לקראת איחוד: חשיפת המתווה המתגבש בין אסי גלבוע לבית שאן

חשיפת "עמקניוז": בשבוע האחרון התקיימו שתי פגישות בין הצדדים שמראים נכונות לאחד כוחות. על פי המתווה הקבוצה המאוחדת תשחק בבית שאן, הפועל בית שאן תצטרך להתפרק לגמרי והעמותה תהיה בידי אנשי גלבוע, שטוענים כי ההחלטה הסופית נשארה בידם. איזו פגישה צפויה היום, מי יביא את רוב התקציב ומה יקרה למחלקות הנוער- כל הפרטים

האם נראה איחוד בין אסי גלבוע להפועל בית שאן? על פי גורמים בשני הצדדים נראה כי האיחוד בין המועדונים קרוב מתמיד. כל שנותר זה לקוות שהמהלך המסקרן והמתבקש לא ייפול ברגע האחרון בגלל כל מיני פרטים קטנים. בשבוע האחרון נערכו מספר פגישות בין הצדדים וגורמים שמעורים בפרטים סיפרו בראיון ל"עמקניוז" על פי המתווה המתגבש בין הצדדים. חלק מהדברים שיש לגביהם כבר הסכמות עקרוניות הם: בית שאן, שמצויה תחת הליך פירוק, תצטרך להתפרק לגמרי, כלומר העמותה תהיה בידי אנשי אסי גלבוע, בנוסף תורכב הנהלה חדשה ומשותפת שתהיה אחראית לניהול המועדון. כמו כן, הקבוצה המאוחדת תשחק במגרש בבית שאן, שם תזכה לתמיכה אדירה של הקהל הגדול והנהדר של בית שאן. מה לגבי התקציב? כאן אין עדיין החלטה סופית, אבל הכיוון הוא לגייס בכל זאת סכום של כ-200 אלף שקלים בצד של גלבוע על מנת לכסות את החובות לשחקנים מהעונה החולפת, וכן בבית שאן כנראה יעמידו תקציב מכובד וראוי לליגה א' (כ-800 אלף שקלים). נושא שעדיין לא דנו עליו בהרחבה זה מחלקות הנוער, כאן צפויים לא מעט מכשולים.

"אם יהיה איחוד, בעונה הזו תהיה קבוצה טובה עם הרבה שחקנים מקומיים ובשנה שלאחר מכן יהיה ניתן לכוון גבוה יותר", אמר גורם המעורה בפרטים.
יש לציין כי שתי הקבוצות שנמצאות בצרות כלכליות, שמטילות סכנה ממשית לגבי המשך פעילותן, בוחנות בימים אלה אפשרות של איחוד כוחות במטרה לצאת לדרך טובה יותר.
באסי גלבוע, כמו גם בהפועל בית שאן מליגה ב', מבינים היטב שהמצב הנוכחי הוא בעייתי מאוד, ולכן איחוד כוחות בין המועדונים יכול להיות סוג של חבל הצלה עבור שני הצדדים.

ז'קי לוי
ז'קי לוי

באסי גלבוע, כידוע, יש חובות של מאות אלפי שקלים והמועצה כבר הודיעה באופן פומבי כי אין באפשרותה להזרים כספים לאף קבוצה תחרותית בוגרת בגלבוע עקב הגירעון העמוק שבו מצויה הרשות. ההחלטה הזו מעמידה את ראשי המועדון בפני בעיה רצינית מאוד ובפני תביעות אפשריות של שחקנים שעדיין לא קיבלו את שכרם.
מנגד, הפועל בית שאן שרדה את העונה האחרונה בקושי רב בליגה ב', והקבוצה מתנהלת תחת הליך פירוק שמקשה עליה מאוד להתנהל כלכלית, וזאת עקב החובות העצומים של המועדון.

גורמים בבית שאן סיפרו השבוע כי "איחוד יכול להיות פתרון טוב לאסי גלבוע שעומדת בפני פירוק וגם עבור ראש העיר ז'קי לוי שלפני הבחירות הבטיח לעשות הכל על מנת להחזיר את הכדורגל בעיר לקדמת הבמה ובהקדם האפשרי לליגה א'".
בתוך כך, גורמים בגלבוע סיפרו ל"עמקניוז" כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה חשאית בין ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי לראשי אסי גלבוע בניסיון לבחון את אופציית האיחוד. בנוסף, כך מדווחים גורמים המעורים בפרטים כי אתמול (ב') התקיימה פגישה בין ראשי הרשויות, במהלכה דנו בנושא האיחוד. היום צפויה להתקיים פגישה נוספת, כך מעריכים בגלבוע, בין ראש המועצה עובד נור לראשי אסי גלבוע.
לפי שעה נראה כי בבית שאן משוועים לאיחוד וכעת הכדור נמצא במגרש של הנהלת אסי גלבוע, שמבחינתה גם משדרת קולות חיוביים בעניין האיחוד.