"לולא ניב וניצן הייתי כבר בעולם הבא"

אלברט אזרזר, מאבטח הפארק העירוני בעפולה לקה לפני כשבועיים בהתקף לב ללא שום סימנים מוקדמים. למזלו נכחו באותה עת התאמנו בסמוך לו מאמני הכושר ניב אדרי וניצן דגן שביצעו בו פעולות החייאה עד להגעת צוותי מד"א ולמעשה הצילו את חייו. השבוע, זמן קצר לפני שהוא עובר צנתור שני, נערך מפגש בין השלושה בו אמר אזרזר לשניים בהתרגשות רבה: "אתם המלאכים שלי". צילום: שיר רותם

את התאריך 13 ביוני בשנה הנוכחית, היום בו נולד מחדש, לא ישכח אלברט אזרזר, תושב עפולה לעולם. בערב יום זה, יצא אזרזר לעוד יום עבודה שגרתי בפארק העירוני בעפולה בו הוא מועסק כמאבטח, אך לפתע, ללא שום סימנים מקדימים לקה בהתקף לב קשה וללא תושייה של ניב אדרי וניצן דגן, מאמני טריאתלון, ספק אם היה נותר בחיים.
אזרזר, בן 58, גרוש ואב לארבעה עבד בעבר בחברת מי עדן, במפעלי תדיראן וחוגלה ובעת האחרונה כמאבטח בחברת "בן בטחון" בפארק העירוני.


"למרות ההכרות והחברות שלנו עם אלברט, ניתקנו את כל האמוציות והיינו ממוקדי מטרה בטיפול בו"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אלו היו רגעים לא פשוטים, אבל לא חשבנו יותר מדי, רצינו רק לעזור"

"אני לא זוכר שום דבר מהאירוע", סיפר אזרזר השבוע כשהוא מתאושש, "הזכרון האחרון שלי הוא שאני מתעורר במיטה במרכז הרפואי העמק בעיר. שבוע שלם מחיי פשוט נמחק לי מהזכרון. אנשים סיפרו לי מה קרה ואני לא זוכר דבר. באופן כללי אני אדם בריא וזה מה שהעצים את ההפתעה שלי בהתקף הזה". למזלו של אזרזר, בעת שלקה בהתקף נכחו בפארק ניב אדרי, מאמן טריאתלון ומאמן ראשי במועדון הריצה והטריאתלון דרפטינג וניצן דגן, אף הוא מאמן במועדון. השניים, באופן סימבולי, השתתפו לפני כחודש בריענון עזרה ראשונה, אותו הם מחויבים לעבור שסייע להם רבות בתפקוד באירוע הקשה.

"ראינו התקהלות", סיפרו השניים, "הגענו וראינו שזה אלברט המאבטח. התחלנו מיד בפעולות החייאה, הבאנו דפיברילטור והיינו במקביל בקשר עם המוקד של מד"א, עד להגעת הצוות שלהם. למרות ההכרות והחברות שלנו עם אלברט, ניתקנו את כל האמוציות והיינו ממוקדי מטרה. אלו היו רגעים לא פשוטים, אבל לא חשבנו יותר מדי, רצינו רק לעזור".

בסופו של דבר הגיע צוות של מד"א שפינה את אזרזר למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים העמק הסמוך. אותו צוות גם העניק לו מכות חשמל. אחרי כשבוע הוא כבר הועבר להתאוששות במחלקת פנימית ג' בה שהה במשך כשבועיים. במהלך התקופה בה אושפז בבית החולים הוא עבר צנתור ובשבוע הבא יידרש לעבור צינתור נוסף, לצד שיקום לבו.
במהלך הטיפול  בו בביה"ח הותקן בלבו תּוֹמְכָן (סְטֵנְט) גליל מרושת שמוחדר בתהליך הצנתור, על ידי רופא קרדיולוג.


"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם ניב וניצן לא היו מגיבים כמו שהגיבו. אזכור לעד שהייתי פסע מלאבד את החיים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"החיים שלי השתנו בין רגע"

השבוע הגיעו אדרי ודגן לראשונה לביתו החמים של אזרזר בעפולה עלית. מיד עם כניסתם הם זכו לחיבוק חם ואינספור מילות תודה מאזרזר הנרגש: "ניב וניצן הצילו את חיי, לולא נוכחותם בפארק לא הייתי היום בין החיים", אמר אזרזר, "הם המלאכים של חיי. אני אוהב את החיים, תמיד מחייך ושמח בחלקי ובזכותם אמשיך להינות מהחיים ומהילדים שלי. בימים האחרונים אני זוכה למעטפת של אהבה מבני המשפחה, לאחר שקיבלתי את החיים במתנה. אני עדיין מרגיש חלש ומצוי בתקופה של התאוששות, אבל אני אופטימי, כפי שהייתי בטרם האירוע".

בעקבות האירוע נדרש עתה אזרזר לנטול 9 כדורים מדי יום ביומו, והוא צפוי לעבור תהליך שיקום רפואי, "אני חושב על האירוע הזה אינספור פעמים ביום", אומר אזרזר, "החיים שלי השתנו בין רגע. כל חיי עבדתי בעבודות פיזיות, ופתאום, דווקא בעבודה הפחות אינטנסיבית לקיתי בהתקף הלב. אני כבר ממתין בקוצר רוח לרגע שאוכל ללכת לבית הכנסת ולברך הגומל. אני איש מאמין מאוד ואני בטוח שהייתה פה השגחה אלוהית. כמו שאמרתי לכולם, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם ניב וניצן לא היו מגיבים כמו שהגיבו. אזכור לעד שהייתי פסע מלאבד את החיים".

במהלך המפגש מספרים אדרי ודגן לאזרזר כי המתאמנים במועדון דראפטינג שואלים כל הזמן לשלומו ומייחלים לשובו לעבודה, "אלברט אהוד מאוד בקרב הרצים", סיפר אדרי, "אנחנו לא מתחילים אימון מבלי להחליף עימו כמה משפטים ולשאול לשלומו. הזכרתי לו שביום שבאו הוא לקה בהתקף הוא אמר לי 'תרוצו בזהירות, שמרו על עצמכם ואל תתאמצו יותר מדי'. בסופו של יום אירוע כזה מוכיח לנו שאין לאף אחד ביטוח בחיים. מה שקרה עם אלברט זה נס, אין לי מילים אחרות להגדיר את מה שארע שם", אמר אדרי לסיום.