כבוד: תלמידים בויצו ניר העמק מייצגים את ישראל בתחרות לדבוראים צעירים בצרפת

איך אומרים דבש בצרפתית? תשאלו את אורן סולומון מעפולה, איתי אוסטרייכר מגן נר ואיתמר שובינסקי ממושב רם און, תלמידי ויצו ניר העמק שייצגו את הכפר וישראל בתחרות דבוראים בינ"ל. צילום- מועצת הדבש

תופעת היעלמות הדבורים בעולם, ועידוד דור שני ושלישי להצטרף לענפי החקלאות השונים, הביאו את ארגון הדבוראים העולמי, לייסוד תחרות בינלאומית לדבוראים צעירים – שתתקיים השבוע בצרפת.
השנה בחרה מועצת הדבש בשלושה תלמידי כפר הנוער ויצו בניר העמק- אורן סולומון מעפולה, איתי אוסטרייכר מגן נר ואיתמר שובינסקי ממושב רם און, בני ה-16, לייצג את ישראל בתחרות. השלושה נבחרו על ידי מועצת הדבש מהכפר, מאחר ושם לומדים ועובדים התלמידים בענפי החקלאות ואף עושים בגרות מלאה בענף הדבורים.
תלמידי הכפר מתגוררים בישובים הכפריים הסמוכים אליו, בסביבה ירוקה וחקלאי. בכפר לומדים תכנים אקולוגיים, ותכנים הקשורים לבעלי חיים, המשולבים בתכנית הלימודים הקיימת בחטיבה ובתיכון, דבר המסייע לתלמידים לפיתוח מודעות סביבתית ולקיחת אחריות אישית על סביבתו הקרובה לטווח ארוך.

מימין שרון ענבר המורה, אורן, מנכל מועצת הדבש , איתמר איתי ודר לופו עזריה...
מימין שרון ענבר המורה, אורן, מנכ"ל מועצת הדבש, איתמר איתי וד"ר לופו עזריה

פתיחת ענף החקלאות ללימודים, באה במטרה להגביר את מודעות התלמידים לנושא חשוב זה, ולהביא את בית הספר, למצב בו יוביל את יישובי האזור להישגים טובים בכל הקשור לשמירת על הסביבה, ובעלי החיים בה.

כאשר בני הנוער בישראל נהנים מחופשת הקיץ, יצאו השבוע שלושת התלמידים שנבחרו על ידי מועצת הדבש לייצג את ישראל בתחרות הדבוראים הצעירים, בתחרות בצרפת. שם יפגשו עם בני נוער מגרמניה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד, רוסיה ועוד, בתחרות יבחנו ביכולותיהם המקצועיות בגידול דבורים במספר קטגוריות: עבודת הכוורת, ידע בתחום, התמודדות עם הטיפול בהם, מיומנויות שימוש בכלי העבודה של הדבוראים וכמובן טעימות דבש.

• "אורן, איתי ואיתמר משמשים דוגמה לכל בני הנוער בישראל"

מנכ"ל מועצת הדבש זאב מידן: "אני מברך את הדבוראים הצעירים על ייצוג ישראל והדבוראים, בתקופה קריטית זו לענף הדבורים והחקלאות בארץ. המטרה הינה להביא למודעות את חשיבותו ותרומתו של ענף הדבורים עבור האדם. אני מקווה, כי באמצעות התחרות הבינלאומית נביא להכרה בענף חשוב זה שגם יקרב את הדור הבא של הדבוראים. אני מאחל לשלושה הצלחה ומייחל להמשך העשרת הידע החשוב בתחום".
שרון ניר ענבר, מורה למדעים וחקלאות בכפר, שמלווה את שלושת תלמידיה לתחרות: "חשוב שהנוער יהיה בעל מודעות סביבתית. אורן, איתי ואיתמר משמשים דוגמה לכל בני הנוער בישראל, כתלמידי מגמת הדבורים הם סוכני השינוי, המקדישים את חייהם לדבורי הדבש הנמצאות בסכנת הכחדה".
הדבוראים עברו עד מועד התחרות השבוע אימונים בהדרכתם של מנכ"ל מועצת הדבש וד"ר עזריה לופו, דבוראי ותיק, מזה – 40 שנים, המגדל עד היום דבורים באהבה במכוורת שלו במושב עדנים.
גם מנהלת הכפר אסתי כהן הביעה הערכה לשלושת התלמידים ואיחלה להם הצלחה רבה בתחרות.