כביש 65: הושלם שלב ב' בהקמת מחלף צלמון החדש

במקביל החל מבצע הנדסי מורכב לפירוק סוללת עפר מתחת לגשר המחלף המתנשא לגובה של 30 מטרים

מתקדמות עבודות התשתית בפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת- חברת נתיבי ישראל, להרחבת כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקלים, במסגרתן הושלמו עבודות שלב ב' בהקמת מחלף צלמון החדש בכביש 65.
מחלף צלמון כולל גשר על תוואי כביש  65 באורך של כ- 150 מטר, כאשר מתחתיו יוקם גשר נוסף על כביש 807 לכיוון מאג'ר ומגדל. המחלף יבטל את שני הצמתים במקום, ויאפשר כניסות ויציאות בטוחות לכביש 807, על ידי צמצום החיכוך בין כלי הרכב בתוואי. במסגרת הקמת המחלף מוקם גשר על תוואי כביש 65, שתוכנן ונבנה על פי שיטת הביצוע המורכבת ביותר – "גשר יצוק במקום", כך שבתחילת העבודות נוצק הגשר על גבי סוללת עפר קיימת ששמשה ככביש הישן וחסמה את נחל צלמון האמור לעבור במקום. כעת עם השלמת המבנה העליון ופתיחתו לתנועה, יחל מבצע הנדסי מורכב לפירוק סוללת העפר תחת הגשר המתנשא לגובה של 30 מטרים ויאפשר את זרימתו המחודשת של הנחל שישוקם בשיתוף רשות הטבע והגנים.

גשר נחל צלמון
גשר נחל צלמון, תוואי הנחל ישוקם

שיקום הנחל יהווה מסדרון אקולוגי למעבר בעלי חיים, שיקום אקולוגי לצומח במקום ומעבר למטיילים. עודפי העפר שיפונו ישמשו כחומרי מילוי במקומות אחרים בפרויקט זה.לאורך התוואי החדש מוקמים 8 מחלפים, זאת על פי המדיניות שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הכוללת הקמה של מחלפים, ביטול צמתים מרומזרים וביטול הפניות שמאלה. המחלפים ייתנו מענה בטיחותי למשתמשי הדרך, על ידי צמצום החיכוך בין כלי הרכב בתוואי ויאפשרו חיבור בטוח יותר לכבישים ראשיים וכן גישה נוחה לישובים לאורך הציר, ללא הפרעה לתנועה הזורמת בכבישים הראשיים.

גשר נחל צלמון- חברת נתיבי ישראל
כך יראה הגשר בסיום. תמונת הדמיה

פרויקט הענק לשדרוג כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד, המהווה את הזרוע הצפונית של כביש 6, אושר על ידי הממשלה בהתאם לתכנית לאומית תת"ל 30, והינו חלק מיזמת משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, במטרה ליצור חיבור לשינוע תחבורה בין הפריפריה למרכז ולהוות מינוף כלכלי לאזור הצפון.
הציר המהווה עורק ראשי לצפון, יורחב במסגרת העבודות, ויהפוך לכביש דו נתיבי דו מסלולי, באורך כולל של כ- 27.5 ק"מ, בנוסף נבנים כבישים משניים באורך כולל של 18.8 ק"מ. פרויקט כביש 65/85 הינו פרויקט "ירוק", במסגרתו עורכים לאורך תוואי הכביש, העתקת גיאופיטים, שיקום נופי נרחב ושיקום נחלים לטובת המטיילים

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|