כמעט "רסמי": נבחר סגן ראשון בגלבוע. למה אבנר חייט מתפטר מהמליאה?

אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות, מסתמן הערב כי נבחר סגן ראשון למועצה האזורית גלבוע. את תקן "הסגן הערבי" ימלא השאם זועבי, יו"ר הועד המקומי של כפר טייבה, בעל תפקיד בכיר בהסתדרות ועל פי גורמים במועצה "אדם ראוי, משכמו ומעלה". בגזרת "הסגן היהודי" עדיין קיימת אי ודאות, כאשר אבנר חייט, אחד מהמתמודדים המובילים לתפקיד, התפטר מהמליאה ועתיד לקבל תפקיד בכיר במועצה. (צילום: מתוך הפייסבוק של עובד נור)

אחרי שבועות רבים של חוסר ודאות שלווה בשמועות רבות, מסתמן כי ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, החליט כי השאם זועבי, יו"ר הועד המקומי של כפר טייבה הוא זה שישמש כסגנו לפחות עד הבחירות הקרובות בעוד כשנתיים וחצי ויחליף למעשה את עיד סלים, הסגן המיתולוגי של ראש המועצה הקודם, דני עטר. סלים מילא את התפקיד ב-20 השנים האחרונות ואף תפקד כראש המועצה בפועל בחודשיים שקדמו לבחירות בחודש מאי האחרון וכזכור הודח מתפקידו ע"י מליאת המועצה בראשותו של נור, שלאורך קמפיין הבחירות שלו שב והצהיר כי אחת ממשימותיו הראשונות בתפקיד תהיה לרענן את השורות בגזרת הסגנים.

זועבי, מתומכיו הגדולים של עובד נור בקמפיין הבחירות האחרון, משמש כאמור, כראש הועד המקומי של כפר טייבה ועל פי גורמים במערכת הפוליטית בגלבוע, מדובר ב-"פרסונה ראויה, אדם משכמו ומעלה, חבר מפלגת העבודה שממלא תפקיד משמעותי גם בהסתדרות ועתיד למלא את תפקיד סגן ראש המועצה על הצד הטוב ביותר."

המינוי, כאמור, עדיין בגדר כמעט רשמי ואמור לקבל את אישור מליאת המועצה בשבוע הבא וסביר להניח שיאושר ללא הרבה בעיות, במיוחד אחרי יישור הקו הכמעט מוחלט שהציגו החברים בישיבת "הדחת הסגנים" במליאה לפני כחודש.

דודי בונפיל (מימין) ועוזר ראש המועצה, שניר פרידמן (במרכז למטה). יעבדו צמוד בקרוב?
דודי בונפיל (מימין) ועוזר ראש המועצה, שניר פרידמן (במרכז למטה). יעבדו צמוד בקרוב?

• חייט מתפטר ומקבל תפקיד בכיר?

המועצה האזורית גלבוע מורכבת, כידוע, מיישובים יהודיים ויישובים ערביים ביחס דומה מאוד ולכן נהוג במועצה למנות סגן ערבי וסגן יהודי על מנת לייצג באופן הוגן את המרקם החברתי בגלבוע. תפקיד הסגן הערבי אויש, כאמור, ועכשיו ממתינים כ-20 אלף תושבי המועצה למינוי הסגן היהודי, גם שם צפוי לראש המועצה, עובד נור, כאב ראש לא קטן כשבבורסת השמות עלו גם שמם של דודי בונפיל ואבנר חייט. לגבי חייט עצמו, נודע ל-עמקניוז כי למרות היותו מועמד מוביל לתפקיד סגן ראש המועצה, הוא התפטר מתפקידו במליאה ולמעשה ויתר על תפקיד הסגן (רק חברי מליאה יכולים לשמש כסגנים) וככל הנראה יתמנה  לתפקיד בכיר במועצה. חייט עצמו סירב להתייחס לדברים.