כבוד: תומר אבקסיס זכה במקום השני בתחרות "אמנויות העיצוב"

תומר אבקסיס, תלמיד תיכון עמק יפה  ממוא"ז הגלבוע, זכה כאמור במקום השני בתחרות "אמנויות העיצוב" עם עבודתו "מפת המיחזור". את התחרות מארגנת עמותת תעשיידע בשיתוף משרד החינוך ותאגיד ת.מ.י.ר למיחזור

 

תעשיידע, תעשיה למען חינוך מתקדם מיסודה של התאחדות התעשיינים, הפעילה השנה לראשונה את פרויקט "אמנויות העיצוב" בשיתוף אגף עיצוב ואדריכלות במשרד החינוך ותאגיד ת.מ.י.ר למיחזור.

לאורך השנה הכירו מאות תלמידים ממגמת עיצוב ואדריכלות ברחבי הארץ את נושא מחזור פסולת תוך דגש על פסולת האריזות וכמובן חשיבות הפרדתן על ידי האזרח בביתו, וכן למדו אודות סוגי האריזות והועלו רעיונות עיצוביים וחזותיים שונים.
בפרויקט הגמר, אליו הגיע 9 בתי ספר,  התבקשו התלמידים לעסוק בפתרונות יצירתיים לאתגרים הנובעים מחוק מחזור האריזות ובתוך כך לעצב מוצר שתוכנו קשור במישרין להפרדת הפסולת או פרויקט עיצוב גרפי הקשור באריזות.

העבודה של תומר אבקסיס: מיחזור בטבע. צילום יח"צ
העבודה של תומר אבקסיס: מיחזור בטבע. צילום יח"צ

בטקס הסיום הראשון שהתקיים ביום ראשון 29.5.2016 נבחרה במקום השני עבודתו של תומר אבקסיס, תלמיד תיכון עמק יפה שבניר יפה במועצה אזורית גלבוע, אשר יצר מפת שמיכת פיקניק המאפשרת הפרדת פסולת ומחזור נח גם מחוץ לבית. השמיכה עשויה מארבעה ריבועי אל-בד צבעוניים כאשר לכל צבע חשיבות מיחזורית. בתום הארוחה ניתן להפריד את ארבעת הריבועים שבשוליהם שרוך ההופך אותם לשקית סגורה והפסולת ממוינת לפי סוג. "עכשיו אפשר לקחת בקלות ובנוחות את הפסולת הממוינת למרכז המחזור הקרוב, ממש כמו בבית. " ציין אבקסיס.

אביבה מישאל , מנכ"ל תעשיידע מסרה "אנו שמחים ונרגשים על ההירתמות הרבה לפרויקט הן מצד תלמידי מגמות העיצוב, הן מצד תאגיד תמיר למחזור".  עוד הוסיפה כי " העבודות משקפות עבודה אינטנסיבית שנעשתה במהלך השנה עם אנשי מקצוע והמיזמים המוצגים בתערוכה הם ברמה גבוה ובהכרח הופכים את המיחזור ממהפכה לברכה ".