לקראת פתיחת שנה"ל: סטייל בחדר מורים

הכתבה הזו  הזה מוקדש לך, למורה למרצה למחנכת ולכל העוסקות בחינוך ובהרצאה מול קהל תלמידים וסטודנטים.
אוטוטו החופש מסתיים, זה הזמן להיפרד מכל הבילויים , הטיולים עם המשפחה והילדים, הנסיעות לחו"ל ולהתחיל אט אט לחזור לשגרה.

כחלק מההכנות לקראת שנת הלימודים החדשה, תכנון המלתחה היומיומית חשובה מאוד. הלבוש שלנו הינו כלי עבודה חשוב המשפיע על התדמית שלנו ועל המסר אותו אנו רוצים להעביר לתלמידינו והוריהם, לצוות המנהלים והמורים והחשוב ביותר לעצמנו. פעמים רבות פגשתי מורות אשר אינן מייחסות לזה מספיק חשיבות ואינן מבינות את השפעתה וכוחה של התדמית והרושם הראשוני אשר מהווים מרכיב חשוב ומחזקים את מעמד המורה.

לבוש סולידי ודקדקני. צילום אתר פיקסהביי
לבוש סולידי ודקדקני. צילום אתר פיקסהביי

יצירת רושם רציני ומוקפד מראה על רצינות ומקצועיות ומשפיע על התנהגות הסביבה כלפינו. בעיקר התלמידים אשר את עומדת מולם ימים שלמים. הם עוקבים אחר הופעתך החיצונית, לומדים להכיר את המלתחה שלך, זוכרים כל פרט ומבקרים את הנראות שלך. גם אני זוכרת  איך בצעירותי  חברותיי ואנוכי תלמידות בתיכון, קראנו למורות בשמות בהתאם להופעתן, המורה שלובשת "מפות" (מורה שלבשה רק חולצות רקומות), זאת עם העיגולים ( עיגולי זיעה בבית השחי), המורה עם "החגורה"  (למורה הייתה חגורה אחת רחבה ובולטת שאותה שמה כמעט עם כל פריט לבוש) ועוד.

 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני ממליצה לך לתכנן את המלתחה היומיומית שלך ולבדוק מה מצב ארון הבגדים שלך כדי להקל עלייך להתאים את הפריטים אחד לשני וכך יהיה לך הרבה יותר קל להתנהל בבקרים הלחוצים ולחסוך זמן יקר.

• כמה טיפים שיעזרו לך לשקף אותך בפני התלמידים

ראשית זכרי את המורה ולא התלמידה ולכן עלייך להתלבש באופן ראוי, אני כן בעד לבוש עכשווי וטרנדי, אני חושבת שמורה לא צריכה להיותOld fashion  אבל יש לעשות זאת בטוב טעם ובמידה הנכונה ולהתלבש ברמה אחת יותר מהתלמידים תוך כדי התחשבות בגזרות ובצבעים המשדרים מקצועיות, סמכותיות ומאידך נינוחות. לדוגמא, ז'קט ניתן ללבוש גם עם שמלה וגם על חצאית/מכנסיים וחולצה והוא יוסיף סמכותיות ורצינות להופעה.

לבוש ספורטבי ומשוחרר ישדר קרבה לתלמידים. צילום: אתר freepic
לבוש ספורטבי ומשוחרר ישדר קרבה לתלמידים. צילום: אתר freepic

• סגנונות שונים לחדר המורים

סגנון קלאסי תמיד יפה ומתאים לכולם הוא משדר אחריות ומקצועיות. סגנון ספורטיבי ישדר צעירות נינוחות וייתן תחושה של קרבה לתלמידים, ניתן לשלב כמובן בין הסגנונות לדוגמא מכנסיי בד מחויטים עם טי שירט או ההיפך, מכנסי ג'ינס עם חולצת כותנה מכופתרת. לגבי מכנסי הג'ינס כמובן שהם צריכים להיות בגזרה הנכונה לך לא משופשפים ובשום פנים ואופן לא עם קרעים.

סגנון לבוש עם חצאית
סגנון לבוש עם חצאית. חשיבות לאורך. מומלץ לשלב עם צבעים סולידיים ורגועים. צילום אתר פיקסהביי

חצאיות? שימי לב לאורך החצאית וקחי בחשבון את האורך שלה גם כשאת יושבת. בחרי צבעים סולידיים רגועים וחלקים ללא הדפסים בולטים וצעקניים אשר יסיחו את דעתו של התלמיד ויפריעו לריכוזו.
בבחירת צבעים בסיסיים כגון שחור לבן אפור כחול עשי זאת תוך התחשבות בצבעים המחמיאים לצבע עור פנייך, שיערך ועינייך תוכלי ליצור מערכות לבוש רבות ע"י שילוב בניהם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הוספת אביזרים כגון שרשראות צעיפים עגילים תיקים ישדרגו את אותה מלתחה בסיסית ויהפכו אותה למלתחה מעניינת אך שימי לב, גם כאן אביזרים גדולים מרעישים ומוגזמים אשר יסיחו את דעתו של התלמיד יפגעו בריכוז שלו בדיוק כמו הדפסים גדולים לכן גם כאן עלייך לעשות זאת במידה הנכונה.הנעליים הן אחד הפריטים החשובים בהופעה, חשוב שהנעל תהיה נקייה מצוחצחת איכותית בעלת מראה אסטטי, זוכרת שהתלמידים בוחנים אותך ורואים הכול? נעל שאינה איכותית מרופטת וקרועה תהרוס את כל הלוק. אם את אוהבת עקבים ומסתדרת איתן חשוב שהעקב יהיה קטן, את העקב הגבוה שמרי לאירועים. אני ממליצה שיהיו לך לפחות 2 זוגות סירה אחד שחור ואחד ניוד שיתאימו לכל צבע שתלבשי.
הכי חשוב, אל תוותרי על נוחות את רוב הזמן על הרגליים .

מאחלת לך שנת לימודים פורחת ואל תשכחי גם את יכולה ללמד עם סטייל.
מאת: גלית אובר סטייליסטית אישית ומנחה סדנאות והרצאות סטיילינג
בעלת בלוג : " גלית אובר בלוג אופנה ולייף סטייל" https://www.galitstyling.com

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|