כפיר סרוסי: "אצלנו יש מקום לכולם"

נחוש לעמוד ביעדים שהציב לעצמו, ממוקד במטרת העל וחושב מחוץ לקופסא. אחרי שכבש בסערה את סניף הליכוד בעפולה, כפיר סרוסי מתכונן ל-30 באוקטובר- יום הבוחר. הוא מדבר על מהפכת הצעירים שרוצים לחולל שינוי ולהשפיע במועצת העיר, על הרצון ליצור גוש ליכודי גדול, הכוורת שתלווה אותו, הקמפיינרית האישית שלו והדרך הארוכה שעשה מ'אוהד' ל'חלוץ מרכזי'

שלושה חודשים לפני הבחירות בעפולה ונראה כי הקלחת הפוליטית בבירת העמק מבעבעת ורותחת. מתחת לפני השטח החלו משאים ומתנים, הקמפיינרים מנסים לחשוף את המתמודדים וליצור בידול והמועמדים לראשות העיר והמועצה כבר מנהלים לוחות זמנים קשוחים עם תאריך יעד ממוקד- ה-30 באוקטובר, יום הבוחר. בפרלמנטים הפוליטיים שמרביתם הפכו וירטואליים, כבר החלו לנבא תרחישים בכל הנוגע לזהות חברי המועצה וכן מי יזכה לעמוד בראשות העיר בכהונה הקרובה.
לצד גיבוש האסטרטגיות, ההתנגחויות וההסלמה בין גורמי קואליציה ואופוזיציה בעיר, מתאפיינת מערכת הבחירות הנוכחית גם בכניסתם של מועמדים צעירים ורבים לזירת ההתמודדות המוניציפאלית.
אחד המועמדים הבולטים בין אותם מתמודדים הוא כפיר סרוסי שכבש לפני כחודשיים וחצי את סניף הליכוד בעיר, אחרי שנים שהוא הובל על ידי שלמה מליחי, ממלא מקום ראש העיר.
למרות החזות השקטה, רקם סרוסי מהלכים שהובילו לניצחון של הגוש שלו ולכיבוש הסניף.
סרוסי, בן 38, נשוי לאיבון שעובדת עמו בעסק המשפחתי ואב לארבע בנות ושני בנים. ברזומה של סרוסי לימודי תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות יתרה ולאחר מכן גם תואר שני בכלכלה באוניברסיטת חיפה במסגרתו הוא כתב עבודת תזה המאפשרת המשך לתואר דוקטורט בכלכלה אותו הוא מתכנן להשלים בעתיד. סרוסי שותף בסוכנות ביטוח פנסיונית והוא גם בעלים של עסק עצמאי פרטי ומשגשג לייעוץ כלכלי. בעבר הוא שימש כמנהל כספים בתאגידים עם תקציבים רחבי היקף ודירקטור של חברת ביטוח ממשלתית.

• הדרך מ'אוהד' ל'שחקן'

אחרי שנים בהן היה פעיל בולט ובכיר בסניף הליכוד מקומי, עובר עתה סרוסי לפרונט, לקדמת הבימה של הפוליטיקה המקומית וזה קורה ממש בסמוך לבחירות. "גדלתי בבית שחי ונשם פוליטיקה", אומר סרוסי בראשית הראיון, "זה בית ליכודי, מחל של פעם. אבא שלי ודודים שלי היו תמיד חלק בלתי נפרד מסניף הליכוד בעיר. מגיל 18 אני בעצם פקוד לליכוד וזה סוגר שני עשורים שאני מאוד מעורב במפלגה. ההחלטה להתמודד על ראשות הליכוד בעפולה היא סוף של תהליך, מהרגע שהתפקדתי. היה לי ברור שבאיזשהו שלב ארצה להוביל ולהיות 'שחקן' משמעותי בזירה הפוליטית בסיעה בכלל ובעיר בפרט ולא רק 'אוהד' מהצד. מה שחיזק לי את ההחלטה היו אלה דברי הרבי מליובאוויטש בדבריו לילד בן 13 שהגיע לקבל ברכה לקבוצת כדורגל אותה הוא אוהד. לאותו ילד הרבי אמר: 'אל תהיה אוהד, תהיה שחקן, כי בתור שחקן אתה יכול להשפיע'. זה המוטו מבחינתי, אם אתה רוצה להשפיע ולשנות סדרי עולם, תתמודד, תנצח ותגיע למעמד שממנו תוכל להתוות דרך. המניע המרכזי שהוביל אותי להתמודדות הנוכחית הוא הרצון לתרום לתושבי עפולה- הלכה למעשה ולהביא להם תועלות ולרווחה. אני חושב שאני יכול לסייע בצמיחה כלכלית לעיר, תחום שקרוב לליבי. כפי שציינתי אני רוצה להיות במגרש של מקבלי ההחלטות. תנועת הליכוד שמחזיקה היום בשלטון היא פלטפורמה אדירה שבאמצעותה אני מאמין שאפשר לקדם אינטרסים חשובים לעיר עפולה ולתושביה. מעבר לזה הפוליטיקה המקומית תמיד עניינה אותי".
בפרספקטיבה לאחור, מה הוביל לדעתך נצחון של הגוש שהובלת בסניף הליכוד בעיר?
"זה היה תהליך. בטרם הבחירות עברתי קבוצה קבוצה, בין כל החברים במטרה לשכנע אותם לתמוך בי ולהוביל שינוי. אני מייצג קבוצה גדולה של פקודי ליכוד וכבר שנים שאנו מחכים להזדמנות להיבחר. זה לא שהייתי אלמוני בליכוד אבל למרות זאת כיתתי רגליים ועשיתי כל מה שנדרש בכדי לעמוד במטרה הזו, כפי שאני עושה בכל מטרה שמאתגרת אותי. לשמחתי הצלחתי במשימה. זו הייתה המטרה שהצבתי לעצמי, לנצח בבחירות ולעמוד בראש הרשימה. הרוב הגדול והמוחלט של הסניף רצה את השינוי והאמין שאני אלטרנטיבה ראויה בעל יכולות וכישורים שתייצג את הליכוד בעיר בכבוד ולרווחת כל תושביה. אני גם חושב שחלק מהחברים 'שבעו' מההנהגה הקודמת ורצו לרענן את השורות. הבחירה בי הייתה ביטוי אמיתי לתהליך הזה. כאן הוא לא מסתיים. חשוב לי שכל החברים יהיו שותפים גם בהמשך לקבלת ההחלטות, אין פה הצגה של אדם אחד ואני בטוח שהסניף יהיה דומיננטי מאוד בכל הנוגע לעתידה של העיר בשנים הקרובות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"כיתתי רגליים ועשיתי כל מה שנדרש בכדי לעמוד במטרה להוביל את סניף הליכוד בעפולה. ככה אני עושה בכל מטרה שמאתגרת אותי. לשמחתי הצלחתי במשימה"


• "עוד לפני הבחירות יחסיי עם מליחי היו טובים ואני מכבד אותו מאוד"

את הבשורה המשמחת על קבלת המנדט מחברי הסניף קיבל סרוסי, בעת שנכח בשיעור בפרקי אבות, "רעייתי איבון הייתה בהליך ספירת הקולות ועדכנה אותנו על התוצאות הראשוניות שביטאו הצלחה גדולה", נזכר סרוסי וחיוך קטן עולה על פניו, "כבר בתחילת ספירת הקולות היה פער משמעותי שלא ניתן היה להדביק. מיותר לציין שבאותו רגע הייתה תחושה טובה, אבל אחרי זמן קצר התחושה הזו התחלפה בהבנה שמוטלת אחריות רבה על כתפיי".
סרוסי כאמור ניצח בהתמודדות את שלמה מליחי, אחת הדמויות המזוהות ביותר עם סניף הליכוד בעיר. לדברי סרוסי, הוא ומליחי ניהלו שיח בכדי לאחד השורות, אבל המהלך לא צלח ומליחי כפי שידוע יתמודד בבחירות במסגרת רשימה עצמאית. "אני לא רוצה להיכנס לשיקולים של שלמה, אך אני יכול לומר שהצעתי לו להתברג בתפקיד הבכיר ביותר מטעם הסיעה במידה ונצליח בבחירות", אומר סרוסי, "כיום כל אחד עסוק בקידום מטרותיו וחבל שזה המצב שנוצר. כפי שאמרתי לא פעם, שמחתי מאוד שניצחנו, אך יחד עם זאת לא יצאתי מגדרי ולא חגגתי וניצלתי את המצב כדי לפגוע במליחי. עוד לפני הבחירות יחסיי עם מליחי היו טובים ואני מכבד אותו מאוד. שאפתי לשתף אתו פעולה כפי שכבר עשינו בעבר אך העניין לא הסתייע".
שלמה מליחי בתגובה: "אני מאחל לכפיר בהצלחה".

מדוע לדעתך הדומיננטיות של מצביעי הליכוד בעפולה ברמה הארצית, לא באה לידי ביטוי בהצבעה בבחירות המוניציפאליות?

"עפולה היא עיר 'ליכודית', והעובדה שזה לא משתקף במישור העירוני מאוד מתסכלת, זו אנומליה מבחינתי, ממש תופעה חריגה. לשם הידיעה, ברמה הארצית הצביעו לליכוד 44 אחוזים מתושבי העיר. באריאל ואור עקיבא, שתי ערים עם מספרים דומים, מכהנים לשם הידיעה ראש עיר מטעם הליכוד וזה מדבר בעד עצמו. אנחנו נפעל במערכת הבחירות הנוכחית לחזק את כוחו של הליכוד במטרה מוצהרת להציב בבחירות הבאות מועמד מטעם הסניף המקומי. אני מבטיח שמעגלי הבוחרים שלנו יתרחבו משמעותית וניצור תהליך מובנה שיוביל להתמודדות המדוברת. הדרך עוד ארוכה, אבל אני איש של מטרות ויעדים וגם בזה נעמוד בעזרת השם”.

מה לגבי מחנאות בסניף? איזה מקום יש לתופעה הזו?

"אני לא חושב שקיימת מחנאות. מחנאות זו יותר סיסמא, סוג של קלישאה חבוטה. ההגדרה הנכונה לטעמי היא חילוקי דעות אבל זה לגיטימי במערכת דמוקרטית כמו זו של הליכוד. אם יש קרעים קטנים מאחים אותם. הליכוד היא תנועה דמוקרטית ותוססת שמקיימת בחירות לכל המוסדות שלה. לא חייבת להיות אחידות בדעה, אולם בסופו של דבר לכולנו יש אותו מכנה משותף וזה מה שיביא לאחדות".

מי ירכיב את הכוורת שלך?
"עו"ד מוטי אלוש, איש ליכוד ותיק, יהיה מספר 2 של הרשימה ואני מאמין ששנינו יחד נוכל לעשות מהלכים משמעותיים לטובת עתיד העיר. לגבי מספר 3, אנו מנהלים ממש בימים אלה משא ומתן עם דמות שתהווה נכס אלקטוראלי משמעותי לליכוד. מעבר אליהם, הכוורת שלנו הם חברי הסניף".

מה לגבי יוסי לוי? האם בקרוב נשמע על הצטרפותו לרשימת הליכוד?
"יוסי לוי הוא פעיל ליכוד ותיק ומוערך מאוד. מפעלי החסד והנתינה שלו ידועים לכל. הוא יהווה נכס לליכוד ונשמח שהוא יהיה חלק מהרשימה. יש ביננו שיחות והוא גם הצהיר שהוא רואה את עצמו חלק מהליכוד”.

רבות דובר על ההשפעה של בכירי הליכוד בעיר על עתיד העיר, באמצעות הבאת פרויקטים ותקציבים ממשרדי ממשלה ושרי ליכוד המכהנים בעמדות מפתח? האם בפועל יש לזה משמעות מעבר לכותרת באמצעי תקשורת כזה או אחר?

כפיר סרוסי ועו"ד מוטי אלוש במפגש עם יולי אדלשטיין

"מידת ההשפעה עצומה, לא פחות. בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, לחברי הכנסת והשרים חשוב מאוד הקשר עם הפעילים והסניפים נוכח העובדה שאותם חברים בסניף בוחרים בהם בפריימריז של התנועה. אנחנו מצידנו נעשה הכול בכדי להוות סניף חזק וכך נוכל להיעזר בקשרים עם אותם פרלמנטריים לטובת העיר. עשו את זה בעבר ואני בטוח שנעשה את זה בעתיד במשנה תוקף. הדלתות הפתוחות אכן עוזרות לקדם עניינים מוניציפאליים. לדעתי אפשר למקסם יותר את החיבורים עם השרים וחברי הכנסת ולמצות את הקשרים הללו בצורה מועילה יותר. רק לאחרונה נפגשתי בכנסת עם מספר שרים וח"כים וקיבלתי מהם הבטחה כנה ואמיתית לסייע בכל מה שאפשר לטובת העיר. אני מאמין בזה בצורה חד משמעית".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"כוח במועצת העיר יאפשר לנו להציג בבחירות הבאות מועמד לראשות העיר עפולה. זה לא חלום, זו מטרה ריאלית ואנו נוכל להשיג אותה בעזרת השם"


• "חובת ההוכחה מוטלת עליי ועל יתר המתמודדים הצעירים"

סרוסי יימצא בבחירות הקרובות עוד כמה וכמה פנים חדשות וצעירות שיבקשו את אמונם של תושבי עפולה, מגמה שבאה לידי ביטוי ברשויות נוספות, במסגרתה צעירים מעוניינים להשפיע בזירה הפוליטית המקומית מתוך רצון לחולל שינויים מהותיים, "אני מברך על כניסת מועמדים צעירים לזירה ומנקודת ראותי זה לא מובן מאליו", אומר סרוסי, "אותם צעירים עדיין צריכים לדאוג לפרנסתם, לביסוס הקריירה שלהם, למשפחות ולילדים. למרות זאת הם בוחרים להתמודד ולהפוך את לוחות הזמנים שלהם לתובעניים וללחוצים יותר ועל כן כבר מגיעה להם הערכה. מעבר לכאן חובת ההוכחה מוטלת עליי ועל יתר המתמודדים הצעירים. אני חושב שכולנו יכולים להביא עימנו רוח צעירה, חדשנות, יצירתיות, פנים רעננות ורעיונות חדשים שרק יועילו לעיר. אנחנו מביאים גם חיבור טבעי יותר לעידן הטכנולוגי המואץ בו אנו חיים. הצעירים של היום זה דור ההמשך של מחר וככל שיקדימו ויהיו מעורבים בעשייה הציבורית כך ישפיעו מעולמם וידאגו לקבוצת האוכלוסייה הצעירה. כל זה אינו מייתר את חברי המועצה ודור המייסדים הוותיק יותר ויתר המתמודדים שאין להמעיט ולזלזל בניסיונם הציבורי והמוניציפאלי. מגיע להם מקום של כבוד ואני באופן אישי אשמח להיעזר בהם, בין היתר כמובן בסניף הליכוד בעיר. אני סמוך ובטוח שהם יהיו חלק דומיננטי בכוורת שלנו. ניעזר בקשרים, בכישורים ובניסיון שלהם בכדי להביא את התוצאה המקסימאלית בבחירות. לי ברור שלדור הוותיק של הליכוד בעפולה יש ויהיה חלק נכבד בעיצוב אופייה של פני התנועה בעיר. אמנם ההנהגה היום צעירה יותר אבל אני מאמין שכולנו צריכים לפעול ביחד, בשיתוף פעולה".

• "המטרה שלי היא שלאחר הבחירות נשב בשולחן מועצת העיר עם שלושה מנדטים מתוך ה-17"

למרות שזו ההתמודדות הראשונה שלו למועצת העיר, סרוסי מרגיש בטוח מאוד בסצנה הפוליטית החדשה שתופסת יותר ויותר מקום ביום יום שלו. הוא מודה כי הוא נשאב לפעילות הסניף נוכח הטייטל החדש שלו, אבל נראה שהוא עושה את זה בשלמות, ועם תמיכה וגב מרעייתו איבון. הרצון להצעיד את הליכוד להצלחה והתגובות שהוא חש בשטח הובילו אותו להגדיר מטרה מרכזית לקראת הבחירות – לזכות בלא פחות משלושה מנדטים, משימה לא פשוטה בעליל, אבל לדברי סרוסי לא מדובר בפנטזיה כלל וכלל, "המטרה שלי היא שלאחר הבחירות נשב בשולחן מועצת העיר עם שלושה מנדטים מתוך ה-17. הכוח הזה גם יאפשר לנו להציג בבחירות הבאות מועמד לראשות העיר עפולה. זה לא חלום, זו מטרה ריאלית ואנו נוכל להשיג אותה. אני מתבסס על תומכי הליכוד ותושבים רבים שמתחברים לאג'נדה שלנו".

יש תסריט שנראה בעתיד הקרוב גוש ליכודי חזק, נטול אגו ומאבקי כוח ושליטה?
"גוש ליכוד גדול מבחינתי זה חזון אחרית הימים. אני בטוח שגוש כזה יוכל להחזיר את הליכוד לימיו הגדולים בעפולה. זה הכיוון שלי. אני פועל בנושא הזה ומנסה לאחד את השורות כל העת. מבחינתי יש מקום לכולם. אני תמיד טוען שלקבל 5 מנדטים יחד זה יותר קל מאשר לקבל חמישה מנדטים בנפרד".

מה אתה שומע בציבור בכל הנוגע למעמד הליכוד בעיר וסיכוייו בבחירות הקרובות?
"מצד אחד לא מובנת חוסר ההלימה בין תוצאות הליכוד במישור הארצי למקומי, ומצד שני אני מופתע מאוד לטובה מהתמיכה והפרגון אליהם אני זוכה מצד התושבים. תושבים שאין לי היכרות מוקדמת איתם פונים ומבקשים לעזור, להתנדב ולתמוך וזה רק מוכיח לי שאני עושה את הצעד הנכון. התושבים מבינים שיש שינוי חיובי בכוחה של סיעת הליכוד בעפולה".

אילו נושאים מרכזיים עומדים במרכז המצע שלך?
"הנושא הראשון הוא התחום הכלכלי. אני רוצה שעפולה תפעל לקדם ולעודד יזמויות, עם זרועות ביצוע בתחום הזה. אני רוצה לקדם מהלכים להביא לעיר תעשיית הייטק, ביו טכנולוגיה וסייבר ולתת להם מענקים על כל מטר רבוע שיאוכלס כאן בעיר וכן על כל עובד שיועסק. לעניות דעתי אפשר להרחיב גם את מעגל ההכנסות של העירייה. לא חייב להסתמך רק על ארנונה, קנסות וכספים שמגיעים ממשרדי הממשלה השונים. אנו רוצים לחולל צמיחה כלכלית. עפולה צמחה בהיקף יחידות הדיור שנבנו בעיר, אבל לא הרחיבה במקביל את מקורות העבודה והתעסוקה. אני חושב שהקמת נמל תעופה בעמק לדוגמא יכול להוות מנוף צמיחה בכל הנוגע לתעסוקה ופתרון לבעיית ההיצע בתחום הנדל”ן בעיר המצוי לצערי בקיפאון. יש ליזום, לשאוף ולפעול לגיוון הכנסות העירייה, לתכנן ולעודד פעולות לפיתוח הכלכלי של עפולה תוך תאום ואיגום של משרדי הממשלה. הנושא השני שקרוב לליבי הוא חינוך וערכים- נושא חשוב וגדול המעסיק את כולנו. לתפיסתי צריך להשקיע יותר משאבים בחינוך, לקדם, לעודד ולהעצים תלמידים לבגרות משמעותית ומוגברת במקצועות הליבה בדגש על 5 יחי' לימוד במתמטיקה. צריך לשאוף לשיבוץ אנשי חינוך איכותיים שינהיגו את ילדינו. הנושא השלישי הוא לאומיות ובטחון אישי. עפולה הינה עיר לאומית מסורתית, הבית שלי שבו גדלתי. אני בעד שמירת האופי היהודי של העיר ונגד כל מצב שיכול להוביל להתבוללות. המחאה והמאבק בעיר הינם הם על זהות, תרבות ודת, זו התנגשות ציוויליזציות. בעיה נוספת וחשובה היא בעיית התחבורה. לאחרונה נפגשנו עם שר התקשורת שיש לו נגיעה לפרוייקט 'עיר חכמה', שהבטיח לקדם בהקדם את הבאת הפרויקט לעיר. פרוייקט זה יטפל בין היתר ברישות טכנולוגי של מערך הרמזורים בעיר אשר ישפרו את הסדרת התנועה בצורה מיטבית. כמו כן, לתפיסתי חייבים להקים מגרשי חנייה נוספים במרכז העיר. כולם מדברים על זה- צריך ליישם”.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"המניע המרכזי שהוביל אותי להתמודדות הנוכחית הוא הרצון לתרום לתושבי עפולה- הלכה למעשה ולהביא להם תועלות ולרווחה. אני חושב שאני יכול לסייע בהבאת צמיחה כלכלית לעיר, תחום שקרוב לליבי"


• "אני מביא איתי 16 שנים של ניסיון בתחום הכספים והפיננסיים"

אחד התחומים שבהם סרוסי מרגיש הכי בטוח ונוח הוא התחום הכלכלי והפיננסים שבו יש לו ניסיון רב וערכים מוספים שמבדלים אותו מיתר המתמודדים – שמכוונים מצדם לנישה כזו או אחרת. "אני מביא איתי 16 שנים של ניסיון בתחום הכספים והפיננסיים", אומר סרוסי, "הניסיון הזה יכול להוביל לצמיחה בעיר ופועל יוצא לרווחה לתושבים. אנחנו מדברים כאן על גיוס כספים, איגום תקציבים, קביעת סדרי עדיפויות, ואיתור מקורות הכנסה. אלו הם נושאים שאני עוסק בהם ביום יום ובכוונתי לעשות שימוש בניסיון שצברתי למינוף וחיזוק העיר".

• "במי נתמוך לראשות העיר? כרגע כל האופציות פתוחות"

במסגרת הדילים הפוליטיים שנרקמים בעת הנוכחית, זוכים סרוסי, חבריו לליכוד ויתר המועמדים למועצת העיר לחיזורים מצד שלושת המועמדים לראשות העיר במטרה שיביעו בהם תמיכה בפתק לראשות העיר. סרוסי, כך נראה, מודע לכך ובראשית דבריו הוא מציין כי היה רוצה שיהיה מועמד שמתמודד מטעם הליכוד לראשות העיר. "מכיוון שאין מועמד כזה, כרגע אנו עסוקים בשלב זה רק בחיזוק הסיעה. כרגע כל האופציות פתוחות ואני מאמין שאנחנו נקבל החלטה יחד- כל חברי הסניף. אני לא פוסל תמיכה במועמד כזה או אחר".

• מה תושבי עפולה לא יודעים עליי?

1. מתכוון להתחיל בקרוב לימודי תואר שלישי/דוקטורט בכלכלה.
2. למרות שאנו חיים בדור המסכים, הוא קורא נלהב של ספרי היסטוריה והגות.
3. אדם שומר מצוות ומאמין בשלמות עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.
4. אחראי על הכנת הסנדוויצ'ים בבוקר לילדיו, אשר טוענים שאין לו מתחרים.
5. מכין חיטה טוניסאית ('אריסה') לשבת.
6. אוהב לשמוע שירים חסידיים של קהילת ויז'ניץ וגם של… עומר אדם.
7. לומד את שפת האידיש.
8. הדמות שהכי השפיעה עליו בחיים היא הרבי מליובאוויטש. הוא מבחינתו היה ועודנו מנהיג הדור. מתחבר גם לפסיכולוג דניאל כהנמן שמרבה לדבר על רציונאליות, הוגנות ואושר.
9. יועצת הסתרים שלו היא: “ איבון אשתי, עטרת ראשי שהיא הכל בשבילי".
משתתף כדרך קבע בשיעורי תורה ולומד פרקי אבות וגמרא.
10. ומה ירצה לעשות כשיהיה גדול? עוד לא החליט, אבל מכוון מאוד גבוה.
המסר שהכי חשוב לו להעביר בקמפיין הנוכחי הוא: "לשון הרע לא מדבר אליי. אפשר לעשות גם פוליטיקה אחרת".

ממוקדי מטרה: כפיר ואיבון סרוסי
ממוקדי מטרה: כפיר ואיבון סרוסי

 

אלקבץ: "תודה לכולם, גם למי שלא הצביע לי"

|

תכירו: מועצת העיר החדשה של העיר עפולה

|

מגדל העמק: יקי בן חיים לא מבזבז זמן

|