מגדל העמק: השכונה המערבית נערכת לתמ"א 38

בימים אלה נבחנת האפשרות לקדם את פרויקט תמ"א 38 לחיזוק מבנים מפניי רעידות אדמה בשכונה המערבית במגדל העמק לבניינים שנבנו לפני שנת 1980.

עיריית מגדל העמק והאגף לשיקום שכונות במשרד השיכון והבינוי מקדמים בימים אלה באמצעות מחלקת ההנדסה ומדור קהילה באגף לשירותים חברתיים סדנת התחדשות עירונית שמטרתה קידום תהליך תמ"א 38 (תכנית מתאר ארצית) לבניינים משותפים שנבנו לפני שנת 1980 בשכונה המערבית בעיר.
כידוע, מטרתה של תכנית תמ"א 38 לתת מענה אמיתי לחיזוק מבנים לרעידות אדמה שכן המבנים שנבנו בישראל עד שנת 1980 אינם עומדים בדרישות התקן והמטרה היא לאפשר קבלת היתר בנייה לחיזוק מבנה.

התעניינות רבה תכנית תמ"א 38
היענות גדולה של תושבי השכונה המערבית לסדנת – תכנית תמ"א 38

במסגרת הסדנא המיועדת לנציגי הבניינים הללו יינתן רקע על נושאי התחדשות עירונית ותהליך תמ"א 38 על ידי מתכנן ערים, שמאי מקרקעין, עורך דין ומנחה חברתי שיסבירו על התהליך ויתרונותיו עבור התושבים.
יוזמי הסדנה מציינים כי בשלב הזה מדובר בתהליך ראשוני להעברת ידע בלבד לנציגי הבניינים בשכונה המערבית שכן ההיתכנות הכלכלית לפרויקטים מסוג זה בצפון הארץ היא נמוכה.
עם זאת, מציינים היוזמים, כי מפגש דומה כבר התקיים במגדל העמק ובימים אלה שלושה בניינים ראשונים בשכונה המערבית בעיר נמצאים בשלב של החתמת דיירים על הסכמה לתהליך ומחלקת ההנדסה של הרשות ו'שיקום שכונות' מנסים לעניין ולקדם את הפרויקט בקרב יזמים לבניינים נוספים בתמורה לזכויות בנייה כנהוג וזאת לצד מענק של 'שיקום שכונות' בסך 80,000 ₪ לכל דירה.

מהנדס העיר, רונן פלג, אמר: "מדובר בפרויקט שהדיירים הם שותפים מלאים לתהליך ומטרת המפגש היא ליידע אותם על כל הזכויות והחובות במסגרת התכנית ומתוך ידיעה שההליך הוא לטובתם של בעלי הדירות".