לשבור את שכר המינימום – 3 דרכים להגיע למשכורת גבוהה

הדרך למשכורת גבוהה יותר עוברת ב"שבירה" של שכר המינימום. אם תוכלו להרוויח משכורת של עשרת אלפים שקלים ומעלה תוכלו להתחיל להגשים עוד כמה חלומות

המשכורת מגיעה בכל עשירי לחודש ואתם מאוכזבים מכך שהיא אינה מספיקה לחודש כולו. הייתם רוצים להתחיל תוכנית חיסכון, לצאת לחופשה או לרכוש רכב חדש. על מנת להגיע למשכורת גבוהה יותר תוכלו לבחור באחת משלוש הדרכים הבאות:

לומדים מחשבים ומתחילים לעבוד בתחום ההייטק

תחום ההייטק נחשב ברחבי העולם וגם בישראל כאחד מהתחומים המתגמלים ביותר. הדרישה למפתחי תוכנה, מעצבים גרפיים ומנהלי מוצרים בהייטק לא יורדת כמעט לעולם. עבודה בחברת הייטק מעניקה לכם גם תנאים סוציאליים נדיבים כמו ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות ארוחות ולפעמים גם רכב. כיצד תוכלו להיכנס לתחום? חלק מהסטודנטים למדעי המחשב מעידים כי למרות שלמדו מספר שנים הם אינם מזהים יתרון משמעותי ביחס לבוגרי מכללות שלמדו קורס קצר והתחילו לעבוד בתחום. קורסי מחשבים יכולים להעניק לכם דיפלומה מבוקשת בתוך מספר חודשים ולאחר מכן תוכלו התחיל לעבור עוד הסמכות על ידי חברות מובילות כמו "מייקרוסופט" או אפל.
אתם יכולים לבחור לעבוד בפיתוח אתרים, תוכנות, בנית אפליקציות (תחום פופולארי מאד לאחרונה). יש הבוחנים דווקא להתמקד בחומרה ולא בתוכנה ולומדים להיות טכנאי מחשבים או מנהלים רשתות. בתחום ההייטק השמיים הם הגבול. היתרון הגדול? מיד כשסיימתם את הקורס אתם כבר יכולים לשלוח קורות חיים ולהתחיל לעבוד כמעט באופן מיידי.

לומדים כיצד לעבור למשרה ניהולית

גם אם אינכם מתחברים לתחום הייטק בהכרח, אתם יכולים להישאר באותו ארגון בו אתם עובדים כיום ולהתחיל לטפס בסולם הארגוני לתפקידי ניהול. לדוגמה, אנשים העובדים במשאבי אנוש יכולים לעבור למשרה של מנהל משאבי אנוש. נציגי מכירות יכולים לעבור לניהול מכירות או שיווק בחברה בה הם עובדים היום. קיימות אינספור דוגמאות של עובדים שהתחילו בקטן כעובדים זוטרים והגיעו אט אט לכסא המנכ"ל. כיצד תעשו זאת?

עשו קורסים מתאימים שילמדו אתכם להתחיל לפתח מנהיגות בתוך החברה ולבלוט. אם אתם רואים שהארגון בו אתם עובדים כרגע לא מציע לכם משרות נחשקות יותר ואתם נתקלים ב"תקרת זכוכית" – נסו לחפש עבודה בה יוצעו לכם גם תפקידי ניהול.

מתחילים עסק צדדי עם מקצוע שלמדתם

אינכם חייבים בהכרח להסתפק בשכר המינימום בעבודה אחת. קיימות אינספור משרות שניתן לעבוד בהן מהבית בשעות הפנאי ולהשלים שעות. לדוגמה, אם תבחרו בעיצוב גרפי לאחר קורס קצר תוכלו להרוויח עוד מאות שקלים ביום בעיצוב כרטיסי ביקור, פליירים או אתרי אינטרנט. אם תנסו את כוחכם ביצירה של אתרי אינטרנט ותלמדו לתכנת תוכלו לעבוד גם בתחום זה כעצמאיים במקביל לעבודה הנוכחית שלכם.

אט אט, ככל שהתפתחתם בתחום בו בחרתם לעסוק כפרילנסרים מהבית תוכלו להקטין את כמות השעות בעבודה הנוכחית שלכם או לבקש העלאת שכר. יתכן והכישורים החדשים שרכשתם יכולים לאפשר לכם לקבל תפקידים נוספים בחברה בה אתם עובדים. הסוד טמון אם כך בהשקעה שלכם בבניית הידע והכישורים שלכם. באמצעות קורסי ערב פעמיים או שלוש בשבוע במכללות המלמדות מקצועות מבוקשים תוכלו למצוא את הכלים להיפרד לשלום משכר המינימום.

לסיכום, קיימות מספר דרכים להתחיל להרוויח יותר מדי חודש. הדרך הראשונה היא לנסות להשתלב בתחומי ההייטק ולהעלות את המשכורת לסכום כפול או משולש מזה שאתם מרוויחים היום. הדרך השנייה היא לנסות להגיע למשרה ניהולית בארגון או החברה שבה אתם עובדים היום. הדרך השלישית היא באמצעות בניית עסק עצמאי כפרילנסרים לאחר שהתפתחתם בתחום אותו למדתם במהירות בקורסי ערב לאחר העבודה. מהי הדרך המתאימה לכם?

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|