"יש לו דופק, בזכותך"

ד"ר עופר בלומנפלד, מומחה לרפואת משפחה במכבי שירותי בריאות בעפולה אבחן וליווה באופן אישי את עדי מרציאנו, תושבת היישוב רמת ישי אחרי שתי הפלות שעברה. אחרי תהליך רפואי וייעוץ הגיח בנה הרביעי לעולם

לאחר שלוש לידות תקינות עדי מרציאנו (34) תושבת רמת ישי, ציפתה בקוצר רוח ללידה הרביעית. אלא שבשבוע השמיני להריונה התברר כי לעובר אין דופק והיא נאלצה לעבור הפלה. למרות העצבות הרבה שאחזה בה לאחר ההפלה, עדי החליטה לא לוותר ונכנסה להריון בשנית. כעבור שישה שבועות היא התבשרה שוב על הנורא מכל ובצער רב נאלצה לעבור הפלה נוספת כשהתברר שוב כי לעובר אין דופק. "זו הייתה התקופה הקשה בחיי, לא יכולתי לתפקד ולהרים את עצמי בחזרה", היא משתפת.

• תסמונת אנטיפוספוליפיד

עדי, שהייתה נחושה להביא עוד ילד לעולם, נפגשה עם ד"ר עופר בלומנפלד, מומחה לרפואת משפחה במכבי שירותי בריאות בעפולה, שטען בפניה כי על אף שלוש לידות תקינות, ובגלל הפלות חוזרות בשבועות מוקדמים יש חשד להפרעות בקרישיות הדם. מתוך הבנה כי באותה נקודת זמן מצבה הפיזי והנפשי לא פשוט הוא הציע ללוות אותה באופן אישי בתהליך. לאחר שבדיקות דם ראשוניות שבו חיוביות יזם דר' בלומנפלד ייעוץ עם דר' נועם בנימיני, המטולוג מומחה שאישר את השערתו ובדיקות נוספות אישרו כי מדובר בתסמונת אנטיפוספוליפיד.
תסמונת זו הנה מצב אוטואימוני בו הגוף תוקף את עצמו באמצעות יצירת נוגדנים, שבין היתר גורמים להיווצרות קרישי דם בשליה שגורמים להפלות בשבועות מוקדמים של ההיריון.

• "תמצאו לכן את הרופא שמרגיש לכן הכי נכון לצאת איתו למסע"

לאחר אבחון התסמונת והצעת דרכי הטיפול, עדי החלה לנסות ולהרות פעם נוספת. "האמנתי שהפעם לא אעבור הפלה, הרגשתי שד"ר בלומנפלד לוקח אותי תחת חסותו".
עדי החלה ליטול אספירין לדילול הדם ובשבוע הרביעי להריונה החלה להזריק קלקסן, מדלל דם יותר אינטנסיבי
. ההיריון התקדם בצורה הטובה ביותר ולמרות כל הפחדים והחששות, בהחודש האחרון הגיעה גם הבשורה המרגשת. בנה הרביעי הגיח לאוויר העולם ולמטופלת אין ספק למי היא זוקפת את הרגע המאושר: "הילד חב את חייו לד"ר בלומנפלד, כבר בלידה מיהרתי לכתוב לו, יש לו דופק בזכותך". לעדי יש גם מסר חשוב לנשים באשר הן: "תמצאו לכן רק את הרופא שמרגיש לכן הכי נכון לצאת איתו למסע, תאמינו שהטוב עוד יגיע".
ד"ר עופר בלומנפלד, מומחה לרפואת משפחה של מכבי בעמק, מסר: "מאוד מרגש שבזכות תמיכה ואמונה הוכחנו שעדי יכולה להרות וללדת שוב. תחת טיפול רפואי נכון וליווי מתאים הצלחתי לגרום לה לצאת מהתקופה הקשה אותה חוותה וללדת בן בריא".