לאחר שמונה שעות: גידול בגודל כדור טניס הוסר מגרונו של מנותח

"מאד פחדתי. הבנתי שהולכים ממש לפתוח לי את הפנים והצוואר", סיפר רוני סעדה, שמצווארו הוצא גוש בגודל של 7-8 ס"מ, בניתוח שנערך במרכז הרפואי פוריה. צילום: פוריה

רוני סעדה (34) תושב נצרת, גילה לפני כשנתיים משהו מוזר בחך. מאחר ולא סבל מכאבים, הוא דחה את הטיפול, "ראיתי שיש לי משהו מוזר עמוק בחך, ראיתי א-סימטריה", הוא נזכר. לפני חודשיים לערך, הוא החל לחוש בכאבים בגרון ובעיקר קושי בבליעה. בעקבות זאת הוא הגיע לרופא אף אוזן גרון בקהילה שהפנה אותו לבדיקות סי.טי ו-MRI. בבדיקות אותר גוש בגודל 7-8 ס"מ בצוואר. בעקבות ממצא זה סעדה הופנה בדחיפות לד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי פוריה. "כשראיתי את ממצאי הבדיקות המלצתי על ניתוח דחוף. לרוני צמח גוש בקיר הלאטרלי (צדדי) של הלוע. אמנם מדובר בגידול שפיר אבל הגוש הזה שהתחיל בצוואר והגיע עד בסיס הגולגולת גרם להיצרות של הלוע. היינו חייבים לפעול בגישה כירורגית שתאפשר לנו הוצאה של הגידול בשלמותו. מדובר באזור מאד רגיש שבו כלי דם ועצבים שחיוניים מאד לתפקוד האיברים בראש- פנים ובצוואר".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפני מספר ימים סעדה הוכנס לניתוח מורכב שארך כשמונה שעות ובסיומו הוסר הגידול במלואו ובהצלחה, "היה צורך לפתוח את הפנים- השפה והלסת, ולחצות את הלסת אותה חיברנו מחדש על ידי פלטות. לאחר מכן הגענו לגוש, הפרדנו את כל העצבים וכלי הדם והוצאנו אותו בשלמותו. לאחר חיבור הלסת, סגרנו את הפנים כך שיחזרו למצב שלפני הניתוח", סיפר הרופא המנתח. שבוע לאחר הניתוח, סעדה כבר חש בטוב והוא שמח לקראת החזרה למשפחה ולחיים רגילים, "מאד פחדתי", הוא מספר, "הבנתי שהולכים ממש לפתוח לי את הפנים והצוואר, אבל הייתי רגוע כי ידעתי שאני בידיים מקצועיות וטובות. כבר כשיצאתי מחדר ההתאוששות יכולתי לדבר".

ד"ר אבו אל נעאג' סיכם: "מדובר בפעולה דחופה מאחר ואם הגוש היה ממשיך לגדול, רוני היה מגיע למצב של חסימת מעבר האוויר וחנק. ככל שהגידול גדול יותר, כך קשה יותר להוציא אותו מבלי לפגוע בעצבים הרגישים סביב. במקרים כאלה יש סכנה לפגיעה בתפקוד העין, הלשון החך ועוד. לשמחתנו הרבה הוא יצא ללא שום פגיעה עצבית ויוכל לחזור לתפקוד מלא תוך שבועיים"