עסקים קטנים: לא רק מפה לאוזן גם נטוורקינג

השיווק והיח"צ ברשתות החברתיות הפך לא מכבר לקלישאה, למרות זאת יש עדיין בעלי עסקים שלא מחוברים לזירת המכירות ברשתות החברתיות שתופסת יותר ויותר מקום בעולם השיווק. פייסבוק, לינקדאין, גוגל, מזמן כבר לא רק סתם מילים בלועזית, במגדל העמק הרשות הבינה את הפוטנציאל ו – 15 בעלי עסקים נענו לאתגר. צילום: דוברות מגדל העמק

היום מלאכת השיווק בעסקים הקטנים נמצאת בתהליך שינוי גדול. בעולם העסקים החל מהקטנים וכלה בגדולים מבינים מזמן שהקונים והצרכנים יגיעו לא רק מפרסום בפרינט(מודעות עיתונים, פליירים וכו..) מכתבות מפרגנות וגם לא רק מפה לאוזן(תתפלאו יש בעלי עסקים שזה המוטו שלהם) .
היום כל אחד מבין שעליו לתחזק אתר תדמית לפחות בסיסי עם טופס צור קשר, וקצת ממליצים, כמובן פייסבוק עסקי, ואלה ששוחים יותר בעולם הזה, מבינים שעליהם לתחזק גם גוגל פלוס, מידי פעם לכתוב מאמרי תוכן ושיווק באתרי מאמרים או לשלוח ניוזלטרים למועדון הלקוחות, מידי פעם קידום ממומן, להחליף קישורים בין האתרים(אמנם הולך ונעלם אבל עדיין קיים), להפיק וידאו תדמית או לצלם סרטוני שטח מקוריים ויצירתיים ולהעלותם ליוטיוב ולהתפלל שהם יופצו באופן ויראלי ויעשו באז, כלומר את מלאכת השיווק, ומכאן גם המיתוג ותכלס יעלו את המכירות.

 

Postcard
כלים ברשת להגביר את המכירות לעסק שלך גם אם אתה טייקון זעיר

• עולם השיווק השתנה  לנו

המושגים של העולם היח"צ ברשת, קידום ממומן, קידום ויראלי, נטוורקינק יותר ויותר משתלטים על עולם המכירות וכולם בעולם העסקי מבינים את הפוטנציאל הגלום ברשתות החברתיות.
פייסבוק, גוגל, לינקדאין, אינסטגרם פינטרס ועוד רשתות חברתיות הם זירות מצוינות למכירות. ולא תמיד צריך להשקיע המון כסף, צריך סבלנות, הבנה של עולם הרשתות החברתיות ובשעת הצורך גם לקחת אנשי מקצוע מומחים בעולם הזה והמחירים באמת לא בשמיים.
ולכן מומלץ מאוד לבעלי עסקים קטנים ללכת לסדנאות שעושות הכרה לזירת המכירות החדשה ואף מקנות  כישורים בסיסים להתחיל לשווק בה.

• ביח"צ נצליח

במגדל העמק באמצעות במרכז לפיתוח ההון האנושי – צעירים הבינו את האתגר וקיימו לאחרונה סדנאות לבעלי עסקים קטנים ביחצ"נות ברשתות החברתיות. בין הסדנאות השונות שנפתחו אפשר לציין את סדנת "כתיבה שיווקית" וקידום יחסי ציבור.
הסדנה אליה נרשמו 15 בעלי עסקים ממגדל העמק והאזור, מועברת ע"י חברת "מעוף" הפועלת מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה וקהל היעד של הסדנה הינו בעלי עסקים מקומיים המעוניינים לשפר וליעל את השימוש במדיה שונים לצורך פרסום ויחסי ציבור לעסק ובכך להגדיל את מספר הלקוחות ובהתאם לכך להגדיל גם את ההכנסות.

 

בעלי עסקים בסדנת יח"צ ולינקדאין. הכרה עם עולם השיווק ברשתות החברתיות
בעלי עסקים בסדנת יח"צ ולינקדאין. הכרה עם עולם השיווק ברשתות החברתיות

• כלי חשוב לינקדאין

סדנא נוספת שהסתיימה לאחרונה במרכז לפיתוח הון אנושי היא סדנת "לינקדאין" המיועדת לבעלי עסקים, ואנשי היי-טק המחפשים לקדם את העסק, לפתח קריירה או למצוא עבודה חדשה. "לינקדאין" הינה רשת חברתית מקוונת שנועדה להביא ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה.
במהלך הסדנה ניתנו כלים למשתתפים כיצד לחפש עבודה באמצעות הרשת "לינקדאין" לצד בנייה והרחבה של נטוורקינג מקצועי רלוונטי לבעלי מקצוע או קריירה וכן לבעלי עסקים.
יש לציין כי את הסדנה הנחתה יועצת לפיתוח קריירה, יעל אוספובט, והיא התקיימה במרכז להב"ה מגדל העמק, בשיתוף המרכז לפיתוח ההון האנושי-צעירים, לשכת התעסוקה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.