מגידו: מוכנים לצבא

כמו במסלול בצבא, לאחר תקופת הכנה הוקפצו חניכי קורס ההכנה לצבא ללילה ארוך עם כל מיני משימות והפתעות שסכמו את ההכנות של הנערים שכללו צעידה של עשרות קילומטרים בדרכי עפר ושבילי עזים, סחיבת משאות כבדים ודימוי מצבי עומס ממש כמו בצבא. צילום גיא שפירא

חוג הכנה לצבא במשמר העמק מתקיים כבר יותר מ – 20 שנה ועבר מספר גלגולים, החל מפעילות בשעות הלימודים, דרך חוג כושר בשעות אחר הצהריים ועד לגלגולו הנוכחי כקורס המכין את בני הנוער לקראת הצבא. הקורס מיועד לכולם. בנים, בנות, בעלי פרופיל קרבי וכאלה שלא.

הקורס במהותו אינו מוגדר כ"בית חרושת ללוחמי סיירת", אלא קורס שמכוון את החניכים לשירות משמעותי ותורם, דרך הקניית ערכים כגון אמינות, התמדה ומחויבות, עזרה הדדית, ביטחון עצמי, אמונה ביכולת האישית, וגם אהבת הארץ ורצון לתרום למדינה ולצבא.

בין היתר הקורס מתמקד בהכנת החניכים למעבר החד שבין האזרחות לצבא , טירונות, מתוך תפיסה שאם המעבר לצבא יהיה קל (עד כמה שניתן ), יהיה לחייל או ולחיילת החדשים בסיס נוח וטוב להתפתח, להתקדם, להפיק את המרב מעצמם ותוך כדי כך לשרת שירות משמעותי.
בנוסף הקורס גם מכין את הנערים לימי הסיירות, המיונים והגיבושים.

• השנה התגבשה קבוצה מגוונת ומיוחדת

השנה התגבשה בקורס קבוצה לתפארת, חדורת מוטיבציה, ובה לא פחות מ – חמש  בנות, קבוצה שכבר מרגעיה הראשונים אותתה שהולכת  להיות  שנה איכותית ומצוינת.

על הקורס סיפר מי שהדריך אותה  אלדד שחר: "צעדנו עם החניכים עשרות קילומטרים של דרכי עפר ושבילי עיזים. סחבנו קורות ונשאנו אלונקות, משימות צוות , ויצירת יחד מגבש מתוך רגעים קשים, התמודדויות לא פשוטות ומצבי עומס, פיזי ומנטלי וגם המון צחוק וחיוכים.
הקורס הסתיים בלילה ארוך ומתיש, עם משימות בו החניכים מוקפצים מבתיהם ויוצאים למסע מבצעי, שכולל שלל הפתעות. שכלל מסע מסכם שחרג מגבולות הזמן הרגיל של האימונים ואיפשר לחניכים לחוות משהו אחר, עוצמתי, מרגש, הזדמנות להביא לידי ביטוי את כל ההכנות שעבדנו עליהם במשך השנה".
לדברי שחר במהלך הקורס כמו בצבא החניכים מגיעים לקצה היכולת שמוציאה מהם דברים שלא ידעו שיש בהם, החל מכוחות על ועד ל לחברות אמת, המסע המסכם מסתיים במפגש מרגש עם ההורים ואין עין שנשארת יבשה ברגע זה.
הקורס אומר אלדד שחר נותן לנערים כלים לקראת שירותם בצבא וכולנו תקווה שהם ייעזרו בהם בצמתים הקשים שיתקלו בהם במהלך שירותם הצבאי.