חלוקה לאזורים כאשר בכל אזור, טבעות המקיפות אותו. העיר מגדל העמק תיכלל בטבעת השלישית (אזור 3) העוטפת את "מטרופולין חיפה והצפון" מכפר ורדים בצפון, דרך כרמיאל, נהריה, מגדל העמק, נצרת עילית, מגידו ועד זיכרון יעקב בדרום. תושבי במגדל העמק המשתמשים בקווי אוטובוס של התחבורה הציבורית בתוך העיר ומחוצה לה שילמו עד היום עבור כל נסיעה בנפרד. החל מהיום, ייהנו התושבים הנעזרים גם בשירותי הרכבת הקלה או רכבת ישראל בכל אזור "מטרופולין חיפה" אליו משתייכת מגדל העמק-  הם יוכלו ליהנות מתשלום אחיד.
לפי שעה סביר להניח שהרפורמה לא תשפיע באופן המידי על רוב התושבים בעיר אך כאשר תחנת הרכבת "מגדל העמק-כפר ברוך" תיכנס לפעולה, יגדל משמעותית מספר התושבים שייהנו מהרפורמה החדשה.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר: "מבנה התעריפים החדש יעודד שימוש בתחבורה הציבורית, יוזיל את עלויות הנסיעה, עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ובכך יתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל".