כל העמק במה

התפריט התרבותי בשבוע הקרוב מאפשר לכם תושבי העמק לצפות בארבע הצגות משובחות ביותר, כולל "שייכת", הצגה בהשראת יומניה של יהודית הרמן שחיה תריסר שנים בכת של גואל רצון
מאת דסק מבלים בעמק

• "על האש", חמישי, יפעת

הצגה של תאטרון הקאמרי. "זה חג", אומרת רוחל'ה המארחת לצביקה בעלה, לפני שכולם מגיעים, "ואני רוצה שיהיה שמח". ואכן בחצר ביתם, בקיבוץ בעמק יזרעאל, הכל מוכן למסיבת יום העצמאות. הדשא בחצר ראה ימים טובים יותר. גם המשפחה… הבן, שגדל פה ועזב, בא הביתה לחג, לביקור מברלין עם אורחת שההורים לא ציפו לה. וגם הוא, שלא היה פה ארבע שנים, לא מצפה לפגוש את סבתו כשהיא סיעודית ומטופלת בידי עובד זר וגם לא את אהובתו המיתולוגית, שתפתיע בביקור.

>> לאירועים ומופעים נוספים בלוח מבלים בעמק

בעורף, כמו בחזית, מתיחות. המטוסים שעוברים בשמי העמק והחדשות מהחדר השני, "מאתגרים" את כל הנוכחים… אל תוך השעות הקטנות של הלילה, בתוך עשן המנגל ושירי הארץ הישנה והטובה, הכל יצוף אל פני השטח. ויהיה "שמח…".

• מה עושים עם ג'ני, שני, קמרון, עמק המעיינות

ג’ני איטון בת ה-75 התאלמנה מבעלה לפני כשנה. במקום לשייט בבטחה אל מחוזות הזקנה המהוגנים והעגמומיים, כפי שמצפות ממנה בנותיה, היא פוצחת במפתיע בחיים חדשים סוערים: היא מציירת עירום, מתיידדת עם נגני מוסיקה "מתקדמת", מתמכרת לשמפניה ומכניסה לביתה מאהב חדש. גיסתה של ג'ני, אודורה ההיפוכונדרית, מנסה להבין את פשר השינוי שעבר עליה, בנותיה החרדות מנסות להשיבה אל תלם הזקנה המקובל, אך ג'ני בשלה: נלחמת על זכותה לחגוג את החיים יום יום ומחדש כמי שכל חייה לפניה.
"מה עושים עם ג’ני?" היא קומדיה על כל אחד מאיתנו: על צעירים החיים בהכחשה ופחד מפני הזקנה האורבת להם, ועל זקנים המתעקשים על רוח הנעורים וההרפתקנות שעדיין בוערת בהם. משך ההצגה: כשעה ו-40 דקות ללא הפסקה.

> לפרטים נוספים על ההצגה מה עושים עם ג'ני

 

• "חצוצרה בואדי", שלישי, היכל התרבות, עפולה

עלילת המחזה מתרחשת בתחילת שנות השמונים בחיפה – תקופת מלחמת לבנון הראשונה. הודא ערביה נוצריה, העובדת כסוכנת נסיעות ומעורה בתרבות הישראלית, מתגוררת עם מרי, אחותה היפהפייה והפרועה, אמה וסבה בשכונת ואדי ניסנאס הנשלטת על ידי אבו נחלה- "מאפיונר" עשיר וחסר מעצורים. אל גג הבית עובר לגור אלכס, עולה מרוסיה , נגן חצוצרה וסטודנט בטכניון. הודא ומרי מסתבכות באהבות בלתי אפשרויות ונקרעות בין מחויבותן למסורת ולמשפחה לבין צו לבן.

ההצגה המטלטלת "שייכת" צילום: יחצ
ההצגה המטלטלת "שייכת" צילום: יחצ

>> פרטים נוספים על ההצגה "חצוצרה בואדי"

 

• "שייכת", שלישי, בית פוזנק, גבעת המורה

מחזה מאת אלירן כססי, בהשראת יומניה של יהודית הרמן שחיה תריסר שנים בכת גואל רצון. יום אחד ברחוב עוצרת משטרת ישראל את יהודית, חברה בקבוצה שחיה ביחד בבנין במרכז הארץ. גם את שאר חברי הקבוצה המורכבת מנשים וילדים עוצרת המשטרה, וגם את מנהיג הקבוצה, גבר, המואשם בעברות קשות של מין והחזקת חברי הקבוצה בתנאי עבדות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כל חברות הקבוצה מופרדות. כל אחת ביחד עם ילדיה נשלחות למקלטים שונים. נאסר עליהן ליצור קשר אחת עם השנייה. מאותו רגע צריכה יהודית להתמודד עם הניתוק והפירוק של הקבוצה שהייתה משפחתה ומרכז חייה במשך 12 שנים. בהוראת הרשויות היא חוזרת לבית הוריה, אותו עזבה בנערותה, הפעם כאמא. העובדות שמתגלות לה על שהתרחש בבית המשותף של אותו גבר לו הייתה מסורה כל אותן שנים, מאיימות לשמוט את הקרקע מתחת לרגליה. מנקודה זו היא צריכה להיאבק, לבנות לעצמה ולחמשת ילדיה נתיב קיום בתוך המשפחה, הקיבוץ והחברה הישראלית אליהם היא לא מרגישה שייכת.

>> לאירועים ומופעים נוספים בלוח מבלים בעמק

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|