מגדל העמק: הנרי איפרגן מול רפי בוסקילה – מי יתקפל ראשון?

האם דרישותיו של המאמן עלולות לטרפד את חזרתו? גורמים בסביבת המועדון טוענים: "בוסקילה ביקש למנות את מוטי קריספיל לעוזר מאמן, להחזיר את בני סימנטוב ולצרף להנהלה את דקל דהן. הדרישות האלה לא מקובלות על היו"ר". בוסקילה אופטימי: "יש קונצנזוס לגביי". היו"ר איפרגן: "דרך המועדון לא תשתנה עבור אף מאמן". גם צחי אילוז עדיין בתמונה. צילום: אתר "בסט בול"

האם דרישותיו של המאמן רפי בוסקילה עלולות לטרפד את חזרתו למגדל העמק? אחרי עזיבתו של איתן טייב, ראשי המועדון החלו בחיפושים אחר מאמן מחליף לעונה הבאה. המועמד הראשון שנפגש עם היו"ר הנרי איפרגן היה רפי בוסקילה, שנחשב למועמד טבעי מכמה סיבות: הוא תושב המקום, הוא הוביל בעבר הלא רחוק את הקבוצה להישגים נאים (פעמיים פלייאוף עליון), הוא נחשב לפופולארי מאוד ביציעים, ובנוסף הוא זוכה לתמיכתו של מחזיק תיק הספורט בעירייה, יוסי פורטל. אבל האם זה סולל את דרכו באופן אוטומטי לתפקיד? לא בטוח כל כך.

• עבר ביניהם חתול שחור

בפגישה בין היו"ר איפרגן למאמן בוסקילה, שניים שבעבר הלא רחוק היו חברים טובים עד שעבר ביניהם חתול שחור, התעוררו פערים רציניים סביב כמה נושאים. לטענת גורמים בסביבת המועדון, המאמן דרש בין השאר למנות את מוטי קריספיל לעוזרו. כמו כן, הוא ביקש להחזיר לסגל מספר שחקנים ששיחקו בקבוצה בעונה החולפת ועזבו במהלך העונה-כאלה שבקבוצה הגדירו אותם כמי ש"נטשו" את הספינה. אחד מהשחקנים האלה הוא הבלם בני סימנטוב. דרישה נוספת שהציב המאמן, זו שעוררה השתוממות גדולה במיוחד, הייתה לצרף לכוורת הניהולית את שחקן העבר, דקל דהן, שנחשב לחבר טוב של המאמן. "הדרישות האלה לא מקובלות על היו"ר איפרגן. הצדדים לא משדרים על אותו גל", כך טוען גורם בסביבת המועדון.

• איפרגן: "אנחנו ממשיכים קדימה"

היו"ר הנרי איפרגן, שידוע כאיש ניהול עיקש עם עקרונות מברזל, נפגש בינתיים גם עם אוהד בוזגלו וצחי אילוז, והאחרון הותיר עליו רושם חיובי. התחושה היא שאיפרגן יודע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו, ונראה כי הוא לא יהיה מוכן בשום אופן לדרישותיו של המאמן בוסקילה-וזאת למרות מכבש הלחצים שמופעל עליו מסביב.

בוסקילה: "כנראה שהם מעריכים את העבודה שעשיתי בארבע השנים שהייתי כאן במועדון. סך הכל, אני יודע שיש קונצנזוס לגביי, הן בקרב חברי ההנהלה והן בקרב מחזיק תיק הספורט בעירייה-שמצדדים בי ורוצים שאחזור"

היו"ר איפרגן התייחס למו"מ עם בוסקילה ואמר: "שמענו את הדרישות שלו. כרגע יש פערים גדולים. אנחנו ממשיכים קדימה. במקביל אנחנו בודקים עוד כמה אופציות. בסופו של דבר נקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור המועדון. אנחנו נביא מאמן שמתאים לדרישות המועדון. בכל מקרה, דרך המועדון לא תשתנה עבור אף מאמן".

המאמן בוסקילה, שנחשב לדמות מקצועית מוערכת במגדל העמק, דווקא נשמע אופטימי: "הייתה פגישה טובה. יש סעיף או שניים שאנחנו חושבים עליה ביחד. זה דברים שניתנים לגישור. העדיפות שלי היא לאמן במגדל העמק. המחלוקת היא לא סביב נושא השכר. אני מאמין שזה יסתדר, ואם לא אז יש עוד כמה הצעות. אני שמח שישבו איתי ראשון וכיבדו אותי. כנראה שהם מעריכים את העבודה שעשיתי בארבע השנים שהייתי כאן במועדון. סך הכל, אני יודע שיש קונצנזוס לגביי, הן בקרב חברי ההנהלה והן בקרב מחזיק תיק הספורט בעירייה-שמצדדים בי ורוצים שאחזור".

לפי שעה רפי בוסקילה נותר המועמד המוביל לתפקיד המאמן בקבוצה, אם כי השאלה המרכזית היא מי מהצדדים "יתקפל" ראשון ויוותר על עקרונותיו, אם בכלל? בקרוב נקבל את התשובות המלאות.