לזכור, ולא לשכוח

דללין דסטאו, צעיר מעפולה שהקים את ארגון "משפאחה" שב מביקור עוצמתי במחנות ההשמדה של הצורר הנאצי בפולין. ביומן מסע הוא כותב על הרגעים המרגשים, התובנות והתשובות שלא מצא לשאלות, ומה הוא הבטיח לעצמו

"היה לי הכבוד והזכות להשתייך למשלחת רב תרבותית של מנהל החברה והנוער מחוז צפון שיצאה לביקור בפולין, משלחת שכללה גם צעירים מהמגזר הערב, הדרוזים והבדואי.
הביקור העוצמתי הרגיש לי כרגע של ניצחון, ניצחון בו אנחנו לומדים יחד את ההיסטוריה של העם היהודי ושל השואה. יצאתי למסע הזה עם המון חששות, המון שאלות וחזרתי עוד יותר מחוזק. מצד אחד לא מצאתי תשובות לשאלות ומהצד השני היו את המחשבות איך בני אדם מסוגלים לרצוח בני אדם.
כל המסע הזה משך את תשומת ליבי אל יער הילדים. היה מצמרר לראות כמה אכזרי היה הצורר הנאצי שרצח ילדים שכל החיים היו לפניהם, שכל חטאם היה שהם יהודים. זה לא נתפס. במקום הזה קיבלתי את החוזק כמה הנושא של ארגון משפאחה למען ילדים יתומים חשוב. היה זה מסע עוצמתי, מסע שגרם לי עוד יותר לחלום ומסע שהתחייבתי בו שאוביל לשוויון הזדמנויות ולחברה מתוקנת יותר, שווה יותר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לחוות את המסע המיוחד הזה עם מגזרים שונים נתן לי ראייה אחרת וחשיבה לגמרי שונה שאפשר לחיות ביחד ולא משנה מה. כל זאת בכדי שמה שקרה פה לא יחזור עוד. לכל אזרח בחברה הישראלית יש אחריות כבדה והוא צריך להסתכל על התכונות בצד החיובי ולא בצד השלילי. במסע הזה הבנתי שכל מנהיג או כל אדם שחושב להוביל את החברה הישראלית חייב ללמודלעומק על ההיסטוריה של השואה – בכדי  שיוכל לראות את כל מגזרים שחיים כאן בישראל.