כך נעבור את הקיץ בכינרת בשלום

רגע לאחר הפתיחה הרשמית של הקיץ השבוע והגעתם של הימים החמים, באיגוד ערים כינרת מפרסמים הנחיות לציבור הנופשים בחופים על מנת שהבילוי בחוף יסתיים בשלום. כללי המפתח: רחצה רק בחופים מוכרזים, מילוי הנחיות והוראות המצילים, אי צריכת אלכוהול, שמירה על חוקי השייט והנהיגה, מילוי ההנחיה- איסור כניסה למים על גבי מזרונים.

רגע לפני פתיחת הקיץ באופן רשמי, באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת מפרסמים הנחיות ל'רחצה בטוחה' בחופי הכינרת וקוראים לציבור הנופשים להישמע להנחיות. מידי שנה פוקדים את חופי איגוד ערים כינרת סביב האגם הלאומי מעל 2,000,000 נופשים וברשות מסבירים: "אנחנו קוראים לציבור להגיע וליהנות מהחופים המדהימים מול האגם הלאומי, אך מבקשים, שמרו על הכללים על מנת שהבילוי יסתיים בשלום".

• רחצה בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים

כלל חשוב במיוחד הינו רחצה בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של המצילים. שירותי ההצלה ניתנים מידי יום בין השעות 9:00 ועד 17:00 והציבור מתבקש לרחוץ בשעות ההצלה ובתחום האזור המוכרז בלבד. רחצה בחוף שאינו מוכרז ומעבר לשעות שירותי ההצלה מהווה סכנת חיים ממשית!.

• אם שותים לא רוחצים!!!

תחת השפעת אלכוהול לא נוהגים- את זה כבר למדנו, אבל גם לרחוץ בים, בכינרת או בבריכה תחת השפעת אלכוהול זו סכנה גדולה מאוד. בניגוד למחשבה, כי המים הצוננים יסייעו להתרעננות, שיקול הדעת תחת אלכוהול נפגע ובמקרים של היסחפות או עייפות הנובעת משחייה עלול להיווצר מצב של טביעה. לרוב, מי שנמצא תחת השפעת אלכוהול לא מפוקח מספיק על מנת לחשוב ברצינות על סכנות אלו והסובבים אותו צריכים לגלות אחריות ולא לאפשר לו להיכנס למים. תתחילו לשנן- אם שותים לא רוחצים!

• מזרונים מחוץ למים

בימים בהם מנשבת רוח חזקה, שהייה על מזרון מסוכנת מאוד ובתוך שניות ספורות ניתן להגיע למעמקי הכינרת. כמו כן, מזרנים מתנפחים המיועדים לשינה, אינם מותאמים למים והיציבות עליהם במצב של גלים ורוחות כמעט ולא קיימת. ככלל, מומלץ שלא להיכנס עם מזרון למים. במידה וכבר נכנסתם ונסחפתם למעמקים, עדיף להישאר על המזרון ולא לבצע תנועות חדות שיגרמו לטביעה. קל יותר לאתר אתכם על המזרון.

• הוראות המצילים מצילות חיים

המצילים הינם אנשי מקצוע שעברו הכשרות קפדניות על מנת לדאוג לשלומכם. הם יודעים להעריך את מצב הכינרת, מתי אפשר להיכנס למים, מתי הכינרת סוערת וכדומה. המצילים בכל החופים משתמשים במערכות כריזה והציבור מתבקש להישמע להנחיות ולפעול בהתאם.

• כלי שייט עלולים לסכן את הרוחצים

נופשים הפוקדים את חופי הכינרת עם כלי שייט, אופנועי ים וכדומה מתבקשים להקפיד על תקנות השייט ולנהוג בהתאם לחוק, תוך הקפדה יתרה על שייט  באזורים המותרים ומרוחק מאזורי הנופשים. יחידת הפיקוח של רשות הכינרת אוכפת תקנות אלו באפס סבלנות, זאת למען שמירה על שלום הציבור.

• אין מקום לכלי רכב  בסמוך לקו המים

החוק אוסר באופן מוחלט העמדה, חניה ונסיעה של כלי רכב בסמוך לקו המים. גם חוקים אלו נאכפים בהקפדה יתרה על ידי יחידת הפיקוח והאכיפה מאחר ועבירה עליהם מהווה סכנה לחיי הנופשים.

• שתייה מרובה, חבישת כובע ושהייה בצל

אזור הכינרת הינו אזור חם מאוד עם שמש יוקדת. על מנת למנוע מקרי התייבשות ולאפשר לכם ליהנות בחופים, הקמנו בחופים פינות מוצלות רבות,  הקפידו על שהייה בהם. בנוסף, כשנכנסים לאגם מומלץ לחבוש כובע ובאופן כללי לשתות הרבה מים.

עונת רחצה מהנה ושלווה לכולם!

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|