"לא אשכח לעולם את האהבה שהרעיפו עליי ביבי ושרה"

מארי "ממו" נחמיאס, מדליקת המשואה מעפולה משחזרת את הרגעים המרגשים מהטקס ומספרת: "מירי רגב, לינור אברג'יל ואביב אלוש הבטיחו להגיע אליי לארוחת משותפת"

טקס הדלקת המשואות שנערך ביום רביעי שעבר, כחלק מחגיגות יום העצמאות ה-71 לישראל ייזכר בעיקר בזכות הנאום המרגש והמאחד שנשאה מדליקת המשואה מארי "ממו" נחמיאס בת ה-92 מעפולה.

למרות כללי הטקס הקשוחים, נחמיאס נשאה תפילה אישית מעומק לבה, לדבריה בתמיכה של שרת התרבות מירי רגב. וכך היא אמרה בתמיכה של המנחה החביב אביב אלוש: "אני מארי נחמיאס, הבת של שלום וחנה סבח זיכרונם לברכה, מברכת את מדינת ישראל, מכל הלב, אלוקים ישמע אותי והצדיקים, שתלך ותעלה, תלך ותרבה, שירבו, והחיילים לא ייפלו לנו יותר יא ראבי, מכל הלב, יהודים, ערבים, נוצרים ודרוזים, ככה נהיה כולנו יד אחד, כולנו ברא אותנו אלוקים, שייתן לנו שלום, ובשנה הבאה – עוד 10 מיליון. אמן. ולתפארת, סליחה אני מתרגשת, ולתפארת מדינת ישראל". דבריה של מארי שנשאה עיניים השמיימה נשמעו כמו תפילה אמיתית לכל תושבי ישראל באשר הם זכו למחיאות כפיים סוערות מכל הנוכחים בטקס, כולל מראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ושרת התרבות מירי רגב.

 מארי עם בתה ריקי בטקס
מארי עם בתה ריקי בטקס

"זה הרגיש כאילו ממש הייתי בסרט"

כזכור, נחמיאס נבחרה להדליק משואה לאחר שגידלה בהצלחה כמשפחת אומנה 52 ילדים, נוסף על ילדיה הביולוגים. חלק גדול מהילדים ננטשו אחרי לידתם, מכיוון שנולדו עם צרכים מיוחדים. בימים שאחרי הטקס התקשה מארי להסתיר את התרגשותה הרבה מהאירוע המעצים וכן מהתגובות הרבות שזכתה בעקבות דבריה.

"אני עדיין מתרגשת ומשחזרת את הטקס ואת כל הימים האחרונים, מאז שנבחרתי להשיא את המשואה", אמרה השבוע מארי ל"חדש בעמק", אני מרגישה בעולם אחר. בטקס עצמו רעדתי מהתרגשות ואמרתי לבת שלי שאני לא תופסת באיזה מעמד אני נמצאת. אחרי זה אמרתי לה שאגיד מה שיש לי בלב בצורה טבעית ולא לפי מה שביקשו ממני, בייחוד לאחר שזה מה שאמרה לי מירי רגב, שרת התרבות. היא ביקשה ממני להגיד את מה שבלב שלי, את האמת שלי וזה מה שעשיתי. לשמחתי זה הצליח לגעת ולרגש רבים. התחננתי בתפילה לקדוש ברוך הוא שנהיה מאוחדים ואחים. אז גם ראיתי את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מחייכים חיוך גדול יחד עם מירי רגב. בתום הטקס ראש הממשלה ורעייתו ניגשו אליי, נישקו וחיבקו אותי, חיזקו את ידיי ואת היחס החם הזה לא אשכח לעולם. ביבי אמר לי שהוא בחיים לא היה בערב כל כך מרגש ושרה הייתה עם דמעות. מאותו רגע ההתרגשות היא רבה ויש לי אפילו צמרמורות. בהמשך גם זכיתי לתמיכה ומילים חמות מכל המשתתפים בטקס, כולם עברו דרכי, ברכו ורקדו עימי. זה הרגיש כאילו ממש הייתי בסרט. עכשיו אני ממתינה לשרת התרבות מירי רגב ולמנחים לינור אברג'יל ואביב אלוש שיגיעו אליי לארוחה משותפת. אני מבטיחה שזו תהיה חגיגה אמיתית", סיכמה מארי.

מארי נחמיאס עם הבמאי אבי נשר, שהדליק משואה אף הוא בטקס
מארי נחמיאס עם הבמאי אבי נשר, שהדליק משואה אף הוא בטקס