מגדל העמק: פעילי "ותיקים בסביבה" חילקו שקיות בד לתושבי העיר

הפעילים לא הסתפקו רק בתפקיד "המסבירים" ולקחו על עצמם להיות לעזר לרשות בקידום נושא הניקיון בעיר והעלאת צרכים מהשטח

זוכרים את פעילי "ותיקים בסביבה"? המסבירים החביבים שמסתובבים ברחבי מגדל העמק וכבר החתימו מאות מתושבי העיר על אמנה לשמירה על הניקיון. אותם אזרחים התחילו השבוע לרתום את התושבים בדרך יצירתית במיוחד חלוקה של שקיות מצד עליהן הודפסו מצד אחד "יג' עיקרי השמירה על הסביבה" ומהצד השני הסלוגן המוביל של קמפיין "עיר נקייה ומקיימת" עם הצפרדע החביבה – "אני ניקיטה. ואתה? ניקית?". 

השקיות חולקו ברחבי המרכז המסחרי בעיר. קבוצת הפעילים "ותיקים בסביבה, פועלת במסגרת תוכנית "עיר נקייה ומקיימת" בהובלת מדור קהילה באגף לשירותים חברתיים ובשיתוף החברה להגנת הטבע, הג'וינט והמשרד להגנת הסביבה. פעילי הקבוצה יוצאים מדי שבוע למקומות מרכזיים בעיר ומחתימים את התושבים על אמנת ניקיון שבה, מציגים בפניהם 13 עיקרים לשמירה על הניקיון כגון: אי השלכת גרעינים וסיגריות במרחב הציבורי, השלכת פסולת אך ורק בתוך הפחים, סגירת מכסה פח האשפה, הוצאת גזם ביום הפינוי, איסוף צואת כלבים, הפרדת פסולת ועוד. התושבים מתבקשים להתחייב על אימוץ עיקר אחד מתוך הרשימה כחלק ממערך ההסברה והטמעת ערך השמירה על ניקיון העיר. שקיות הקניות נרכשו על ידי החברה להגנת הטבע כחלק מהשותפות בתכנית.
הפעילים לא הסתפקו רק בתפקיד "המסבירים" ולקחו על עצמם להיות לעזר לרשות בקידום נושא הניקיון בעיר והעלאת צרכים מהשטח. הפעילים החלו לדווח למוקד על מפגעים בשטחים הציבוריים ואף התעלו על עצמם כשיצאו לנקות עם העובדים את היער. הפעילים נפגשו בשבוע שעבר עם הממונה על אגף שפ"ע, מ"מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר, עוזרת ראש העיר והממונה על היחידה לתלונות הציבור איילה זלצר, מנהל אגף שפ"ע יניב בן יוסף, מנהל אגף הפיקוח בוריס נמירובסקי ורכז פרויקט "אצלנו בחצר יונתן אשכנזי. בפגישה הועלו סוגיות הקשורות למוקד העירוני 106, ניקיון העיר, אכיפה והתמודדות עם תושבים שאינם שומרים על הניקיון. הפעילים מצאו אוזן קשבת אצל בכירי העירייה.