"לאמן קבוצת כדורגל בנות בגלבוע זו סגירת מעגל מרגשת עבורי"

באסי גלבוע קיבלו החלטה אמיצה להקים קבוצת כדורגל בנות. מי שתאמן את הקבוצה היא שחקנית הכדורגל צפנת מור מקיבוץ יזרעאל (30) שבעבר שיחקה באסי גלבוע: "עד כיתה ט' שיחקתי עם קבוצות הבנים באסי גלבוע וזה לא היה קל. לפחות הייתה לי תעוזה ואומץ, דבר שלהרבה בנות אחרות אין. קבוצת כדורגל בנות זה לא דבר מובן מאליו בארץ, בטח לא באזור שלנו"

בשורה לחובבות הכדורגל באזור: במחלקת הנוער של אסי גלבוע קיבלו החלטה להקים קבוצת כדורגל בנות שמיועדת לכיתות א'-ו'.
התכנון הוא לקיים שתי יחידות אימון בשבוע בימים שני ושישי, ובמהלכם הבנות יזכו ללימוד יסודות הכדורגל, פיתוח יכולת אישית, שיפור זריזות וקואורדינציה. בנוסף ללימוד הכדורגל יודגשו ערכים לספורט ולהכרת האחר. מי שתאמן את הקבוצה היא שחקנית הכדורגל צפנת מור, בת 30 מקיבוץ יזרעאל, שבילדותה שיחקה בקבוצות הבנים של אסי גלבוע עד כיתה ט'. בהמשך היא נדדה בין קבוצות שונות בארץ ולקחה פסק זמן מכדורגל במהלך שירותה הצבאי. לפני כשנה היא סיימה בהצלחה קורס מדריכי כדורגל ובמקביל חזרה לשחק כדורגל במדי הפועל פרדסיה מהליגה הלאומית.

 "הרבה בנות מוותרות מראש על החלום"

"הגעתי לשלב שאני רוצה להתמקד באימון בנות וחשוב לי שתהיה פה קבוצת כדורגל בנות באזור", אומרת צפנת מור בראיון ל"חדש בעמק". "לצערי בארץ אין יותר מדי קבוצות כדורגל של בנות ובטח לא באזור שלנו. בתור אחת ששיחקה באסי גלבוע מכיתה ד' עד כיתה ט' עם קבוצות הבנים-אני יכולה לומר שזו הייתה תחושה לא פשוטה עבורי. לי לפחות הייתה את תעוזה והחלטתי בכל זאת לשחק כדורגל עם הבנים. אבל אני יודעת שיש הרבה ילדות שלא מעזות בכלל ומראש מוותרות על החלום שלהן". לאמן קבוצת בנות באסי גלבוע זה סוג של סגירת מעגל עבור צפנת, שכאמור החלה את דרכה באסי גלבוע לפני כשני עשורים. "אני רוצה לאפשר במה לבנות מהאזור שאוהבות כדורגל, דבר שלי לא היה בילדות. זו סגירת מעגל מרגשת עבורי. השאיפה היא שיהיו פה בעתיד קבוצות מכיתה א' ועד גיל נערות. ברור לנו שזה לא יהיה פשוט. הספורט הנשי בישראל, ובמיוחד הכדורגל לא זוכים לסיקור ולתשומת לב ראויה. בהזדמנות זו אני קוראת לכל הבנות באזור שאוהבות כדורגל לבוא ולהצטרף לקבוצה. הנאה אמיתית מובטחת".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זכי הרוניאן: "מאמין שהפעם זה יצליח"

יצוין כי מנהל מחלקת הנוער של אסי גלבוע זכי הרוניאן ניסה לפני קצת יותר מעשור להקים קבוצת בנות, אבל זה לא הצליח.
"אין בארץ מספיק מודעות וחשיפה לענף הכדורגל הנשי אפילו במקומות החזקים", אומר הרוניאן, "לפני 12 שנה היה פה
ניסיון להקים קבוצת בנות אבל זה לא הצליח. הפעם אני מרגיש שהתנאים מסביב הבשילו ואני מקווה שנצליח לבנות כאן
משהו יפה. כמובן שזה לא יהיה פשוט. זה תהליך שדורש הרבה אמונה וסבלנות. בכל אופן היה לי חשוב מאוד  לחבר את
הרעיון הזה לדמות שיכולה "לדבר" לבנות. ומבחינתי צפנת מור היא הדמות הנכונה והראויה להוביל את הקבוצה. יש בה את
הלהט והאנרגיות והיא רוצה להעניק לבנות באזור את מה שהיה חסר לה בעצם-קבוצת כדורגל בנות".
זכי הרוניאן. רעיון מתבקש
זכי הרוניאן. רעיון מתבקש

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|