כללית צפון: מרכזי בריאות האישה יוארו בוורוד – לרגל חודש מודעות לסרטן השד

"בשנים האחרונות יש עלייה במספר הנשים שאובחנו בשלב מוקדם יחסית. סיכויי ההחלמה גבוהים יותר ככל שמגלים את המחלה בשלב מוקדם יותר", מסבירה ד"ר דנה משולם

כללית מחוז צפון האירה את כל מרכזי בריאות האישה ברחבי הצפון במטרה לעורר מודעות לקראת חודש אוקטובר שהוא חודש מודעות לסרטן השד.
"בשנים האחרונות יש עלייה במספר הנשים שאובחנו בשלב מוקדם יחסית. סיכויי ההחלמה גבוהים יותר ככל שמגלים את המחלה בשלב מוקדם יותר. כיום ישנה עלייה בסיכון המצטבר לחלות בסרטן השד. פעם זו הייתה אחת מכל 9 נשים. על פי נתוני רישום הסרטן הלאומי בישראל, מאובחנות מידי שנה יותר מ – 4,500 נשים החולות בסרטן שד. סרטן השד שכיח יותר בקרב נשים בגילאים 50 ומעלה, כ – 75% מהחולות מאובחנות, אך כ – 25% מאובחנות מתחת לגיל 50" מסבירה ד"ר דנה משולם, מנהלת מכון השד של כללית בטבריה. בדיקת הממוגרפיה היא בדיקת דימות מהירה של השד, שמטרתה לגלות ממצאים ממאירים בשלב המוקדם, האם יש שינויים ממאירים התחלתיים בשד, כגון גושים קטנים שאינם ניתנים למישוש. באמצעות הבדיקה ניתן לזהות גידול בשלב מוקדם מאוד, עוד לפני שניתן להרגישו באמצעות בדיקה ידנית. גילוי זה משמעותי לסיכויי ההחלמה. הבדיקה פשוטה והיא אורכת מספר דקות. לדברי רפי ברום, המנהל האדמיניסטרטיבי של כללית מחוז צפון "אנחנו מעודדים נשים לבוא ולהיבדק. צוותי המרפאות דואגים לזמן, לקבוע ולתזכר את הנשים בנוגע לבדיקה חשובה זו. הבריאות שלכן חשובה לנו ואנו עושים הרבה על מנת לעורר מודעות בנושא כה חשוב".
"על פי המלצות המועצה הלאומית לאונקולוגיה יש לבצע בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים מגיל 50 ואילך. לנשים עם רקע משפחתי הנמצאות בסיכון, ההמלצה היא להיבדק בבדיקת ממוגרפיה החל מגיל 40. אנו מחלקים במרפאות ברחבי המחוז גלגל לבדיקה עצמית, אנחנו קוראים לכלל הנשים, לבדוק את עצמן בדיקה ידנית החל מגיל 30. על ידי בדיקה פשוטה אנחנו שומרות על הבריאות שלנו" מסכמת ד"ר משולם.