מאבק עובדי קוסט 365 – שיא השיאים לחוצפה!

בהמשך למעקבנו אחר מאבקם הצודק של עובדי קוסט 365, נמסר לעמקניז היום כי למרות שנראה היה שדרישת העובדים לשלם להם את משכורתם נענתה, חלה תפנית הזויה בסיפור לאחר שהעובדים שזכויותיהם הסוציאליות עד כה נרמסו ברגל גסה, נדרשו להתחייב להחזיר את משכורתם במידה וסניפי הרשת לא ימכרו.

הסאגה סביב עובדי קוסט 365 מסרבת לגווע. אחרי שבשבוע שעבר הסכימו העובדים לבטל את צעדי המחאה עקב התחייבותו של רמי שביט מבעלי הרשת להעביר 450 אלף שקל לתשלום משכורת חודש יוני לעובדים, השבוע חל מפנה נוסף בעלילה.

איילת סיידא אילוז ממובילות המאבק מספרת: "ההתחייבות הראשונה הייתה לשלם לנו את השכר ביום שישי. בשישי יצרנו קשר עם עורך הדין שאמר שבחברה מבקשים לחכות לראשון. בראשון לאורך כל היום לא ענה לי עורך הדין ובסוף היום יצר איתי קשר ואמר שאנחנו צריכים לחתום על שטר חוב שקובע שאם במהלך הליך הפירוק לא יכנס לחברה כסף ממכירת הסניפים אנחנו מתחייבים להחזיר את משכורת יוני.

אני לא מבינה מאיפה יש לאנשים את החוצפה להציג דרישה שכזו. מדובר במשכורות שלנו שהרווחנו ביושר בזעת אפינו ואין לאף אחד זכות להלין אותה או לדרוש אותה חזרה.

הסברתי לעורך הדין שהכסף הזה שלנו והרווחנו אותו ביושר ואין שום דרך שנוכל להחזיר אותו בשום סיטואציה. כרגע עד שנחתום, המשכורות מוקפאות ונראה כי אנחנו הולכות למאבק ממושך. אנחנו אמורים לכנס את החברים ב – 24 שעות הקרובות ולהחליט על המשך הדרך.

אנחנו כבר ממש מיואשים ושוקלים לפנות לערכאות משפטיות על הלנת שכרנו. אני חייבת להודות לאלי אבוטובול מהאיגוד המקצועי בהסתדרות שלמרות שרובנו לא חברי הסתדרות נמצא איתנו בקשר ומייעץ לנו בכל נושא ותורם לקבלת ההחלטות".

מערכת עמק ניוז תמשיך לעקוב לסייע לאנשי הסניף בעפולה להציג את עמדתם עד שיקבלו את המגיע להם כחוק.