כיכר אבירם בעפולה: למעלה ממחצית הסכום כבר גויסה למיזם המרגש

מיכל לוי, אלמנתו של אבירם לוי ז"ל שנפל באסון הכרמל יצאה לפני כשלושה שבועות במבצע לגיוס 70 אלף שקלים להקמת כיכר לזכרו והצליחה לגייס עד כה כ-40 אלף שקלים

בעוד חמישה חודשים יצוין יום השנה התשיעי לאסון השריפה בכרמל. מיכל לוי, אלמנתו של אבירם לוי שנספה באסון, מבקשת בימים אלה להנציח את זכרו של בעלה בעפולה, העיר שבה התגוררו יחד, על גביי הכיכר אותה היה אבירם ז"ל חוצה בכל יום בדרך לעבודה. אבירם לוי ז"ל נספה באסון השריפה בכרמל בעת שהיה צוער בקורס קציני שב"ס. בתפקידו האחרון בשירות היה לוחם וכסגן מפקד צוות בגדוד צפון של יחידת נחשון.

"אני מבקשת להנציח את אבירם באופן קצת שונה"

בטרם יצאה למסע ההנצחה פנתה מיכל לראש העיר אבי אלקבץ שנעתר לבקשתה והקצה את הכיכר בכניסה הדרומית לעיר. בשלב השני פנתה לאמן והמעצב האורבני, רענן כספין, שתכנן עבורה את הכיכר תוך שילוב עץ זית כמוטיב מרכזי בעיצוב. כדי להגשים את התכנית, עליה לגייס כעת שבעים אלף שקל ולצורך כך היא פונה בימים אלה לציבור הרחב ומתחילה בגיוס כסף. "לשמחתי אלקבץ נענה לבקשתי והקצה את הכיכר ביציאה הדרומית מהעיר להנצחתו של אבירם", כתבה מיכל לוי בפנייתה לציבור. "אך מכיוון שההנצחה העירונית הינה אחידה ואני מבקשת להנציח את אבירם באופן קצת שונה, אני צריכה את עזרת הציבור".

על פי התכנית, בכיכר שהוקצתה צומח עץ זית ובמרחק כמה מטרים ממנו, תוצב מסגרת בצורת העץ עצמו, ומשני צדי המסגרת יהיו קירות מעוגלים שעל אחד מהם יהיו שמו של אבירם לוי ועל הקיר השני בית משירו של המשורר נתן זך – "כי האדם עץ השדה".

הדמיה של הכיכר. הדמיה: רענן כספין
הדמיה של הכיכר. הדמיה: רענן כספין

ראש העביר אבי אלקבץ אמר "נושא ההנצחה חשוב לנו, תושבי עפולה, ולכן כאשר רעייתו פנתה אלינו בבקשה להנציחו אישרנו את הבקשה ונתנו לה את ברכת הדרך לצאת למבצע ההנצחה לו ראוי אבירם". כיום, כשלושה שבועות לאחר שיצאה למבצע הגיוס, הצליחה מיכל לגייס כבר כ-40 אלף שקלים, כמחצית הסכום, שנתרמו על ידי כ-130 תורמים מהעיר ומחוצה לה אך הדרך ליעד עוד ארוכה.

 

תושבים המעוניינים לתרום להקמת "כיכר אבירם" יכולים לעשות זאת באמצעות מספר דרכים: הפקדה ל"חשבון נאמנות" שמתנהל בבנק דיסקונט סניף 002 מס' חשבון: 138979. העברת כספים באמצעות אפליקציית "ביט" למספר הטלפון הבא- 050-4062681 או הפקדה ל"עמותה הצרפתית של מודיעין" עבור חשבון שמתנהל בבנק אוצר החייל סניף: 345 מס' חשבון: 140044 (העמותה מסייעת באיסוף הכספים ולא תיקח עמלות עבור השירות).