ל"ג בעומר: הווטרינרים פועלים למיגור תופעת ההתעללות בבע"ח

ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "בכל מקרה שבו יש חשד למעשה התעללות בבעלי חיים יש להודיע לגורמי האכיפה העירוניים ולשירות הווטרינרי העירוני." תמונת המחשה: pixabay

ל"ג בעומר מתקרב ובא ועמו ההתרגשות הן של הצעירים והן של המבוגרים בהכנות להקמת המדורה, איסוף הקרשים ובחירת המקום. בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות ממליצים לכל בעלי הכלבים שלא להביא אותם לאזור המדורות ולהשאירם בבית שכן אזור המדורות טומן בחובו סכנות גדולות. החל מסביבה המתאפיינת בהמולה ודוחק שעלולים להבהיל את בעלי החיים ולגרום להם לחרדה. כמו כן סביבת המדורה מסוכנת בשל הימצאות גחלים לוהטות, גיצים שעלולים להיכנס לפרוות הכלבים, מסמרים חלודים וחתיכות של עצים. ואם לא די בכך, על יד המדורה ניתן למצוא גם שאריות מזון שדבוקות לנייר אלומיניום או על שיפודי עץ שעלולים לפצוע קשה מאוד את הכלבים.
כמו כן בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה מחרידה של התעללות בבעלי חיים במהלך אירועי ל"ג בעומר. מחובתנו להילחם בתופעת ההתעללות שאינה מוסרית ומביאה לפגיעה חמורה בבעלי חיים ואף למותם.
בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות יפעלו לעצור את ההתעללות בבעלי החיים חסרי הישע בשתי דרכים: ראשית, לקראת ל"ג בעומר, ינחו את הצוותים במחלקות הווטרינריות ברשויות כיצד לפעול במקרה של התעללות תוך החובה ליידע את גורמי האכיפה העירוניים והארציים. שנית, יפנו לציבור הרחב בכלי התקשורת כדי להעלות את המודעות לתופעה השלילית וכדי לרתום את התושבים שיפעלו למיגור התופעה.
ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "בכל מקרה שבו יש חשד למעשה התעללות בבעלי חיים יש להודיע לגורמי האכיפה העירוניים ולשירות הווטרינרי העירוני. בעזרת שיתוף פעולה מצד גורמי האכיפה ומצד התושבים הערניים נצליח למגר את התופעה לרווחת בעלי החיים ולרווחתנו כולנו".