מגדל העמק פינת יפן: סטארט אפ ממגדל העמק נמכר לתאגיד יפני

גאווה מקומית: הישג ישראלי לאקסווינסיס – הסטראט אפ ממגדל העמק – נרכשה על ידי תאגיד ענק יפאני ותהווה זרוע פיתוח של החברה בישראל. לפי התוכניות צפויה ריגאקו תשקיע בחברה 20 מיליון דולר ב5 השנים הקרובות. צילום: יקיר ברבי

היכונו היפאנים באים: תאגיד ריגאקו היפאני, (Rigaku Corporation) רכש את חברת אקסווינסיס פיתוח טכנולוגי (XwinSys Technologies Development), חברה בת בקבוצת החברות DYG Holdings הישראלית. אקסווינסיס, הינה חברת סטראט אפ הפועלת מאזור התעשייה במגדל העמק, אזור בו פועלות חברות ענק מתחום הסמי קונדקטור, וידוע כ"עמק הסיליקון הישראלי" – אזור שמושך עניין בינ"ל נרחב בפיתוח המקומי.
"היפאנים הם עם עוצמתי מאוד עם סטנדרטים גבוהים של פעילות מדויקת. אבל גם הם יודעים שהשאיפה לדיוק מובילה לחשיבה מקובעת ומרובעת ולכן הן מגיעים לפה. ישראל ידועה ביכולת הפיתוח שלה. הראש היהודי, המאלתר, זה שחושב מחוץ לקופסא משלים את היכולות היפאניות. ומפגש התרבויות הזה נותן ערך מוסף לשני הצדדים", מסביר יואב אלון  שותף ב DYG אחזקות. 

כעת, לאחר הרכישה מהווה אקסווינסיס את זרוע הפיתוח של ריגאקו בישראל. החברות מתכננות לפתח במשותף ציוד חדשני שיאפשר ליצרני מוליכים למחצה מובילים בעולם, נדבך נוסף באפיון כשלים בחזית הטכנולוגית של תהליכי הייצור והפיתוח של השבבים. החברות צופות שגרסה ראשונה של שהמערכת המשותפת תוצג לשוק כבר בתחילת 2020.

"ידענו שעם קצת סבלנות החברה תקצור את פירות ההצלחה"

לטובת המהלך העתידי צפויה הענקית היפאנית להזרים לחברה כ 20 מיליון דולר ב 5 השנים הבאות. לאור זאת, עומדת  אקסווינסיס להתרחב ולקלוט עד לסוף השנה עוד כ- 10 עובדים בעיקר תכנתים, פיזיקאים ומהנדסי יישומים שיכפילו את מספר עובדיה הנוכחי.
מי שרווה סיפוק ונחת רבה מהרכישה הם השותפים יואב אלון ודורון ריניס בחברת DYG Holdings, שהאמינו ביכולות הפיתוח של אקסווינסיס לפני שנים ורכשו אותה מבעלת השליטה הקודמת – חברת יורו-קונטרול הקנדית. "יורו קונטרול שינתה כיון עסקי ולאקסווינסיס לא היה מקום בחזון החדש. אנחנו שהיינו מנהלי החברה בישראל לא הינו מוכנים לסגור אותה, היה לנו ביטחון מלא באקסווינסיס וידענו שעם קצת סבלנות החברה תקצור את פירות ההצלחה", מספר אלון.
"רכישת אקסווינסיס על ידי ריגאקו היא מצב אידיאלי, שבו לשתי החברות יש טכנולוגיות ייחודיות המשלימות זו את זו, תוך שילוב היתרונות הגלומות במפגש התרבויות הישראלי-יפאני (ואשר כה מדובר לאחרונה). מפגש זה מהווה קרש קפיצה להתמודדות עם דרישות החדשנות והאיכות המאפיינות את שוק המוליכים למחצה", אומר דורון ריינס, מייסד ומנכ"ל אקסווינסיס פיתוח טכנולוגי.
"חברת ריגאקו הבינה את הפוטנציאל של הקמת זרוע פיתוח בישראל ובחרה באיקווינסיס על מנת לממש זאת. ריגאקו נחשבת לאחת מיצרניות הציוד הטובות בעולם ובחירתה בחברת הזנק קטנה ממגדל העמק בישראל יכולה להוות מקור לגאווה מרובה".
"רכישת אקסווינסיס פיתוח טכנולוגי, עם הטכנולוגיה ההיברידית הייחודית שלה, מהווה צעד משמעותי בהתרחבות חטיבת המוליכים למחצה שלנו", אומר היקארו שימורה, נשיא ומנכ"ל ריגאקו. "שילוב המוצרים של ריגאקו עם הטכנולוגיות של  אקסווינסיס, תאפשר לנו לפעול במהירות בחזית ענף המוליכים למחצה ולהגיע לשווקים ייחודיים שמאופיינים בדרישות טכנולוגיות קיצוניות הן בהיבט החדשנות והן בהיבט הדיוק והאיכות".

תאגיד ריגאקו היפאני, שהוקם בשנת 1951, כולל קבוצת חברות בפריסה עולמית אשר מעסיקות כ-1400 עובדים במזרח אסיה, באירופה, בארה"ב ועכשיו מקים גם מרכז פיתוח ישראלי. ניצב בחוד החנית של טכנולוגיות מכשור אנליטי לתעשיה ולמחקר ופיתוח. 

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|