מקור השראה: "כוח אעידן"

יגאל אעידן החל לעבוד לפני 14 שנים כסדרן באירועים באירועי ספורט במטרה להשלים את הכנסתו כפקח עירוני. בשנת 2008 הוא פתח בחשש רב את חברת "אעידן שרותי וסדרנות בע"מ", ונזרק היישר למים העמוקים – כאחראי אבטחה בכיר במופע הבינלאומי של הזמרת הבינלאומית ריהאנה. האירוע הסתיים בעבורו בהצלחה רבה והעניק לו את האמונה כי הוא בדרך הנכונה. היום, כשהחברה שלו הפכה למותג בכל רחבי ישראל, עם סוללה של כ-100 מאבטחים, אעידן מסתכל קדימה וכבר חושב כיצד אפשר להתפתח לתחומי אבטחה נוספים

סיפור ההצלחה של יגאל אעידן יכול להוות מקור השראה של ממש עבור אנשים שחולמים להגשים את חלומם לפתוח עסק מצליח, ובשל שיקולים וקשיים כאלה ואחרים נמנעים מלעשות זאת וחוטפים "רגלים קרות". אעידן, 50, תושב רמת ישי, (אבל מעיד על עצמו כעפולאי שורשי וגאה) הוא מנכ"ל חברת "אעידן שרותי אבטחה וסדרנות בע"מ", חברה המעסיקה כ-100 עובדים על בסיס חלקי, מרביתם בעלי "תעודת תרבות" המכשירה אותם לעבוד באירועי ספורט ומופעים מכל הסוגים.

הוא אב לשני ילדים בוגרים, מתן ואביב, וחולק זוגיות מאושרת עם סיגלית, העזר שכנגדו. ברחבי עפולה והעמקים הוא מכונה כבר שנים רבות "הסלב", זכר לתקופה בה היה מככב בתקשורת המקומית כמאבטח לצד זמרים וכוכבי כדורגל, "היום כבר הסלבס רוצים להצטלם איתי", הוא אומר בחיוך.

• תחילת הדרך

לתחום האבטחה הוא נחשף בתחילת העשור הקודם, כשהשלים הכנסה בעבודה כמאבטח באירוע ספורט, לצד עבודתו כפקח עירוני. "הייתי אחראי אבטחה ביציע ג' באצטדיון קרית אליעזר", נזכר אעידן, "זו התמודדות לא פשוטה להשליט סדר ביציע שכזה אבל לשמחתי, למרות הקשיים והמורכבות עמדתי באתגר בהצלחה. ככל שהזמן עבר למדתי את העבודה יותר לעומק, מה הצרכים הנדרשים, איך מרגיעים את הקהל ומבצעים את העבודה במקצועיות וללא תקלות. גם אז וכך עד היום, אני מעורב בכל, עד הפרט הקטן ביותר. זה קשור גם לפרפקציוניזם שלי".

יגאל אעידן עם המפכ"ל רוני אלשיך
יגאל אעידן עם המפכ"ל רוני אלשיך

במשך השנים זכה אעידן לקבל פידבקים חיוביים רבים מהממונים עליו וחלקם אף המליצו לו לפתוח חברת אבטחה עצמאית משל עצמו. בהתחלה קיבל את זה אעידן בחיוך ובהכרת תודה, אבל ככל שהתגובות החיוביות גברו, הוא החליט שהגיע הזמן לעשות מעשה, לפרוש כנפיים ולהקים בשנת 2008 חברת אבטחה תחת השם – "אעידן שרותי אבטחה וסדרנות בע"מ". הטריגר הסופי לפתיחת החברה היה "חוק הספורט" שנכנס לחוקת מדינת ישראל וחייב הצבת מאבטחים וסדרנים מוכשרים ומאושרים בכל המגרשים.

• בכוח האמונה

תחילת הדרך הייתה מאתגרת. המאבטח השכיר הפך לפתע למנהל חברה שנדרש לשלם ערבויות של מאות אלפי שקלים, שכר של עשרות אלפי שקלים מדי חודש למאבטחים ותשלומים נוספים ללא כל תזרים מזומנים ו"אוויר לנשימה" בחודשים הראשונים.
מי שתמכה בו בתחילת הדרך הייתה זוגתו סיגלית שזיהתה את הפוטנציאל הטמון בו וחיזקה את ידיו. טבילת האש הראשונה הייתה מאתגרת במיוחד עבור אעידן – אבטחת חלק גדול מהמופע הבינלאומי של הזמרת ריהאנה, "יצאנו למופע הזה עם 50 סדרנים, עם חשש קטן ואמונה שאנחנו יודעים את העבודה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זו הייתה קפיצה ראשונה ומיידית למים עמוקים, אבל לשמחתי סיימנו את האתגר בהצלחה רבה ומפיקי המופע הודו לי ולסדרנים על העבודה שעשינו. מעבר להצלחה הנקודתית זו הייתה חותמת לכך שהחברה שלי מסוגלת לעמוד באתגרי אבטחה גדולים ומורכבים ובהצלחה כבירה".

• מאייל גולן עד מטאליקה

אחרי ההצלחה החלו יותר ויותר מפיקים, עיריות, רשויות וארגונים החלו לשכור את שירותי החברה. אעידן, יחד עם זוגתו סיגלית מנהלים את החברה ביד רמה, כשהעובדים הם חלק ממשפחה אחת גדולה, חלקם גם חברים טובים מעבר לשעות בעבודה. מרבית האירועים עליהם אמונה החברה נערכים במגרשי הספורט באזור, בעיקר בסופי השבוע, אך לא רק.
לצד זה סדרני החברה מאבטחים שלל אירועים עצומים ברחבי הארץ, כולל מרתונים, מופעים של אומנים בינלאומיים דוגמת אלטון ג'ון, מדונה, מטאליקה, מופעים ישראליים גדולים כמו שלמה ארצי, אייל גולן, הופעות חיות באמפי קיסריה, האיחוד של כוורת בפארק, פסטיבל כדורים פורחים בגלבוע, פסטיבל פאנג'ויה, כפר הנופש קוקה וילג', ביקור האפיפיור בישראל, בית האח הגדול, העדלאידע חולון ועוד רבים.

 חלק מעובדי חברת אעידן שירותי אבטחה וסדרנות בע"מ
חלק מעובדי חברת אעידן שירותי אבטחה וסדרנות בע"מ

לדברי אעידן, סוד ההצלחה של החברה טמון במקצועיותה הרבה ובעובדים המסורים שיודעים שהם באים ל"תת עבודה" בכל אירוע, "בסוף האירוע אנחנו חברים ומתחבקים", מדגיש אעידן, "אבל באירועים עצמם, העובדים שלי יודעים שמקצועיות ורצינות זה הכרטיס ביקור שלי ושל החברה. אין בחברה שלנו מקום לעגל פינות. מעבר לכך, אנו אחראים על אבטחת אלפי צופים ואף יותר מדי שבוע ושבוע ולכן חייבים לקחת את העבודה ברצינות הרבה ביותר. לשמחתי הרבה העובדים של החברה אוהבים לעבוד אצלנו ונוהגים בלויאליות רבה ואת זה אני מוצא כראוי להערכה".

• "בכדי להצליח נדרשים שתי תכונות מרכזיות- מקצועיות ויחסי אנוש"

במקביל לעבודה בחברה, אעידן משמש כמנהל ה"אורקסטרה", המתחם היוקרתי באמפי קיסריה – היכל התרבות של המוזיקה הישראלית וכמאבטח האישי של הזמרים הלוהטים בישראל כולל אייל גולן, קובי פרץ, שלומי שבת דודו אהרון ועוד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

"בסופו של יום, בעבודה מול הכוכבים הללו וגם באירועים השונים צריכים לדעת איך לנהל ולחלק את העבודה", אומר אעידן, "אני יודע איך לעשות את העבודה, ובכל אירוע אני בעצמי עובד כאחרון המאבטחים. מהניסיון שלי בתחום הזה ברור לי שבכדי להצליח נדרשות שתי תכונות מרכזיות- מקצועיות ויחסי אנוש. מעבר לזה צריך קצת מזל ובמקרה שלי המזל שיחק לי", הוא אומר בהומור.

בתקופת החגים פורים ופסח אעידן עסוק באבטחת אירועים רבים, אבל בו בעת הוא כבר חושב כיצד אפשר לפתח את החברה לאפיקים נוספים, "במבט לאחור, ככה חלמתי שנתפתח וגם היום הראש עובד שעות נוספות. אבל הכל נעשה ויעשה גם בעתיד מבלי לפגוע במקצועיות של החברה בכל אירוע ואירוע. יש לנו לקוחות ואנחנו צריכים לשרת אותם בצורה הטובה ביותר. כמו כן יש לנו שם שצריך לשמור עליו", הוא אומר לסיכום ומאחל חג שמח לכל תושבי עפולה והאזור ולכל בית ישראל.