ליסינג או פרטי? כך תחליטו איזה רכב לקנות

הדרך להכריע בין ליסינג לבין רכישת רכב באופן פרטי היא להתייחס למקורות המימון הזמינים ולהשפעתם על העסקה. מבולבלים בגלל האפשרויות? הנה המדריך שיעזור לכם לקבל החלטה

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. כתוצאה מכך, רוב האנשים לא שואלים את עצמם האם לקנות רכב – אלא באיזה אופן לעשות את זה. זו גם הסיבה לכך שיש מסלולי מימון מגוונים ולצד אפשרות לקנות רכב חדש מהיבואן, כל אחד מאתנו יכול להרשות לעצמו להתלבט בין רכב משומש, 0 קילומטר או ליסינג. יתרה על כך, אפילו בתוך האפשרויות עצמן קיימים הבדלים – כמו לדוגמא בין ליסינג פרטי ומימוני – ולכן ההכרעה קשה ומאתגרת.

מצד שני, הדרך להחליט איזה רכב לקנות היא להתחיל כמו תמיד בהגדרת צרכים. על בסיס הצרכים ניתן להמשיך להגדרת התקציב, לסינון בין דגמים רלוונטיים ולהתייעצות עם אנשי מקצוע. בסופו של דבר, ההתלבטות העיקרית היא בין רכב פרטי לבין ליסינג ובטח תשמחו לדעת שלכל אופציה יתרונות וחסרונות אחרים.

רכב פרטי: חיסכון בהוצאות תמורת היצע מוגבל

היתרון הכי גדול של רכישת רכב פרטי הוא שקט נפשי שנובע מהיעדר התחייבות לטווח ארוך. יתרה על כך, ברכישת רכב פרטי אתם למעשה תשלמו פחות מאשר ברכישת במסלול ליסינג. במילים פשוטות, זה קורה כי חברות הליסינג צריכות להתפרנס ממשהו ובמקרה הזה מדובר על המחיר שנגבה תמורת הזכות להשתמש בגורם חיצוני על מנת לממן את רכישת הרכב.

החיסרון של רכב פרטי הוא היצע מוגבל של אפשרויות. בעוד בליסינג יאפשרו לכם לבחור כמעט כל דגם בתמורה למקדמה ותשלום חודשי, ברכב שאתם קונים לבד יש מגבלה שנובעת מעצם המסגרת של התקציב. כמובן שאפשר לפרוץ את המגבלה על ידי נטילת הלוואה, אך כאן שוב יעלו לדיון חסרונות שנובעים מעצם השימוש במימון חיצוני.

ליסינג: מימון מיידי במחיר גבוה

חברות ליסינג מאפשרות לכם לדעת בדיוק כמה לשלם בכל חודש ולנסוע על רכב חדש. זה מעניק תחושת סיפוק, מתאים למי שלא יכול לגייס סכומי כסף גדולים באופן מיידי וגם אידיאלי עבור משפחות שמחזיקות מעל רכב אחד. כמו כן, בחברות הליסינג ניתן לבחור בין ליסינג מימוני ותפעולי: באפשרות הראשונה אתם משלמים רק בגין הזכות לחכור את הרכב לתקופה שעומדת בדרך כלל על 3 שנים, בעוד באפשרות השנייה אתם תשלמו יותר אבל גם תקבלו מימון הוצאות שוטפות על אחזקה ותיקונים.

בשורה התחתונה, רכישת רכב פרטי – בין אם דרך היבואן או בעסקאות יד שנייה – מתאימה למי שיש לו סכום כסף פנוי ורוצה לקבל מקסימום תמורה על הכביש. בכל שאר המקרים ואם הגעתם למסקנה שאתם חייבים רכב פרטי, ייתכן וליסינג יתאים לכם על אף התשלום הגבוה שתשלמו ביחס למחיר המחירון של המוצר.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|